Система управління кандидатами (applicant tracking system, або ATS) допомагає рекрутерам упорядкувати робочі процеси та підвищити свою ефективність. Якими програмами для цього користуються українські спеціалісти? Фахівці рекрутингової агенції EvoTalents зробили огляд п’яти популярних ATS.
Після 24 лютого 2022 року здається, що такі поняття, як «продуктивність», «ефективність», «налагоджений розпорядок дня» більше не про нас. Але ми були та є рекрутерами, а отже, навіть серед хаосу повітряних тривог і нескінченних перевірок новин намагаємося впорядкувати робочий процес. Це точно було б не під силу без системи управління кандидатами. Тож ми вирішили зробити огляд популярних ATS для рекрутерів.
У лютому ми опублікували дослідження «Портрет ІТ-рекрутера в 2022 році», в якому взяли участь понад 300 рекрутерів. У рамках дослідження ми запитали учасників, якою системою управління кандидатами вони користуються найчастіше. І ось які результати отримали:
- CleverStaff — 19%
- Excel — 14,6%
- самописні ATS — 12,7%
- Breezy — 6,1%
- Hurma — 6,1%
- Greenhouse — 5,4%
- Zoho — 5,4%
Попри те, що Excel і досі серед лідерів, старі-добрі таблиці потроху здають позиції: в аналогічному дослідженні 2019 року Excel обрали аж 32% опитаних проти 14,6% цього року. Те саме стосується й самописних ATS: у 2019 році ними користувалися 25% респондентів проти 12,7% у цьому.
Як бачимо, зручні та легко інтегровані системи на кшталт CleverStaff, Breezy та Hurma впевнено витісняють самописні ATS та Excel з ужитку рекрутерів. Які ж у них переваги й особливості?
Пропонуємо оглянути популярні ATS системи зі списку (крім Excel та самописних, адже такі системи в кожній компанії працюють на свій лад, тож зробити узагальнений огляд неможливо).
1. CleverStaff
Лідер нашого опитування — українська ATS CleverStaff. Серед її відмінних рис — інтеграції з популярними сервісами типу LinkedIn, Outlook, Gmail, Rabota.ua, Work.ua та іншими. Наприклад, під час пошуку в LinkedIn можна побачити, чи кандидат уже є в базі та який його статус. Так система не дасть написати одному й тому ж кандидату двічі та створювати дублі в базі. Це дуже зручно, якщо над однією вакансією одночасно працюють декілька рекрутерів.
Сильна сторона CleverStaff — статуси вакансій та зберігання інформації про них. Наприклад, у картці вакансії зручно зазначати вимоги, бюджет, коментарі й інші важливі дані. Крім того, зручно стежити за статусами вакансій: система сама веде вас воронкою рекрутингу та нагадує проставляти важливі дати — наприклад, дату закриття вакансії, коли кандидат виходить на роботу.
А ще в CleverStaff можна закріплювати кандидата одразу за кількома вакансіями. Це підійде компаніям з великою кількістю відкритих вакансій на суміжні ролі.
У цій ATS добре реалізовано роботу з зовнішніми замовниками, тому вона підійде рекрутерам, які співпрацюють із фрилансерами та рекрутинговими агентствами. Іноді рекрутерам може не вистачити кастомізації полів, щоб налаштувати всі ролі для вакансії (замовника, рекрутера, інтерв’юера тощо), але в принципі CleverStaff пропонує п’ять полів із різними можливостями налаштувань. Тож користувачі завжди мають місце для маневру.
Ціна. Передплата на CleverStaff стартує з 38$ на місяць за кожного користувача (при оплаті відразу за рік). При цьому ви маєте 7 днів на безкоштовне тестування сервісу. Для українських ВНЗ та благодійних фондів підписка на CleverStaff безоплатна.
2. Breezy
Якщо ви фанат Trello, вам сподобається Breezy. По суті, це така сама проста й зручна канбан-дошка, де ви ведете кандидатів від моменту створення вакансії до її закриття. Але нехай слово «проста» не вводить вас в оману. Breezy дозволяє налаштовувати під себе воронку кандидатів, автоматизувати безліч процесів, зокрема автовідповіді, переглядати аналітику прямо на картці вакансії та багато іншого.
Деякі рекрутери зауважують незручну фільтрацію вакансій. Наприклад, щоб сортувати вакансії за фільтрами на зразок етапів співбесіди або замовників, доводиться додавати хештеги на кожну картку. Але це радше питання смаку. А ще, на відміну від CleverStaff, у Breezy немає інтеграції з LinkedIn та не можна закріпити за кандидатом одночасно кілька вакансій.
Під час створення публічної вакансії в цій системі кандидати можуть бачити всі деталі, що не дуже зручно та безпечно. Проте можна створювати різні види вакансій (видимі всім в інтернеті чи доступні лише за посиланням) і налаштовувати поля, які будуть бачити користувачі з доступом.
Загалом це дуже дружня до користувача ATS, яку лише потрібно добре налаштувати на самому початку, щоб легко працювати з нею в майбутньому.
Ціна. Теоретично Breezy можна використовувати навіть безкоштовно. Щоправда, такий план передбачає ведення лише однієї вакансії чи списку кандидатів для однієї вакансії. Якщо ж ви хочете вести необмежену кількість кандидатів, доведеться вибрати план від 171$ на місяць для компанії.
3. Hurma
Ще один український продукт у нашому списку — HURMA. Ця ATS інтегрується з великою кількістю сервісів: job-сайтами (work.ua, rabota.ua, grc.ua та іншими), а також LinkedIn, Telegram, Slack та продуктами Google. Крім того, за запитом HURMA може інтегруватися ще й з іншими інструментами.
Серед інших переваг HURMA — швидке налаштування, проста навігація, добре реалізована служба підтримки. А ще систему можуть використовувати HR-фахівці: наприклад, проводити опитування серед співробітників, збирати HR-аналітику та автоматизувати HR-процеси (онбординг, різноманітні запити співробітників, performance review та багато іншого), є також Telegram-бот для співробітників та HR. Одна з відмінних рис HURMA — це плагін для браузера, який дозволяє менше ніж за секунду сканувати та зберігати в системі дані кандидатів не тільки з порталів пошуку роботи, а ще й з соціальних мереж (наприклад, Facebook або Instagram) та інших сайтів.
HURMA спочатку створювалася як універсальне рішення, тому поки що не містить функцій роботи із замовниками та двофакторної аутентифікації. З іншого боку, система швидко розвивається. Також з HURMA ви отримуєте один інструмент і для рекрутингу, і для HR, що дозволяє заощаджувати та не впроваджувати декілька платформ для різних цілей.
Ціна. План стартує від 45$ на місяць за одного користувача. Можна відразу купити тариф від 115$ на місяць для всієї компанії. Є пробний період і можливість вибрати різну валюту для оплати: євро, долари чи гривні.
4. Greenhouse
Ще одна ATS, заточена під інтеграцію з поштовими клієнтами (GMail, Outlook), міжнародними job-сайтами (Indeed, Monster), LinkedIn та багатьма іншими платформами. Загалом Greenhouse інтегрується з 400+ сервісами.
З-поміж переваг користувачі відзначають інтуїтивний та зручний інтерфейс, функцію Scorecards для оцінки кандидата прямо під час інтерв’ю, дашборди з аналітикою та функцію Interview kits — готові сценарії інтерв’ю, які полегшують роботу для всіх інтерв’юерів.
З іншого боку, Greenhouse іноді не вистачає гнучкості. Наприклад, в ATS немає оновлення вакансій в один клік. Тож, якщо вам потрібно оновити десяток вакансій з новими вимогами до кандидата, доведеться робити це вручну.
Та попри деякі мінуси (не найпрозоріша система ціноутворення, велика кількість ручної роботи) Greenhouse обирають за безліч інтеграцій та просунуту аналітику. Загалом ця база — хороший вибір для великих компаній.
Ціна. Вартість надається за запитом і залежить від розміру компанії. Орієнтовна ціна — $5000 на рік за компанію.
5. Zoho Recruit
Zoho Recruit уже давно на ринку ATS, і це дуже помітно з інтерфейсу, який явно давно не оновлювали, і мобільного додатку, якому не вистачає функціонала.
Але якщо вас не зупиняють такі дрібниці, то Zoho Recruit може стати вашою улюбленою ATS завдяки безлімітній кількості вакансій, можливості імпорту даних з Excel-файлів, сорсингу кандидатів із популярних платформ на кшталт Monster та Indeed, а також можливості підключати додаткові модулі.
Загалом Zoho Recruit рекомендують для стартапів та рекрутингових агентств. Ідея цієї ATS — надати єдиний хаб для ведення кандидатів і комунікації з зовнішніми агентствами та фрилансерами, а отже, що вам не доведеться підключати для роботи безліч інструментів.
Ціна. Вартість залежить від типу клієнта (агентство, корпоративні клієнти, фрилансери). Наприклад, для рекрутингових агентств ціна стартує від 25€ на місяць за одного рекрутера.
Шукаєте співробітників?
Розміщуйте вакансію в нас на сайті й чекайте на резюме від топових кандидатів!
РозміститиЧитайте також
Як українська IT-індустрія адаптується до умов війни
Прокачатися у пошуку та наймі: 33 ресурси для рекрутерів
Level up для рекрутерів: що допоможе перейти в IT-рекрутинг
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
Корпоративне навчання: чому важливе в будь-якій компанії та як його організувати?
Хто є хто у відділі кадрів: чим відрізняється HR від рекрутера й інших фахівців