Хтось любить працювати з дому в піжамі й з ноутбуком на колінах, а комусь, навпаки, хочеться в офіс і не вистачає теревень з колегами. Але подобається вам це чи ні, пандемія COVID-19 зробила віддалену роботу звичним явищем і змусила багатьох замислитись, як створити вдома комфортну атмосферу та продуктивний простір для роботи.
Нещодавно у видавництві «Наш формат» вийшов світовий бестселер «Радість. Магія простих речей» американської дизайнерки та дослідниці щастя Інґрід Фетелль Лі. У книзі вона досліджує питання людської радості і розказує, як віднайти її навіть у такі непрості часи, як нині. Зокрема, мова йде й про те, як отримувати задоволення від роботи з дому та зробити її продуктивнішою. Ділимося порадами, що здаються нам найбільш ефективними.
1. Подбайте про тіло
Працюючи з дому, ми часто забуваємо про базові потреби тіла. Якщо в офісах нас забезпечують ергономічними стільцем та робочим столом, то вдома ми зазвичай працюємо за кухонним столом, у кріслі або й узагалі лежимо.
Звісно, це не означає, що потрібно витрачати купу грошей, щоб організувати вдома повний офісний набір. Просто частіше звертайте увагу на те, як почувається ваше тіло під час роботи. Перевага роботи з дому — те, що ви можете змінювати положення тіла, коли вам захочеться, тож поекспериментуйте з позами і місцями для роботи, щоб забезпечити собі фізичний комфорт.
Також врахуйте, що вам треба було досить багато рухатися протягом робочого дня в офісі — дістатися на роботу / додому, сходити на зустріч чи у кав’ярню за кавою. І всі ці джерела руху зникають, коли все, що вам необхідно, знаходиться у кількох кімнатах. Коли авторці книги вперше довелося працювати з дому, вона була шокована, побачивши, що не зробила і 1000 кроків за день. Але ж гнучкість, яку дає робота з дому, полягає, зокрема, і в тому, що ми можемо рухатися, коли захочеться.
Під час написання книжки я робила експромт-перерви на танці, коли застрягала на якійсь частині — це освіжало думки, і я розумію, що в житті не дозволила б собі танцювати в офісних стінах.
2. Використайте вільний від дороги час із користю
Як довго ви раніше добиралися на роботу? Звісно, якщо ви працюєте з дому, можна цей час просто проспати, але можна піти й іншим шляхом і присвятити його «ранковим сторінкам», фітнесу, читанню або вивченню англійської. Ви також можете залишити його вільним від будь-яких планів і робити щось спонтанне.
Більше ідей, як почати ранок — у статті про ранкові й вечірні ритуали.
ЧитатиГоловне — усвідомте, як ви хочете використовувати цей час, щоб не втратити його. Позначте додаткові пів години-годину в розпорядку дня (необов’язково в той же час, що й дорога на роботу), впевнено відкладайте справи після сповіщення у календарі і дозвольте собі насолодися вільними хвилинами.
3. Не забувайте виходити на сонце
Зазвичай ми отримували бодай невелику порцію сонячного світла дорогою в офіс, а працюючи з дому, можемо втратити і її. Тоді як останні дослідження свідчать, що працівники з більшим доступом до сонячного світла більш активні протягом дня, мають вищу стресостійкість і краще сплять.
Світло найбільше впливає на наші циркадні ритми зранку, тож спробуйте виходити хоча б на коротеньку прогулянку, перед ніж засядете працювати, а для роботи обирайте місце біля вікна. Якщо у квартирі не вистачає природного світла, додайте лампочок — здорова порція хай і штучного, але «теплого» світла допоможе правильно налаштувати біоритми.
4. Озеленіть робоче місце
Найпростіший спосіб зробити простір радіснішим — це додати йому зелені. Є безліч видів рослин, яким не потрібно багато сонячного світла, і вони чудово виживають навіть в офісах. Тож вдома біля вікна вони просто забуяють, радуючи вас із подвійною силою.
Не обов’язково заводити таку незліченну кількість рослин, як у інстаграм-блогерки Саммер Рейн Оукс — щоб зняти зайвий стрес, достатньо кількох вазонів.
5. Складіть плейлист для роботи
Одна з найпоширеніших проблем роботи з дому — це постійне відволікання на домашні справи, особливо якщо попереду робота, якої ви б воліли уникнути. То прання треба закинути, то посуду помити, а ось вже й речі випрались і треба розвісити. Саме тому багато письменників жартують, що їхній дім ніколи не буває чистішим, ніж під час написання книжки 🙂
Інґрід Фетелль Лі радить створити ритуали, які кладуть кінець відволіканням і символізують початок робочої сесії. Наприклад, у неї є кілька «Вйо до роботи!» плейлистів, які допомагають розібратися з листами чи зосередитися на писанні. Плейлист завжди починається з однієї і тієї ж пісні, тож спрацьовує як звуковий тригер, який дає сигнал для концентрації. Серед інших способів налаштуватися на роботу можуть бути чашка кави чи чаю, швидка розтяжка чи запуск таймера зосередження на кшталт «Помодоро».
Налаштуватися на роботу допоможе наш таймер-плеєр з різними звуками, що працює за принципом «Помодоро»
Затестити
6. Будьте відкриті до гри
Якимось містичним чином людство дійшло висновку, що робота — це щось протилежне до гри. Але дослідник гри Браян Саттон-Сміт стверджує: «Антонімом гри є не робота, а депресія». Вдома ми маємо нагоду розвіяти цей стереотип і додати трохи грайливості у робочий потік. Почати можна з робочого місця.
Це може бути щось маленьке, як от невелика дзиґа, яку я тримаю на столі і запускаю, коли застрягаю над ідеєю, або ж щось більше, балансер чи хулахуп, з якими можна пограти у будь-який час. Велетенська чаша з Lego чи великий пазл можуть зайняти руки, доки мозок буде продукувати ідеї.
Також можна поексперементувати з використанням пустотливих елементів декору, дитячих малюнків, яскравих канцтоварів чи накладних очей у кактуса. Згідно з дослідженням, проведеним у Японії, милі деталі збільшують нашу здатність зосереджуватися. Пофантазуйте: коли ви працюєте з дому немає причин відмовляти собі у створенні простору, який сприятиме польоту уяви.
7. Завершили роботу? Ховайте гаджети
Напевне, найгірше у роботи з дому — те, що важко зрозуміти, коли саме закінчується робочий день. Письменник Кевін Руз виявив, що віддалені працівники працюють більше, пояснюючи це тим, що рамки робочого дня значно розмиваються. Якщо у вас немає фіксованого робочого місця і ноутбук мандрує з одного кутка на іний, ставити крапку в роботі стає складніше.
Це одна з причин, чому я наполягаю на облаштуванні двох невеликих домашніх офісів у наших апартаментах. Звісно, я продовжуватиму іноді працювати за обіднім столом, але хочеться мати місце, щоб все скласти, закрити за дверима і не турбуватися весь час про те, що я чогось не зробила.
Втім, для цього й не потрібна окрема кімната. Достатньо простої корзинки чи шухляди, щоб заховати подалі з очей ноутбук. Проведення фізичної межі допоможе мозку розділяти роботу і домашні справи, а також перезавантажуватися.
Як бачите, робота з дому може бути комфортною, якщо правильно все організувати. А більше ідей з організації приємної атмосфери для роботи й життя, шукайте у новій книзі «Нашого формату» — «Радість. Магія простих речей».
Читайте також
«Як я випробувала 7 технік продуктивності за місяць». Експеримент нашої SMM-ниці
30 правил віддаленої роботи для команд, лідерів та початківців
Дякуємо!
Тепер редактори знають.