Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

8 корисних функцій LinkedIn для пошуку роботи та розвитку особистого бренду

17.06.24 Кар'єра Пошук роботи 9 хв читання

Навіть якщо ви розбираєтесь у базових функціях і логіці LinkedIn, впевнені: є фічі цієї соцмережі, які невиправдано лишилися поза вашою увагою 🙃 Про корисні функції LinkedIn для пошуку роботи та селф-брендингу розповідає Марина Косіч, Recruitment Team Lead в ITExpert.

Марина Косіч Recruitment Team Lead в ITExpert
Марина Косіч

1. Пошук вакансій у розділі Jobs


У LinkedIn є кілька варіантів пошуку вакансій:

  • писати напряму рекрутерам;
  • привертати увагу роботодавців до вашого профілю;
  • шукати пропозиції в публікаціях за ключовими словами та хештегами (#hiring, #вакансія тощо);
  • використовувати пошук у розділі Jobs.

У розділі Jobs доступні вакансії, опубліковані через Jobs Slots (це платна функція LinkedIn для рекрутерів). Вакансії з’являються в розділі відповідно до ключових слів вашого профілю. Це не завжди спрацьовує коректно, тому ви можете шукати вакансії просто через пошук на платформі. Щоб знайти релевантні пропозиції, можна використовувати фільтри, наприклад за форматом роботи, грейдом чи локацією.

Окрім детальної інформації про роботу й компанію, у вакансіях в розділі Jobs є кількість скілів, які збігаються з вашим профілем, можливість зберегти пропозицію чи відразу відгукнутися. Зверніть увагу: інколи рекрутери створюють додаткові запитання для фільтрації відгуків, без відповіді на які відгукнутися не вийде.

Також доступне налаштування сповіщень: можна підписатися на нові вакансії за певним фільтром або назвою компанії, де ви хотіли б працювати.

Jobs v LinkedIn
Розділ Jobs у LinkedIn

Але враховуйте, що не всі рекрутери мають доступ до публікації вакансій у розділі Jobs, оскільки це платна опція, до того ж більш поширена в міжнародних та закордонних бізнесах. Тож якщо вам цікаві пропозиції від конкретних компаній, краще відстежувати їх і на інших платформах, додати в контакти рекрутерів тощо.


2. Оформлення профілю


Немає чарівної пігулки, яка гарантує вашу появу в стрічці рекрутера. Але є дієві поради.

  • Детально розписуйте свій досвід та використовуйте різні формулювання. Подумайте, за якими словами вас може шукати рекрутер. Це стосується не лише технологій, але й обов’язків. Наприклад: mentoring new team members (особливо, якщо хочете перейти на позицію менеджера, але ще не маєте такого досвіду), cloud transferring (роботодавці часто шукають досвід переходу на нові хмари, інструменти чи стек загалом), implementing OpenAI API (чи інше рішення, яке ви запровадили).
  • Старайтеся бути конкретними в заголовку. Наприклад, замість Software Engineer краще зазначити, що ви FullStack Developer (React + Node.js).
  • Закріплюйте важливі дописи та документи в блоці Featured. Взяли участь у хакатоні та запостили результати? Супер, закріпіть. Написали експертну статтю? Чудово, опублікуйте на неї посилання. Шукаєте роботу? У блоці Featured можна закріпити CV згори профілю.
Pryklad Featured bloku
Приклад оформлення блоку Featured
  • Прописуйте, в якому домені (сфері) ви працювали, оскільки зараз роботодавці все частіше звертають увагу на доменну експертизу. Якщо ви не можете прописати домени проєктів, додайте 1–2 речення про них у Summary.
  • Додаткові проєкти чи волонтерство краще зазначати в окремих блоках у LinkedIn, а не міксувати з комерційним досвідом в Experience. Накладання дат  і плутанина можуть погіршити сприйняття вашого профілю.

Чи використовувати плашку Open to work? Це запитання контроверсійне. Я вже чула кейси й думки, що ця опція радше зменшує кількість пропозицій від рекрутерів, аніж навпаки. Наприклад, за словами ексрекрутера Google цей статус у профілі кандидатів сприймається як red flag, бо найкращі таланти не можуть бути в пошуку роботи. 

Водночас лише в просунутих користувачів з деякими версіями LinkedIn Recruiter є функція пошуку кандидатів за статусом Open to work. Інші ж звернуть на це увагу, лише побачивши ваше фото в загальній пошуковій видачі. Тобто ви будете отримувати пропозиції роботи навіть без плашки Open to work. Тож ви можете протестувати плашку, щоб побачити, чи приносить вона користь вашому профілю.


3. Завантаження свого профілю як резюме


Це рішення розв’язує половину проблем з оформленням чи актуалізацією CV. Профілі, завантажені як pdf-файл, мають чітку структуру, всі необхідні блоки, а сам документ не «поїде» на іншому пристрої. До того ж не виникне проблема розбіжності даних у резюме та LinkedIn-профілі.

Щоб завантажити свій профіль, потрібно: 1) перейти на свою сторінку, 2) натиснути на кнопку More під вашим фото, 3) обрати Save to PDF.

Skachaty profil yak pdf v LinkedIn
Як завантажити LinkedIn-профіль у форматі PDF


4. Інтерактивна підготовка до інтерв’ю


У LinkedIn є безплатна можливість протестувати свої відповіді на запитання на інтерв’ю та переглянути приклади від експертів. Доступні популярні запитання для різних позицій і напрямів (Marketing, Software Engineer, Project Manager тощо).

Окрім того, можна навіть отримати миттєвий фідбек від штучного інтелекту, якщо ви запишете відповідь на відео чи надішлете її повідомленням. ШІ звертає увагу, зокрема, на темп мовлення (скільки слів ви використали за хвилину), чи були у вас слова-паразити, зайве «мугикання» тощо. 

Interaktyvna pidgotovka do intervyu v LinkedIn
Інтерактивна підготовка до інтерв’ю в LinkedIn


5. Додаткові інсайти про компанію

LinkedIn може стати цінним джерелом інформації про компанію та команду, щоб зробити вас більш впевненим на інтерв’ю. За профілем фахівця, з яким буде співбесіда, можна зрозуміти, що це за людина та яких запитань від неї очікувати, а якщо це технічний інтерв’юер — глибше переглянути технологічний стек чи можливі завдання, які стоять перед командою. Інколи таке мінідослідження стає в пригоді ще й для того, щоб почати діалог менш формально, бо ви з інтерв’юером, наприклад, відвідували один університет чи лайкаєте однакові меми в стрічці.

Також звертайте увагу на профіль компанії у LinkedIn: її розмір (кількість працевлаштованих фахівців), що вона публікує про свою внутрішню рутину чи продукти, хто там працює, які грейди та позиції представлені тощо.


6. Бейдж Top Voice


Платформа LinkedIn надає додаткове визнання активним користувачам, яких вважають лідерами в ніші: бейдж Top Voice. Окрім того, що дарує задоволення від статусу Top Software Engineering Voice чи Top Marketing Voice 🙃, бейдж привертає увагу до вашого профілю та підвищує охоплення дописів.

Top Voice bejdzh
Де розміщується бейдж Top Voices

Щоб отримати бейдж, потрібно робити внесок у спільноту через коментарі до Collaborative Articles. Це матеріали на різні теми, згенеровані ШІ. Заголовок, тези та їх короткий опис створює штучний інтелект, а користувачі можуть лишати коментарі зі свого досвіду. Робити це можуть не всі профілі, LinkedIn обирає експертів за внутрішніми критеріями. Щоб із часом розблокувати цю можливість, варто регулярно взаємодіяти з Collaborative Articles: ставити позитивні чи негативні реакції тощо.

Варто зробити внесок мінімум у три статті однієї категорії. Бейдж отримають 5% найкращих авторів з перших 2 500. На оцінку також впливають реакції користувачів на ваші коментарі. Позначка Top Voice закріплюється за користувачем на 60 днів та може бути подовжена. Однак її можна втратити в будь-який момент через неякісний, неоригінальний контент чи порушення правил спільноти.


7. Внутрішні статті й авторська розсилка


Якщо ви ділитесь унікальним чи експертним контентом у LinkedIn, то знаєте, що платформа надає можливості для постингу різних форматів: зображень, pdf чи відео. Ще одна фіча LinkedIn — внутрішні статті. Це зручний спосіб для оформлення лонгридів з великою кількістю зображень чи пояснень: можна налаштувати верстку як у блозі. Окрім того, такі статті непогано ранжуються в пошуковій видачі Google, а отже, їх знайдуть не лише користувачі LinkedIn.

Ще один плюс у тому, що ви можете запустити регулярну авторську розсилку (Newsletter), і тоді її підписники будуть отримувати додаткове сповіщення, коли ви опублікуєте нову статтю.

Pryklad rozsylky v LinkedIn
Приклад авторської розсилки


8. SSI та аналітика профілю


Якщо ви активно розвиваєте свій профіль у LinkedIn, зверніть увагу на внутрішню аналітику. Один із корисних показників, що демонструє якість профілю, — це SSI (Social Selling Index). Сторінки з кращим SSI мають більше охоплення дописів, і їх легше знайти рекрутерам, які шукають фахівців. Можна набрати всього 100 балів за чотирма критеріями: бренд, залученість, зв’язки та мережа контактів.

Social selling index LinkedIn
Приклад Social Selling Index

Як покращити кожен критерій?

  • Establish your professional brand: повністю заповнити профіль, отримувати рекомендації, підтвердження навичок (Skills & endorsements), створювати  активність навколо сторінки (лайки, коментарі, репости).
  • Find the right people: звертати увагу на якість контактів (чи збігається профіль з контактами за освітою, позицією, локацією, місцем роботи, інтересами тощо), стежити за кількістю неприйнятих запитів у контакти (бажано не більш ніж 600–700).
  • Engage with insights: бути активним у соцмережі (залишати реакції та коментарі), регулярно викладати дописи, брати участь у дискусіях, відповідати на коментарі.
  • Build relationships: регулярно збільшувати розмір мережі контактів, стежити за відсотком прийнятих чи відхилених заявок у друзі, відповідати на повідомлення тощо.

Приділяти увагу якісному розширенню мережі контактів важливо, навіть якщо ви просто шукаєте роботу, а не розвиваєте особистий бренд. Логіка LinkedIn схожа на принцип шести рукостискань: що ближче ви до потрібного користувача у колах контактів, то легше вам законектитись одне з одним. Якщо у вас до 100 контактів у LinkedIn, рекрутер може навіть не побачити ваш профіль у пошуковій видачі. Якщо у вас є компанії мрії, додавайте їхніх рекрутерів у контакти. Або використовуйте загальні пошукові запити, наприклад “Recruiter OR HR” + фільтр за локацією.

Якщо ви публікуєте контент на платформі, то зверніть увагу на такі показники:

  • кількість людей у контактах та підписників вашої сторінки;
  • охоплення ваших дописів;
  • залученість на сторінці (сума різних реакцій);
  • дописи, які отримали найбільше реакцій.

У такий спосіб можна відстежувати, чи подобається контент користувачам і який саме. 

Analityka profilyu v LinkedIn
Звіт про охоплення дописів у LinkedIn

І пам’ятайте: розвиток вашого профілю в LinkedIn для пошуку вакансій, розвитку нетворку чи особистого бренду — це про постійну активність. Тестуйте нові функції та бодай час від часу оновлюйте сторінку, наповнюючи її новим контентом. І тоді ви обов’язково досягнете своїх цілей у цій соцмережі 😉

Шукаєте роботу?

Маємо безліч вакансій у креативній індустрії, ІТ-компаніях, освіті тощо 👉

Вакансії

Читайте також

Жінка використовувала LinkedIn для пошуку романтичних стосунків

5 міфів про пошук роботи у LinkedIn

7 помилок, які можуть привести до невдачі в LinkedIn

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
1
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.