Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Перетворити мрію на мету та менше сидіти за комп’ютером: правила успіху Ларрі Пейджа

14.05.24 Розвиток 5 хв читання

Шукаючи інформацію в інтернеті, більшість з нас звертається до Google. Наразі це не тільки пошукова мережа, а ціла екосистема продуктів та сервісів, серед яких віднедавна й чатбот на основі ШІ — Gemini. Ідея створити пошуковик прийшла одному з засновників “Google” — Ларрі Пейджу, коли він був ще аспірантом Стенфорда. Пейдж і досі є не лише успішним бізнесменом, мільярдером, а й візіонером галузі. Розповідаємо найцікавіші інсайти з його кар’єри, які будуть корисні всім.


Виявляйте цікавість та будьте творчими


Майбутнє Ларрі Пейджа, вундеркінда Кремнієвої долини та розробника Google, було записано в його генах. Син професора інформатики Мічиганського університету та викладачки програмування провів дитинство серед процесорів і комп’ютерів. Він також був першим у своїй школі, хто почав виконувати домашні завдання на ПК. А старший брат навчив його розбирати предмети, які знаходив удома. Пейдж розповідає, що рано зрозумів, що хоче щось винаходити.

Однак він ще й проводив багато часу за читанням, а також брав уроки гри на саксофоні. На думку Пейджа, у музиці головним є час. І тому він припускає, що його одержимість швидкістю роботи Google пов’язана з пристрастю до музики в дитинстві.


Мисліть стратегічно

Коли Пейджу було 12 років, він дізнався історію Ніколи Тесли — великого винахідника, який помер у безвісті та боргах. Вона зворушила його та дала перший елементарний урок інновацій: недостатньо просто винайти щось, потрібно ще й донести свій винахід до людей та переконатися, що вони можуть ним скористатися.

Це стало його місією в житті та призвело до створення Google, коли, розглядаючи тему для своєї докторської дисертації в Стенфорді, він вирішив зосередитися на оптимізації вебпошуку.


Перетворіть мрію на мету


На думку Пейджа, важливо бути оптимістичним щодо своїх ідей: це допомагає цілитися вище і врешті реалізовувати їх.

Як і багато відомих нині винаходів та сервісів, Google створювався у гаражі. І з наукового проєкту у Стенфорді перетворився на найвідомішу пошукову систему світу. Це сталося не за одну ніч, але Пейдж переконаний, що найголовніше — не відмовлятися від мрії та перетворити її на мету.

При цьому також важливо прибрати все, що може відволікати від неї. Відмовившись від неважливих справ, які лише займають час та заважають продуктивності, можна знайти більше способів домогтися бажаного.


Вірте у свою ідею та отримуйте задоволення від справи


Щодня і щороку з’являються нові стартапи, яким так і не вдається стати чимось більшим. При тому їхні засновники вивчають ринкові тренди та ніби добре знаються на тому, що має «залетіти». Проте, на думку Пейджа, важливіше зосередитися на розробці ідей, які цікавлять саме вас. Тоді ви зможете зацікавити ними й інших людей і переконати їх інвестувати.

«Якби нами керували тільки гроші, ми б майже відразу продали свій проєкт», — каже Ларрі Пейдж, згадуючи перші дні, коли Google був лише перспективним стартапом. Однак для його засновника ця пошукова система була місією — упорядкувати глобальну інформацію та зробити її доступною та корисною для всіх. І було потрібно відчувати, що команда працює над чимось дійсно важливим.

«Коли ти буквально змінюєш світ, то вставати вранці та приходити в офіс дуже легко, а також дуже весело», — каже Пейдж.


Проявляйте увагу до інших та цінуйте їхню роботу


Робота — це перш за все про людей. Тому важливо, коли поруч — професіонали.

Пейдж каже, що йому від початку пощастило працювати з чудовими людьми. Проте потрібне терпіння та зусилля, аби зібрати та заохотити правильну команду.

Для успіху компанії важливо, щоб працівники відчували себе цінними. Потрібно висловлювати вдячність та винагороджувати їх, спонукати до творчості та продуктивності, а не просто виконання поставлених завдань.

Важливо також бути хорошим слухачем і визнавати чиїсь зусилля. Якщо ви не дозволите колегам або співробітникам донести свою думку (навіть якщо, на перший погляд, вона вам здається безглуздою), їм може стати нецікаво брати участь у ваших проєктах. Пейдж вважає, що найгірше, що може зробити керівник — це сказати «Ні» без пояснень. Натомість варто допомогти колезі знайти кращий спосіб втілити задумане.


Станьте експертом у своїй справі


Маючи справу з кандидатами, яких хоче найняти на роботу, або потенційними інвесторами, Пейдж показує, що розуміється на тому, про що говорить і що відбувається в його компанії.

Ларрі має ступінь бакалавра комп’ютерних наук в Мічиганському університеті та ступінь магістра в Стенфорді. Попри те розуміє, що формальна освіта часто не дає відповідей на проблеми реального життя. Тому продовжує шукати потрібні знання самостійно.

На опанування бажаного предмета можуть піти роки. Проте, каже Пейдж, коли ви знаєте всі тонкощі своєї справи, тоді легше визначити проблеми, які треба вирішити, і те, на що ви можете вплинути. Зрештою, і керувати командою теж, адже тоді буде легше знайти спільну мову з вузькими спеціалістами.


Обмежте час, який проводите за комп’ютером


Пейдж «змушує себе обходитися без комп’ютера протягом більшої частини життя».

Він ходить на наради лише зі своїм телефоном і заохочує інженерів та менеджерів з продуктів проводити принаймні один день на тиждень, працюючи лише на своїх мобільних пристроях. Усе це є частиною його зусиль, щоб зберегти фокус компанії на мобільності та продовжувати «штовхати людей вперед».


Зробіть зустрічі «значущими»


Часті мітинги можуть забирати багато часу та бути емоційно виснажливими для окремих людей та команд. Тому зробити зустрічі «значущими» — це один із найпростіших способів підвищити щастя та продуктивність.

На думку Ларрі Пейджа, для цього потрібно:

  • визначити мету та структуру зустрічі;
  • перед початком надіслати всім порядок денний;
  • заохотити людей підготувати свою частину (або дозволити пропустити зустріч, якщо їхня участь не потрібна);
  • запросити не більше 8 учасників, але потім поширити нотатки серед усіх;
  • переконатися, що всі учасники повністю «присутні» (ніхто без потреби не дивиться в монітор або телефон);
  • дотримуватися часових обмежень;
  • прийти до єдиного, чіткого рішення;
  • визначити, хто і що має зробити для цього.


Не втрачайте майбутнє


Хоча Google має високі рейтинги та хороші відгуки від співробітників, Ларрі Пейдж все ще не відчуває, що він зайшов достатньо далеко.

«Проблема багатьох компаній полягає в тому, що вони продовжують робити те саме протягом десятків років, — пояснює він. — Вони втрачають майбутнє, але я не маю наміру дозволити цьому статися з нами». Пейдж вважає, що пошукова система майбутнього повинна бути в змозі зрозуміти все і дати користувачу саме те, що він шукає — а Google, на його думку, ще далека від цього.

Ми й далі продовжимо збирати для вас правила успіху відомих людей. Пишіть в коментарях, про кого вам було б цікаво прочитати в наступній статті.

Крута робота вже чекає!

Знайдіть вакансію до душі — у нас є з чого обрати 😉

Вакансії

Читайте також про правила успіху:

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: