Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

7 причин, чому ваш особистий бренд не працює

09.05.23 Кар'єра 3 хв читання

Особистий бренд є в кожного. Це те, що бачить аудиторія, яка хоче дізнатись про вас більше. Розвинений особистий бренд допомагає знайти роботу чи клієнтів, розширювати нетворк, отримати запрошення десь виступити тощо. Але не завжди. Якщо розвиток власного бренду не приносить вам результатів, можливо, ви робите щось не так. Про поширені помилки розповідає Катерина Мокровольська, піарниця та спеціалістка з зовнішніх комунікацій.

Катерина Мокровольська


1. Ви не розумієте свою глобальну ціль 


Усе починається з цілі. Бажання бути відомим не має сенсу, якщо ви не розумієте, на що саме у вашому житті має вплинути популярність. Наприклад, допомогти вам отримати підвищення на роботі чи збільшити кількість клієнтів на 30%. Ціль — це те, що надихає та мотивує вас на досягнення кращих результатів щодня, особливо тоді, коли хочеться опустити руки. Тому ви маєте чітко її розуміти. 


2. Ви не вивчили свою аудиторію


Щоб знати, що розповідати, ви маєте знати кому.

Вивчіть свою аудиторію: хто ці люди, які в них потреби й інтереси, з якими проблемами вони стикаються та які рішення шукають. Наприклад, якщо ви експерт із розвитку стартапів і плануєте створювати контент про технології, подумайте, кому він буде корисним і яку цінність зможе дати. І головне — як у морі профілів у соцмережах і океані контенту від інших експертів ваш власний бренд зможе виділитися з натовпу?


3. Ви використовуєте не ті канали комунікації


Минули часи, коли знайти оголошення про потрібну вам послугу можна було хіба в газеті чи на ліхтарному стовпі. Зараз для просування вашого бренду існує величезна кількість каналів: від медіа та соцмереж до блогів і онлайн-ком’юніті. Однак не будь-який канал вам підійде. 

Більшість людей, з якими я починала працювати, чомусь обирали саме Instagram. Чи правильний це вибір, якщо ваша основна аудиторія — бізнес-лідери? Навряд. І не тому, що їх там немає, а тому, що вони там у зовсім іншому настрої. Люди заходять в Instagram, щоб відпочити, а не щоб їм продали чиюсь експертну думку. 

Вивчаючи свою аудиторію, ви зможете краще зрозуміти, звідки вона отримує інформацію та зможе про вас дізнатися. LinkedIn може бути чудовим каналом комунікації з бізнес-власниками, тоді як Behance і креативні медіа стануть у пригоді дизайнерам, що хочуть просувати свій бренд у сфері мистецтва. 

Я рекомендую починати з однієї платформи, але кінцевою метою має бути присутність на різних майданчиках. Завжди будуть люди, які знайдуть вас на одній платформі, але ніколи не знайдуть на іншій. 


4. Ви не маєте чіткого плану дій


Поверніться до першого пункту та згадайте свою глобальну ціль. Що ви маєте робити, щоб її досягти?

Нехай спершу це будуть маленькі дії, які ви робитимете щодня. Звісно, круто написати книгу, але це вимагає чимало вільного часу. Тоді як пост у LinkedIn не потребує детального ресьорчу та швидко зробить вас помітним для вашої аудиторії. Коли ви готові йти далі, пишіть експертні статті, відвідуйте тематичні івенти, виступайте у ролі спікера чи експерта шоу. Для кожної з таких дій пропишіть конкретні результати, які будуть індикатором ефективності на шляху до глобальної цілі. Наприклад, збільшення запитів від рекрутерів або запрошення на конференції.


5. Ви не розвиваєте свою впевненість


Для успішного просування особистого бренду дуже важливо мати чітке розуміння своїх сильних сторін та розвивати впевненість. Ми запрограмовані на емпатію: коли бачимо, як свої емоції виражають інші, у мозку спалахують дзеркальні нейрони й ми відчуваємо емоції одне одного. Якщо ви продаєте себе, люди несвідомо відчують ваш стан ще до того, як ви щось їм скажете. Тому ви маєте випромінювати впевненість, бо якщо ви відчуваєте сумніви, це ж відчує і ваш співрозмовник. 


6. Ви приділяєте особистому бренду замало часу


Розглядайте розвиток особистого бренду як ще одну фултайм роботу. Ця діяльність потребує вашого залучення та систематичних дій, інакше ви ніколи не досягнете успіху.

Коли я бачу, що клієнт не готовий витрачати час на формування і розвиток себе як бренду, я не витрачаю час на нього. Проста арифметика: 100% моєї роботи при множенні на 0% роботи клієнта дадуть нульовий результат. А максимальний результат ми отримаємо лише тоді, коли разом викладемось на повну. Якщо над особистим брендом ви працюєте самотужки, ви маєте бути залучені на всі 100%. Тільки постійні й системні дії допоможуть досягти цілі. Інакше ви будете просто тупцювати на одному місці.


7. Вам це не потрібно


Не всі мають бути популярними, і це нормально. Іноді для того, щоб зрозуміти, ким ви хочете бути й чого досягти, потрібен час. Якщо вам важко розвивати особистий бренд і ви все ще не розумієте, навіщо це вам, — зупиніться, видихніть і нічого не робіть. Дозвольте собі взяти паузу. Обдумайте, ви дійсно цього хочете чи це просто соціальний шум?

Будувати й розвивати особистий бренд — не завжди просто. Щоб виділитися з натовпу та досягти успіху в умовах високої конкуренції, важливо створити такий бренд, який відображатиме вашу індивідуальність і підкреслить те, що ви можете запропонувати. Проте зусилля того варті. За умови належного залучення й системної роботи ціль, яку ви поставите перед собою, буде досягнута.

Читайте також

5 книг, які допоможуть прокачати персональний бренд

Як будувати та просувати особистий бренд в соцмережах

Мистецтво самопрезентації: як особистий бренд впливає на ваш успіх

Шукаєте роботу?

У нас багато вакансій для фахівців різних професій 👉

Вакансії
Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: