Два місяці ми адаптувалися до антивірусної реальності і працювали в режимі онлайн і дистанційки. І ось карантинні обмеження поступово знімаються — а отже, на багатьох чекає повернення в офіс. І знову потрібно адаптуватися, адже офісне життя й бізнес-процеси у компаніях будуть не такими, як раніше. Про можливі труднощі і як до них підготуватися, розповідає HR-експертка й кар’єрна консультантка Юлія Єфіменко.
Зміни в графіку роботи
Вихід із карантину та адаптація бізнес-процесів будуть поступовими, тому класичний режим роботи з 9 до 18, ймовірно, зникне. Йому на зміну прийдуть можливість іноді працювати віддалено та позмінна зайнятість. Вони тепер будуть не «плюшками» компаній, а необхідністю. Відповідно, зміняться режим і час роботи, тому самоорганізованість і вміння планувати — важливий навик зараз і в майбутньому.
Як підготуватися: уточніть і зафіксуйте зі своїм керівником ваші робочі години, обговоріть необхідність присутності в офісі. Нехай у вас буде графік на два тижні або місяць із можливістю редагувати його за необхідності.
Якщо ви керівник — частіше зідзвонюйтеся зі своєю командою, обговорюйте графіки роботи, пріоритети в завданнях, розповідайте, як компанія адаптує офіс для повернення співробітників. Будьте максимально прозорі в спілкуванні з командою — і тоді рівень тривожності й нерозуміння будуть знижуватися, а концентрація на робочих процесах — збільшуватися.
Збільшення кількості контактів і страх перед вірусом
Після самоізоляції й віддаленої роботи у вас різко збільшиться кількість контактів із людьми. Попутники в транспорті, комунікація з колегами, клієнтами та друзями. Це може налякати, адже вірус досі серед нас.
Як підготуватися: Оберіть для себе засоби захисту (маска, санітайзер) і нехай вони завжди будуть під рукою. Дізнайтеся про нові «правила життя» в офісі. Зараз багато компаній змінюють розташування робочих місць, розробляють інструкції та регламенти для співробітників. Наприклад, пишуть нові правила відвідування загальної кухні, зобов’язують співробітників носити маски на роботі й міряти температуру, протирати стіл і техніку кожні дві години, а мітинги проводити тільки маленькими групами.
Також деякі компанії практикують поетапний вихід команд із карантину. Деякі відділи виходять працювати в офіс, тестують його на комфортність умов і на те, чи вдалося дотриматися всіх рекомендацій Міністерства охорони здоров’я. Проводять роботу над помилками, і далі в офіс виходить наступний відділ.
Усі ці правила мають на меті убезпечити співробітників. Але якщо якісь із них вас бентежать або ви бачите, що вони не працюють, — розкажіть про це роботодавцю.
Не забувайте, що в нас є ще телеграм-канал, де ми щодня оновлюємо вакансії, ділимось новинами та статтями!
Підписатися
Довга дорога на роботу й назад
Поки влада придумує нові правила життя, великі міста стоять в 10-бальних заторах, можливості дістатися до офісу обмежені, та й час у дорозі подвоюється.
Як підготуватися: збудувати два-три маршрути в офіс, обговорити з роботодавцем можливі запізнення, знайти, чим себе зайняти в пробках, щоби не переживати про даремно витрачений час. Виходити раніше, щоб оминути пікові моменти транспортного колапсу.
Велике навантаження на роботі
Коли всі повернуться в офіс, у компанії або співробітників може бути стратегія «потрібно все встигнути» або «2 місяці сиділи, тепер треба наздоганяти». У такому ритмі бути продуктивним складно.
Як підготуватися: подивіться на свій список завдань. Виділіть у ньому пріоритетні й беріться за них. Якщо ви зависли в рутині й не бачите їй кінця, випишіть завдання, які є «терміновими і важливими» (робіть їх насамперед), потім завдання «важливі, але не термінові» (робіть їх у другу чергу). Також подумайте, що вам не хотітися би робити й чи можете ви це делегувати (після цього ваш список може скоротитися в рази).
Демотивація й емоційне вигорання
Панують думки, що криза — це можливості або що зараз потрібно працювати вдвічі більше, бо є ризик потрапити під скорочення. У підсумку наша робота, відгуки клієнтів і колег стають важливішими для нас, ніж наш фізичний і емоційний стан. Підсилюють стрес нові умови роботи, складна дорога в офіс, збільшення кількості спілкування. Так ми можемо непомітно скотитися в нересурсний стан апатії й безсилля.
Як підготуватися: Перше, що потрібно зробити, це дати собі час на адаптацію. Комусь достатньо одного дня, комусь — двох тижнів. Складіть список того, що вас дратує або лякає в цій ситуації, навпроти кожного пункту напишіть його антипод або те, як ви можете змінити/вплинути на цей подразник або страх. Почніть виконувати дії з другого стовпчика. Можна не все відразу 🙂 Робіть у своєму ритмі.
Подбайте про себе — додавайте у свій день ритуали, які допомагають вам бути в ресурсі: спорт, читання книг, перегляд смішних відео, медитація, спілкування з родиною. У кожного буде свій список речей, які вас драйвують і наповнюють. Якщо зараз складно знайти таке заняття — дайте собі час, поспостерігайте за собою й запишіть упродовж тижня, чого вам не вистачає, що б ви хотіли зробити на вихідних, що вам приносить радість.
Наприкінці дня / тижня випишіть 3–5 своїх досягнень. Це допоможе вам відчути завершеність і підвищить мотивацію до дій на майбутній день.
Читайте також
Як знайти роботу в інтернеті: 10 способів заробітку онлайн
30 правил віддаленої роботи для команд, лідерів та початківців
Як фрилансерка, підприємиця та програміст стали на «біржу праці»
Шукаєте роботу?
Маємо безліч вакансій в креативних індустріях, освіті, IT-компаніях та громадському секторі.
Вакансії
Дякуємо!
Тепер редактори знають.