Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Що робити, щоб (не) вийти з кризи: корисні й не дуже поради

30.06.21 Кар'єра 4 хв читання

Що робити, якщо на проєкті раптом усе йде шкереберть? Хтось кидає команду або не виконує поставлених завдань, дедлайни горять, а разом з ними — і ваша нервова система… Як виправити ситуацію за допомогою кризового менеджменту, розповідає Дарія Таран, директорка дистанційної школи «Меридіан».  

Dariya Taran min
Дарія Таран

Від чого на проєкті може трапитись криза? Це може бути:

  • катастрофічне запізнення по всіх процесах;
  • відмова людей працювати або критичне зниження їхньої працездатності;
  • форс-мажори;
  • все разом в один день плюс ретроградний Меркурій.

Зазвичай останній варіант і трапляється 🙂 

Я зараз працюю над створенням унікального освітнього продукту — дистанційної школи. Досвіду подібних успішних проєктів не так багато, часові рамки обмежені, а KPI — амбітно високі. Тож я на власному досвіді перевірила дієві методики виходу з криз різного ступеня й можу ними поділитись.

Наприклад, як вам такі поради?

  1. Ніколи не визнавайте своїх помилок. Відстоюйте до кінця свою правоту і шукайте винних.
  2. Зупиняйте процес роботи повністю. Під час кризи треба зупинити все, щоб не наробити помилок. Хай там що, всі інші — підрядники та колеги — почекають, поки ви розв’язуєте внутрішні проблеми.
  3. Розповідайте про проблеми всім — підряднику, сусідці, підписникам у соцмережах та навіть вахтерці Світлані Петрівні. Всі мають знати про ваші негаразди.
  4. Якщо у вас нервовий зрив, варто поскаржитись мамі, керівникові, або незнайомцю за сусіднім столиком.
  5. Хто в ліс, хто по дрова — чудова стратегія, щоб люди не спілкувалися одне з одним в команді.
  6. Тримайте в команді людей, які тягнуть її на дно. Це ж команда! І не важливо, що інші члени вашої dream team вже не можуть працювати з токсичним колегою.
  7. Бюджет — понад усе! А люди почекають. Адже важливо повністю вписатися у запланований кошторис, а не зробити роботу якісно.
  8. Тімбілдинг заборонений. У колективі має панувати конкуренція, а не дружба.
  9. Хто завжди правий? Директор. Хто винний? Той, кого не шкода!
  10. Навіщо чекати та планувати, якщо можна хаотично втілювати всі ідеї, що спали на думку, в один день.

Якщо ви прочитали ці поради й вам здалося, що з ними щось не так — ви не помилилися. Це шкідливі поради, і насправді цього краще ніколи не робити, коли ваша команда переживає кризовий момент. Натомість хочу поділитися з вами правилами успішного виходу з кризи, перевіреними на собі.


5 правил успішного виходу з кризи


1. Заспокойтеся

Найперше, що треба зробити — заспокоїтись, аби паніка не ширилася командою. Розкажу про цікавий інструмент: коли виникає кризова ситуація, уявіть, ніби ви в кінотеатрі в ролі режисера, а складна ситуація, що трапилась, — це сюжет якогось фільму. Іноді комедії, іноді драми, іноді фільму жахів з елементами фентезі. Така методика допомагає подивитися на проблеми зі сторони і виправити нібито «чужу» ситуацію з холодним розумом.

2. Не зупиняйте всі процеси

Розробіть методику виходу з кризи без зупинки всіх поточних стабільних процесів. Можна поставити на паузу нові ідеї та масштабні маркетинг-ходи, але поточна комунікація — як всередині команди, так і з клієнтами назовні — має продовжуватись. І не забувайте про планування: чіткі подальші кроки спростять усім роботу, комунікацію та трекінг завдань.  

3. Знайдіть та усуньте проблему 

Визначте, в чому проблема — в бюджеті, в кількості людей або їхній кваліфікації тощо — і вирішуйте її точково. Не залишайте на потім те, що можете вирішити зараз. Повірте — час завжди має значення, а вчасно вирішена проблема допоможе досягти результату набагато швидше.

4. Не шкодуйте грошей

Не буває задач, які неможливо вирішити. Необхідно або більше людей, або більше часу, або більше грошей. І повірте, гроші — це найлегший для вас інструмент.

Бюджет, звісно, не гумовий, але гроші не важливіші за людей. Наприклад, якщо питання ефективної роботи когось із членів команди — це гідна винагорода, то вам доцільніше її виплатити, ніж шукати нового співробітника. Тож якщо ваша криза потребує фінансів для успішного вирішення — не шкодуйте їх. Скупий платить двічі.

5. Просіть про підтримку й підтримуйте інших

Якою б страшною чи неприємною не була ситуація, пам’ятайте: вона мине, а з людьми вам ще працювати. Тому один із найважливіших пунктів — це підтримка. Попросіть вашу родину дати вам більше часу та не ображатися, що ви затримуєтесь на роботі. Щиро поговоріть із командою про те, що трапилось, і розкажіть деталі виходу з кризи. Об’єднавши зусилля та підтримуючи одне одного, ви розв’яжете всі питання набагато швидше та ефективніше.

Шукаєте роботу?

У нас на сайті багато вакансій для фахівців різних професій 👉

Вакансії

Читайте також

Як переосмислити кар’єру в кризу: поради та вправи від Олени Рєзанової

Вихід є! Як вийти з професійної кризи?

Хочу, щоб мене хотіли: як підвищити власну цінність для компанії

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.