Сьогодні битва за таланти на українській ІТ-арені розгортається не лише за senior-девелоперів, а й за інших спеціалістів. Особливу роль у цій битві відіграють ІТ-рекрутери та ІТ-ресечери. І якщо про рекрутерів ви напевно чули, то позиція IT Researcher не так на вустах. А дарма, адже попит на неї зростає! Що це за професія та яких навичок вимагає, розповідає Надія Ковальчук, Lead of IT Researchers Team у компанії Alcor.
Сучасні реалії ІТ-ринку диктують нові умови гри. Більшість крутих фахівців не перебувають у пошуку роботи — вони пасивні кандидати, їх необхідно знайти та мотивувати розглянути пропозицію. Для цього потрібні справжні шукачі талантів, які не просто знайдуть голку в копиці сіна і будуть спамити її ідентичними листами, а зможуть «продати» вакансію, зацікавити кандидата й переконати його співпрацювати.
За оцінкою Gem, майже 40% компаній у світі оцінили важливість сорсингу (пошуку та залучення кандидатів) та виділили його з загального процесу рекрутингу. У Європі та США сорсинг — це цілий окремий напрям, від якого переважно залежить ефективність рекрутингу в компанії. А ось для України позиція IT Researcher досить нова. Хоча попит на таких спеціалістів активно зростає: лише за останні 30 днів в Україні відкрилося понад 650 вакансій за запитом IT Researcher!
Кожна компанія визначає для себе функціонал ресечера з огляду на свої процеси та стратегії. Але в будь-якому разі IT Researcher — це фахівець, з якого починається рекрутмент-процес і від якого залежить, наскільки якісною буде група цільових кандидатів.
5 важливих soft skills для роботи IT-ресечера
На сьогоднішній день курси з IT-рекрутингу в Україні рясніють технічними знаннями, підходами, порадами та рішеннями, але цього здебільшого недостатньо. Тому що для роботи ресечером недостатньо розуміти специфіку роботи та «не губитися» у мовах програмування, фреймворках та особливостях розробки.
Які ж вони, справжні професіонали у цій сфері?
Для них найважливіший — результат
Усіх людей можна розділити на тих, хто любить процеси, і тих, кого драйвує кінцевий результат. Якщо ви любите створювати або налагоджувати процеси, краще спробуйте себе в HR-сфері. ІТ-рекрутинг — для тих, хто в усьому любить швидкий результат і для кого важлива кінцева мета тут і зараз. Саме результативність визначає всю суть роботи та успіх ІТ-ресечера.
Вони завжди лишаються гнучкими
Сфера IT — наймінливіша з усіх. Щоранку вона диктує тобі нову реальність та нові правила гри. Вибору мало: ти або виявляєш гнучкість, швидко їх приймаєш і починаєш грати, або вибуваєш.
В ІТ необхідно бути в тренді, швидко занурюватися в нові технології, ролі та галузі, змінюватись під реалії ринку. Важливо вміти перемикатися з однієї технології на іншу, дивитися на проблемну ситуацію з іншого ракурсу, шукати шляхи вирішення, знаходити точку дотику потреби кандидата та вимог ринку, відмовитись від звичного та стереотипного пошуку, запропонувати незвичайне рішення, яке точно приведе до офферу.
Вони комунікують на найвищому рівні
Здавалося б, навіщо ресечеру, який більшу частину часу проводить у пошуках, горах рутини й резюме, базові навички оратора? А втім, ресечер зобов’язаний круто вибудовувати спілкування з кандидатами. В його арсеналі має бути безліч комунікативних прийомів для спілкування з небалакучими та перебірливими seniour’ами й тимлідами, які не мають на нього часу.
Ресечеру потрібно вміти переконувати, продавати, залучати, підтримувати діалог, зацікавити вакансією, компанією та командою. І навіть бути для кандидата трохи особистим психологом, який протягом усього рекрутмент-процесу прийде на допомогу та замотивує.
Креативність — їхнє друге ім’я
Тисяча однакових розсилок та листів? Шаблони реплік для діалогу? Усі листування з кандидатом за одним сценарієм? Справа погана.
Завдання ресечера — використовувати креативність у написанні листів, аби з двадцяти пропозицій у день девелоперу в очі кинулося саме це й він обов’язково на нього відповів. Так само важливо виявляти креативність і в методах пошуку: класичні Boolean, X-Ray запити — незамінні помічники, але як щодо того, щоб подивитися список учасників івентів, на яких можуть бути цікаві кандидати!?
Справжні професіонали дивляться на завдання з іншого боку: творчого й незвичайного. Вони вирізняються своїм підходом до пошуку, написання листів та комунікації загалом — в ІТ таке люблять. Перевірено 😊.
Вони вміють легко «продати» вакансію
Що відрізняє рядового IT Researcher від видатного? Чому ідеальне знання всіх технологій, методів та майданчиків для пошуку не дорівнює кількості офферів? Відповідь у тому, що ресечер має бути крутим у продажу.
Кількість заперечень та відмов від кандидатів завжди перевищуватиме кількість відгуків та позитивних відповідей. Завдання класного ресечера — перетворити відмови й заперечення на зацікавленого кандидата, який 30 хвилин тому не хотів навіть переходити за посиланням на вакансію, а вже зараз із радістю відправляє своє резюме і чекає на співбесіду з рекрутером.
Тут важливо інтуїтивно відчувати потребу девелопера під час опрацювання заперечень і з допомогою питань намацати те, що спонукає кандидата розглянути пропозицію.
Загалом робота ресечера — не з легких, але якщо вас драйвують виклики та перемоги, а «ні» ви з легкістю можете перетворити на «так», то станете видатним фахівцем. І пам’ятайте: прочитане повідомлення — це дія, з якою можна й потрібно працювати, а відповідь «ні» — це практично завжди «так», варто лише подивитися на це з іншого боку.
Вочевидь бути володарем всіх перерахованих вище soft skills не завжди можливо, особливо для джуна. Але важливо пам’ятати, що ви легко можете розвинути кожну з цих якостей до необхідного рівня й тим самим намацати ключ до успіху в ІТ-рекрутингу. Впевнена, у вас точно все вийде!
Шукаєте роботу в HR-сфері?
У нас є вакансії в українських та міжнародних компаніях для таких фахівців 👉
ВакансіїЧитайте також
Мисливець за талантами: хто такий рекрутер і як ним стати
Як шукати й наймати ІТ-фахівців в умовах високої конкуренції?
Скільки заробляють HR-фахівці в Україні?
Дякуємо!
Тепер редактори знають.