Професія моушн-дизайнера набирає популярності у креативних індустріях і видається доволі цікавою. Про те, чим займається, скільки заробляє motion-дизайнер та як ним стати, розповідають ментори School of visual communication Дмитро Рибак і Аліна Костікова.
Про шлях у професію
Дмитро Рибак
За освітою я піарник, але жодного дня не працював за фахом. Моїм справжнім коханням виявився моушн-дизайн. Відтоді, як я відкрив першу програму, пройшло вже понад двадцять років. Навчався дизайну самостійно, ще до часів Youtube. Спочатку купував книжки на Петрівці. Коли отримав доступ до інтернету — шукав туторіали на сайтах. Дуже радів знайденим матеріалам російською, бо переважно траплялися англійською. Перекладав навіть із німецької, щоб зрозуміти нові функції в програмах.
На першому місці роботи — телеканалі М1 — я пропрацював три роки. Отримав класні базові знання, дуже багато навчився у колег. Відтоді я створив кілька сотень робіт: моушн-графіку для рекламних агентств, телеканалів, продакшн студій та кіно. Зараз займаюся переважно телевізійним моушн-дизайном.
Дизайну не можна навчитися «раз і назавжди». Тому я вивчаю його й дотепер. Постійно шукаю нові ефекти чи програми для роботи. Ціную колег, які, як і я, горять своєю роботою. Професія моушн-дизайнера дозволяє працювати з фахівцями різних галузей, і це для мене величезний стимул і натхнення.
Знайти улюблену справу — велика удача і вибір на багато років уперед. Усе, чим я займаюся, обертається навколо професії.
Аліна Костікова
У 2015 мені сподобалося малювати. Я навчилася живопису, композиції, кольорознавству та малюнку в майстерні художника Сергія Рибницького в Запоріжжі. Потім вступила в Академію декоративно-прикладного мистецтва і дизайну в Києві.
Під час навчання мені не вистачало інформативності. Тож я почала шукати себе на теренах візуального мистецтва емпіричним шляхом. Дійшла до того, що багато ідей спадали мені на думку відразу у форматі гіфок. Хотілося їх такими і втілювати, тому почала вчити After Effects та Cinema 4D.
Тоді композицію в мене вів прекрасний викладач, який працював сценографом і зацікавив мене сценічним мистецтвом. Ці два інтереси призвели до того, що я два роки робила різний анімований контент для концертів, театру, вечірок, VJing. Бавилася з інтерактивними інсталяціями та VR. Потім стався локдаун, обмеження на івенти, і я влаштувалася класичною моушн-дизайнеркою в офіс. Зараз анімую для e-commerce.
Чим займається motion-дизайнер
Дмитро Рибак
Усе залежить від того, якого плану задача і який саме ви моушн-дизайнер. Це у нас усі здебільшого «універсальні бійці», а на Заході кожен має вузьку спеціалізацію: хтось анімує векторні файли, хтось працює з растром, а хтось все робить у 3D. Тому обов’язки можуть бути різним і залежати від місця роботи й профілю дизайнера.
Розповім на власному прикладі роботи на телеканалі. Медіа постійно потрібна графіка для оформлення програм. Те саме стосується і YouTube-контенту. Задача моушн-дизайнера — винайти концепцію, захистити ідею, зробити 3D, анімацію.
Аліна Костікова
Зараз я працюю моушн-дизайнеркою у команді Growth Shop, і в мене є чітко окреслене коло обов’язків. Я анімую зроблені колегами дизайни або створюю контент за сценарієм. 90% задач роблю у After Effects та Premiere Pro.
Спочатку ми всією командою працюємо над ідеями. Коли визначаємо пріоритетний концепт, копірайтер пише до нього текст, а я, як моушн-дизайнер, роблю сторіборд, а після його затвердження створюю фінальну версію в After Effects.
Коли я працювала на фрилансі з івентами, то сама була собі командою. Я одночасно здійснювала менеджмент процесу, спілкувалася з замовниками, займалася режисурою, сторібордингом, дизайном і його анімацією. Бувало, що однієї мене не вистачало, тому я наймала підрядників собі в поміч і займалася лише режисурою (у дизайні це частіше називають артдиректорством процесу). На маленьких проєктах закривала всі таски власноруч. Це складно, але неймовірно цікаво.
Люблю відчуття власного росту. Воно посилюється з кожним новим проєктом.
Типовий робочий день моушн-дизайнера
Дмитро Рибак
Мій день починається з того, що я роблю кашу дитині. Інколи доводиться швиденько помалювати або створити фігурку з лего чи пластиліну. Назвемо це творчим розігрівом 🙂
Після сніданку збираюся в офіс, де зараз працюю. Ми переходили на віддалений режим, але для творчих команд це важко. Потрібен постійний обмін ідеями, присутність, зворотний зв’язок і «відчуття ліктя».
У перші робочі хвилини я перевіряю пошту, дізнаюся, що нового з’явилося у світі дизайну, переглядаючи Behance, Instgram, Telegram. Потім беруся до робочих задач. Зазвичай вони чітко структуровані, тому я знаю, чим буду займатися найближчі кілька днів.
Необхідно постійно бути в курсі подій, слідкувати за оновленням заліза та софта, оскільки сфера моушн-дизайну надзвичайно динамічна.
Аліна Костікова
Приїжджаю зранку в офіс, починаю працювати. Кожного дня об 11:00 у нас design stand-up, де ми розповідаємо, що вже зробили. Отримую нові задачі, а потім виконую їх протягом дня. Здебільшого це або робота в After Effects, або онлайн-нетворкінги, якщо обговорюємо нові ідеї. Близько 18:00 закінчую роботу. Потім ще розважаюся з цікавим фрілансом, власними проєктами чи навчанням.
Як стати моушн-дизайнером
Які hard skills потрібні моушн-дизайнеру:
- вільне володіння програмами;
- знання основ графічного та моушн-дизайну;
- навички командної роботи;
- розуміння основних тенденцій моушн-дизайну на ринку.
Які soft skills потрібні моушн-дизайнеру:
- відповідальність;
- комунікабельність;
- адаптивність;
- багатозадачність;
- гнучкість мислення.
Чи обов’язково мати художню освіту?
Дмитро Рибак
Професія моушн-дизайнера в Україні вважається молодою. Кадрів завжди не вистачає, постійно потрібні нові спеціалісти. Тому художня освіта важлива, але без неї теж виходить. Звісно, спеціалісти з освітою працюють більш якісно та швидко. Але головна вимога — знання програм та гарний смак.
Щоб розпочати кар’єру, потрібно насамперед знати програму After Effects, в якій можна робити майже все, що потрібно для відеографіки. Але чим більше програм ви знаєте, тим легше працювати. Наприклад, вміння працювати в 3D-програмах сильно допомагає в роботі.
Аліна Костікова
Мати художню освіту корисно. Не обов’язково вчитися саме у ВНЗ, але треба знати базу: як працює композиція, колір, розуміти тренди дизайну, «тренувати» око, щоб відрізняти гарні приклади від незадовільних. І все це прикрасити знанням базових принципів анімації, вмінням влучно поєднувати музику та анімацію, робити цікаві переходи між сценами тощо.
Чим більше меж візуального мистецтва осягає людина, тим цікавіші в неї роботи.
Потрібно вільно володіти програмами. На теперішній роботі у мене це: After Effects, Media Encoder та Premiere Pro — головні; Adobe Illustrator та Photoshop — другорядні. А до цього, коли працювала на фрилансі, йшло в хід усе, до чого могла дотягнутися.
Скільки заробляє моушн-дизайнер
Дмитро Рибак
Майже всі, кого я знаю, окрім основної роботи займаються додатковими проєктами. Дохід може бути зовсім різний: від 100$ до сотень тисяч доларів, якщо мова йде про масштабні кіно- чи телепроєкти.
Аліна Костікова
Це залежить від скілів та місця роботи. Якщо говорити про мене, зараз в офісі я заробляю 900$ на місяць. Додатково займаюся фрілансом та викладаю у School of visual communication.
Цікаво, скільки заробляють дизайнери?
Ми в Happy Monday провели власне зарплатне дослідження 👉
Деталі
Де та як шукати роботу моушн-дизайнеру
Дмитро Рибак
Перш за все, на порталах, які пропонують роботу. Щоб пошуки виявилися ефективними, потрібне портфоліо, де буде видно рівень та якість ваших робіт. Якщо у вас іще не було клієнтів, ви можете робити цікаві візуалізації для себе. Нічого страшного, якщо візьмете логотип відомого бренду, створите для нього концепцію або анімацію та додасте у ваш demo reel (деморолик).
Аліна Костікова
Зберіть портфоліо, викладіть роботи в соцмережі та покажіть усім, кому можете. Сарафанне радіо — це справді сила! А якщо є студії, які вам до вподоби — напишіть їм і презентуйте роботи. Вас або візьмуть, або точно порадять, що саме треба допрацювати, щоб наступна співбесіда пройшла успішно.
Як скласти портфоліо?
Поради фотографам, копірайтерам, дизайнерам та SMM-никам
Читати
Корисні ресурси для розвитку в професії
Курси
- Method Education: онлайн-курси для дизайнерів та дизайнерок.
- School of visual communication: навчальні програми з дизайну та візуальних комунікацій в онлайн- та офлайн-форматах, зокрема курс «Комерційний моушн-дизайн: Middle online» та «Моушн-дизайн: Middle offline».
Youtube-канали
- Практичні поради щодо анімації літер: Motion Design School
- Авторський канал: Ben Marriott
Книги
- «Мистецтво кольору», Йоганнес Іттен — про основи кольорознавства. Є як теоретична, так і практична частина роботи з кольором.
- «Мистецтво форми», Йоганнес Іттен — про основи роботи професійних художників, детальне знайомство з теорією живопису.
- «Модульні системи в графічному дизайні. Посібник для графіків, друкарів і оформлювачів виставок», Йозеф Мюллер-Брокманн — посібник з використання модульної системи в графічному дизайні та роботі з оформлення.
- «Корпорація геніїв. Як управляти командою творчих людей», Ед Кетмелл — автор ділиться своїм досвідом управління та формування зоряної команди Pixar.
Шукаєте роботу в дизайні?
У нас на сайті багато вакансій для дизайнерів різних профілів 👉
ВакансіїЧитайте про інші різновиди професії дизайнера
Чим займається і скільки заробляє вебдизайнер
Чим займається і скільки заробляє графічний дизайнер
Професія: дизайнер презентацій. Що вивчати, де працювати та з чого почати?