Спостерігаючи за роботою різних управлінців та взаємодіючи з ними, директор з маркетингу компанії Carlsberg Ukraine Антон Панасенко вивів 5 особливостей поведінки лідерів. Це ті якості, які може розвивати в собі кожен, хто прагне бути першим як на роботі, так і «по життю».
За 10 років моєї роботи маркетологом, зокрема в Carlsberg Ukraine, я познайомився (а десь навіть активно взаємодіяв) з трьома генеральними директорами, трьома віцепрезидентами з маркетингу, декількома виконувачами обов’язків та більш ніж з десятьма директорами та менеджерами з маркетингу. Загалом мені доводилося спостерігати за роботою понад 30 senior менеджерів. Абсолютна більшість із них були яскравими лідерами та крутими професіоналами.
Які ж лідерські якості я помічав в управлінців за ці 10 років? Спробую скласти список:
1. Лідер ніколи не панікує
Як керівник він змушений вирішувати питання найвищої бізнес-важливості. Ціна його помилки є величезною — неправильний вектор/рішення можуть зламати комерційну модель, позбавити людей бонусів, убити робочі місця, зламати галузь, знизити податкові виплати в державну скарбницю. Водночас лідер несе особисту відповідальність за свої рішення та ризикує у тому числі своєю майбутньою кар’єрою та добробутом. Мені доводилося чути, що в деяких компаніях є навіть страхування від управлінських помилок топів. При цьому така страховка не скасовує можливості внутрішнього розслідування та навіть санкцій у разі виявлення помилки.
Але лідер не панікує. Ніколи. Адже паніка — ворог ефективності та результативності. Можна зволікати, можна злитися, можна ігнорувати, можна рвати та метати. Але панікувати не можна. Лідери дають імпульс усій команді. На них дивляться і під їхній настрій підлаштовуються. За час моєї роботи в компанії були дві великі кризи (географічна та криза інтелектуальної власності). І щоразу я захоплювався спокоєм, терпінням та впевненістю топуправлінця. Це давало правильний заряд всій кризовій групі та стимулювало пошук конструктивних рішень.
У ці моменти лідери були схожі на непохитні брили, які ніщо не здатне зрушити з місця або налякати. І їхні команди майстерно розрулили обидві кризи.
2. Лідер доступний
Календар керівника розписаний на три місяці вперед, телефон червоний від вхідної інформації, вартість однієї робочої хвилини досягає тризначної цифри (в різних валютах). Але якщо ви звернулися до лідера, він приділить час і вислухає.
Необов’язково це спричинить видимі рішення. Необов’язково взагалі на щось вплине. Але лідер завжди збирає інформацію, розуміючи її значення. І як аксіому сприймає твердження: якщо співробітник наважився звернутися, це може бути важливо.
3. Лідер усвідомлює свою значущість
Це надзвичайно важлива характеристика. Лідер залучається саме там, де це потрібно. Не витрачає час на зайве. Дякує. Розуміє, як його присутність впливає на градус емоцій і стриманість учасників будь-яких зборів (адже інколи людям треба дати можливість виплеснути емоції в гарячій, але конструктивній суперечці). Один дзвінок керівника або навіть повідомлення в месенджері здатні надихнути краще за купу мотиваційних програм. І навпаки — неакуратне чи необов’язкове зауваження може демотивувати вразливих працівників.
Лідер — це людина, що втілює і відбиває принципи компанії, її цінності та правила. А отже для деяких людей він може бути навіть важливішим за саму корпорацію. І лідери це усвідомлюють.
4. Лідер живе роботою, але не живе на роботі
Ви бачили змучених, стомлених, виснажених лідерів? Чи може така людина вести за собою, показувати приклад? Чому успішні люди багато подорожують і вміють собі догоджати? Які хобі у лідерів та скільки часу вони приділяють заняттям «для душі»?
Щоб перемогти у боротьбі за work-life balance, потрібно поміняти саму парадигму, спростувати цей термін та прийняти роботу як частину життя. Але зробити її такою частиною, яка не виснажує і не вихолощує. Адже лідер — надто цінний ресурс, який усвідомлює свою цінність, а тому не може таке допустити.
5. Лідер трохи odd
Odd з англійської — дивний, незвичайний. До цієї характеристики лідера можна додати ще яскравий, харизматичний, неординарний, сміливий, блискучий, смішний, ексцентричний, імпозантний, привабливий і т.д. Дуже складно підібрати вдалий прикметник, щоб описати лідера одним словом. Але він має свій унікальний і найчастіше привабливий (навіть звабливий) стиль. Манеру поведінки лідера складно назвати стандартною чи банальною, він заповнює собою простір та вселяє впевненість. Це зовсім не означає, що лідер буде голосніше чи більше за всіх говорити. Це тим більше не означає, що лідер відмовчуватиметься і просто спостерігатиме. Але в будь-якій ситуації ви зможете відчути його присутність та особливий вплив.
Задля складання цього переліку я провів багато часу, згадуючи лідерів, з якими перетинався на роботі та за межами офісу. Вони різні, а отже немає загального для всіх набору правил. Підручника, який би перетворював читачів на лідерів, я теж поки що не знайшов. Я лише спробував дати деякі маяки, які можуть стати в пригоді тим, хто має серйозний намір стати лідером на роботі й просто в житті. Але пам’ятайте — ви завжди створюєте свою власну унікальну модель поведінки, колекціонуєте різний досвід, і негативний може виявитися навіть кориснішим на шляху становлення вас як лідера.
Готові надсилати своє резюме?
Обирайте одну з крутих вакансій у нас на сайті — і вперед 👉
ВакансіїЧитайте також
Бути чи не бути? 7 ознак, що ви готові стати керівником
Керівник на ремоуті: як бути ефективним лідером віддалених команд
Закони бою для кар’єри: 5 порад лідерам від «морських котиків»
Дякуємо!
Тепер редактори знають.