Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Що робити, щоб (не) вийти з кризи: корисні й не дуже поради

30.06.21 Кар'єра 4 хв читання

Що робити, якщо на проєкті раптом усе йде шкереберть? Хтось кидає команду або не виконує поставлених завдань, дедлайни горять, а разом з ними — і ваша нервова система… Як виправити ситуацію за допомогою кризового менеджменту, розповідає Дарія Таран, директорка дистанційної школи «Меридіан».  

Дарія Таран

Від чого на проєкті може трапитись криза? Це може бути:

  • катастрофічне запізнення по всіх процесах;
  • відмова людей працювати або критичне зниження їхньої працездатності;
  • форс-мажори;
  • все разом в один день плюс ретроградний Меркурій.

Зазвичай останній варіант і трапляється 🙂 

Я зараз працюю над створенням унікального освітнього продукту — дистанційної школи. Досвіду подібних успішних проєктів не так багато, часові рамки обмежені, а KPI — амбітно високі. Тож я на власному досвіді перевірила дієві методики виходу з криз різного ступеня й можу ними поділитись.

Наприклад, як вам такі поради?

  1. Ніколи не визнавайте своїх помилок. Відстоюйте до кінця свою правоту і шукайте винних.
  2. Зупиняйте процес роботи повністю. Під час кризи треба зупинити все, щоб не наробити помилок. Хай там що, всі інші — підрядники та колеги — почекають, поки ви розв’язуєте внутрішні проблеми.
  3. Розповідайте про проблеми всім — підряднику, сусідці, підписникам у соцмережах та навіть вахтерці Світлані Петрівні. Всі мають знати про ваші негаразди.
  4. Якщо у вас нервовий зрив, варто поскаржитись мамі, керівникові, або незнайомцю за сусіднім столиком.
  5. Хто в ліс, хто по дрова — чудова стратегія, щоб люди не спілкувалися одне з одним в команді.
  6. Тримайте в команді людей, які тягнуть її на дно. Це ж команда! І не важливо, що інші члени вашої dream team вже не можуть працювати з токсичним колегою.
  7. Бюджет — понад усе! А люди почекають. Адже важливо повністю вписатися у запланований кошторис, а не зробити роботу якісно.
  8. Тімбілдинг заборонений. У колективі має панувати конкуренція, а не дружба.
  9. Хто завжди правий? Директор. Хто винний? Той, кого не шкода!
  10. Навіщо чекати та планувати, якщо можна хаотично втілювати всі ідеї, що спали на думку, в один день.

Якщо ви прочитали ці поради й вам здалося, що з ними щось не так — ви не помилилися. Це шкідливі поради, і насправді цього краще ніколи не робити, коли ваша команда переживає кризовий момент. Натомість хочу поділитися з вами правилами успішного виходу з кризи, перевіреними на собі.


5 правил успішного виходу з кризи


1. Заспокойтеся

Найперше, що треба зробити — заспокоїтись, аби паніка не ширилася командою. Розкажу про цікавий інструмент: коли виникає кризова ситуація, уявіть, ніби ви в кінотеатрі в ролі режисера, а складна ситуація, що трапилась, — це сюжет якогось фільму. Іноді комедії, іноді драми, іноді фільму жахів з елементами фентезі. Така методика допомагає подивитися на проблеми зі сторони і виправити нібито «чужу» ситуацію з холодним розумом.

2. Не зупиняйте всі процеси

Розробіть методику виходу з кризи без зупинки всіх поточних стабільних процесів. Можна поставити на паузу нові ідеї та масштабні маркетинг-ходи, але поточна комунікація — як всередині команди, так і з клієнтами назовні — має продовжуватись. І не забувайте про планування: чіткі подальші кроки спростять усім роботу, комунікацію та трекінг завдань.  

3. Знайдіть та усуньте проблему 

Визначте, в чому проблема — в бюджеті, в кількості людей або їхній кваліфікації тощо — і вирішуйте її точково. Не залишайте на потім те, що можете вирішити зараз. Повірте — час завжди має значення, а вчасно вирішена проблема допоможе досягти результату набагато швидше.

4. Не шкодуйте грошей

Не буває задач, які неможливо вирішити. Необхідно або більше людей, або більше часу, або більше грошей. І повірте, гроші — це найлегший для вас інструмент.

Бюджет, звісно, не гумовий, але гроші не важливіші за людей. Наприклад, якщо питання ефективної роботи когось із членів команди — це гідна винагорода, то вам доцільніше її виплатити, ніж шукати нового співробітника. Тож якщо ваша криза потребує фінансів для успішного вирішення — не шкодуйте їх. Скупий платить двічі.

5. Просіть про підтримку й підтримуйте інших

Якою б страшною чи неприємною не була ситуація, пам’ятайте: вона мине, а з людьми вам ще працювати. Тому один із найважливіших пунктів — це підтримка. Попросіть вашу родину дати вам більше часу та не ображатися, що ви затримуєтесь на роботі. Щиро поговоріть із командою про те, що трапилось, і розкажіть деталі виходу з кризи. Об’єднавши зусилля та підтримуючи одне одного, ви розв’яжете всі питання набагато швидше та ефективніше.

Шукаєте роботу?

У нас на сайті багато вакансій для фахівців різних професій 👉

Вакансії

Читайте також

Як переосмислити кар’єру в кризу: поради та вправи від Олени Рєзанової

Вихід є! Як вийти з професійної кризи?

Хочу, щоб мене хотіли: як підвищити власну цінність для компанії

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: