Що робити, якщо на проєкті раптом усе йде шкереберть? Хтось кидає команду або не виконує поставлених завдань, дедлайни горять, а разом з ними — і ваша нервова система… Як виправити ситуацію за допомогою кризового менеджменту, розповідає Дарія Таран, директорка дистанційної школи «Меридіан».
Від чого на проєкті може трапитись криза? Це може бути:
- катастрофічне запізнення по всіх процесах;
- відмова людей працювати або критичне зниження їхньої працездатності;
- форс-мажори;
- все разом в один день плюс ретроградний Меркурій.
Зазвичай останній варіант і трапляється 🙂
Я зараз працюю над створенням унікального освітнього продукту — дистанційної школи. Досвіду подібних успішних проєктів не так багато, часові рамки обмежені, а KPI — амбітно високі. Тож я на власному досвіді перевірила дієві методики виходу з криз різного ступеня й можу ними поділитись.
Наприклад, як вам такі поради?
- Ніколи не визнавайте своїх помилок. Відстоюйте до кінця свою правоту і шукайте винних.
- Зупиняйте процес роботи повністю. Під час кризи треба зупинити все, щоб не наробити помилок. Хай там що, всі інші — підрядники та колеги — почекають, поки ви розв’язуєте внутрішні проблеми.
- Розповідайте про проблеми всім — підряднику, сусідці, підписникам у соцмережах та навіть вахтерці Світлані Петрівні. Всі мають знати про ваші негаразди.
- Якщо у вас нервовий зрив, варто поскаржитись мамі, керівникові, або незнайомцю за сусіднім столиком.
- Хто в ліс, хто по дрова — чудова стратегія, щоб люди не спілкувалися одне з одним в команді.
- Тримайте в команді людей, які тягнуть її на дно. Це ж команда! І не важливо, що інші члени вашої dream team вже не можуть працювати з токсичним колегою.
- Бюджет — понад усе! А люди почекають. Адже важливо повністю вписатися у запланований кошторис, а не зробити роботу якісно.
- Тімбілдинг заборонений. У колективі має панувати конкуренція, а не дружба.
- Хто завжди правий? Директор. Хто винний? Той, кого не шкода!
- Навіщо чекати та планувати, якщо можна хаотично втілювати всі ідеї, що спали на думку, в один день.
Якщо ви прочитали ці поради й вам здалося, що з ними щось не так — ви не помилилися. Це шкідливі поради, і насправді цього краще ніколи не робити, коли ваша команда переживає кризовий момент. Натомість хочу поділитися з вами правилами успішного виходу з кризи, перевіреними на собі.
5 правил успішного виходу з кризи
1. Заспокойтеся
Найперше, що треба зробити — заспокоїтись, аби паніка не ширилася командою. Розкажу про цікавий інструмент: коли виникає кризова ситуація, уявіть, ніби ви в кінотеатрі в ролі режисера, а складна ситуація, що трапилась, — це сюжет якогось фільму. Іноді комедії, іноді драми, іноді фільму жахів з елементами фентезі. Така методика допомагає подивитися на проблеми зі сторони і виправити нібито «чужу» ситуацію з холодним розумом.
2. Не зупиняйте всі процеси
Розробіть методику виходу з кризи без зупинки всіх поточних стабільних процесів. Можна поставити на паузу нові ідеї та масштабні маркетинг-ходи, але поточна комунікація — як всередині команди, так і з клієнтами назовні — має продовжуватись. І не забувайте про планування: чіткі подальші кроки спростять усім роботу, комунікацію та трекінг завдань.
3. Знайдіть та усуньте проблему
Визначте, в чому проблема — в бюджеті, в кількості людей або їхній кваліфікації тощо — і вирішуйте її точково. Не залишайте на потім те, що можете вирішити зараз. Повірте — час завжди має значення, а вчасно вирішена проблема допоможе досягти результату набагато швидше.
4. Не шкодуйте грошей
Не буває задач, які неможливо вирішити. Необхідно або більше людей, або більше часу, або більше грошей. І повірте, гроші — це найлегший для вас інструмент.
Бюджет, звісно, не гумовий, але гроші не важливіші за людей. Наприклад, якщо питання ефективної роботи когось із членів команди — це гідна винагорода, то вам доцільніше її виплатити, ніж шукати нового співробітника. Тож якщо ваша криза потребує фінансів для успішного вирішення — не шкодуйте їх. Скупий платить двічі.
5. Просіть про підтримку й підтримуйте інших
Якою б страшною чи неприємною не була ситуація, пам’ятайте: вона мине, а з людьми вам ще працювати. Тому один із найважливіших пунктів — це підтримка. Попросіть вашу родину дати вам більше часу та не ображатися, що ви затримуєтесь на роботі. Щиро поговоріть із командою про те, що трапилось, і розкажіть деталі виходу з кризи. Об’єднавши зусилля та підтримуючи одне одного, ви розв’яжете всі питання набагато швидше та ефективніше.
Шукаєте роботу?
У нас на сайті багато вакансій для фахівців різних професій 👉
ВакансіїЧитайте також
Як переосмислити кар’єру в кризу: поради та вправи від Олени Рєзанової
Вихід є! Як вийти з професійної кризи?
Хочу, щоб мене хотіли: як підвищити власну цінність для компанії
Дякуємо!
Тепер редактори знають.