Працювати віддалено, відвідувати міжнародні конференції, постійно прокачувати свою англійську та заробляти по $2–5 тисячі. Звучить як робота мрії? Насправді йдеться про позиції affiliate та account-менеджерів — ключових фахівців у сфері перформанс-маркетингу. Детальніше про ці професії, їхні недоліки та переваги, а також як розпочати кар’єру у сфері, розповідають фахівці холдингу PAXLE Group.
Компанія PAXLE Group — це міжнародний холдинг AdTech напряму, портфоліо якого складають компанії, що працюють у сфері перформанс-маркетингу (C3PA Network, Grantoro та інші), розвивають власні сервісні продукти (Marksel) та освітні проєкти (PAXLE Academy).
Перформанс-маркетинг став одним із найбільш ефективних способів просування продуктів та послуг у цифровому середовищі. Його успішність ґрунтується на вимірюванні конкретних результатів, таких як конверсія та рентабельність інвестицій (ROI). Ключову роль в цій системі відіграють рекламодавці та медіабаєри, але щоб забезпечити якісну комунікацію обох сторін та оптимізувати роботу, потрібні affiliate та account-менеджери. Розповімо про них детальніше.
Чим займаються affiliate та account-менеджери. Яка між ними відмінність
Залежно від компанії та її спеціалізації ці дві посади можуть відрізнятися. Ми розкажемо, як все влаштовано в PAXLE.
Affiliate-менеджер відповідає за залучення нових паблішерів (партнерів або вебмайстрів. — прим. ред.), що можуть завести в нашу систему якісний трафік, та взаємодію з ними. Це творча та креативна посада, де значну роль відіграє вміння спілкуватися, зацікавлювати та пропонувати оффери, тобто продукти для вебмайстрів, що генерують для них трафік.
Account-менеджер фокусується на взаємодії з рекламодавцями. Це більш структурована робота, яка вимагає технічних навичок. Account-менеджер узгоджує ексклюзивні умови та продукти для affiliate-менеджерів та їх партнерів.
Власне, в цьому полягає основна різниця між двома професіями. Affiliate-менеджер застосовує у своїй роботі креатив та комунікацію, в той час як account-менеджер більше націлений на опрацювання і передачу інформації від рекламодавців та налаштування технічних моментів.
Є й схоже: як affiliate, так і account-менеджери взаємодіють з фінансовою стороною процесу. Affiliate-менеджер вирішує питання з оплатою для партнерів, тоді як account-менеджер домовляється про оплату від рекламодавців.
Також фахівці на обидвох позиціях мають бути командними гравцями. Вони частина ланцюжка спілкування: рекламодавець → account-менеджер → affiliate-менеджер → партнер. Та й всередині компанії комунікують не лише зі своєю командою, а й з іншими відділами. І від цієї комунікації напряму залежать результати всього бізнесу.
Вебінар від PAXLE Academy про професії affiliate та account-менеджерів
Що необхідно для старту карʼєри в перформанс-маркетингу
Отримати першу роботу у сфері перформанс-маркетингу може здатися складним завданням, особливо якщо у вас немає попереднього досвіду. Однак, чи дійсно важливо мати релевантний досвід роботи?
Олександр Холоденко,
Head of Affiliate Network C3PA
Досвід у сфері продажів може бути перевагою при пошуку роботи, та він не є обов’язковим. Але для успішної кар’єри в цій галузі необхідні певні базові навички: вміння користуватися програмами Microsoft Office, знання мов, зокрема англійської, а також досвід управління часом та ефективної комунікації.
Проте ключову роль відіграють все ж софт скіли: вміння спілкуватися, аналізувати та працювати в команді. Всього іншого можна навчитися, наприклад, в таких проєктах, як PAXLE Academy. Тут будь-хто, хто має бажання та мотивацію, може стати affiliate або account-менеджером, незалежно від попереднього досвіду. Такі курси дають хорошу теорію та навчають практичних навичок, які необхідні в цій сфері.
Марина Шмалюк,
Team Lead of Account Managers Team в C3PA
Багато людей приходять у сферу перформанс-маркетингу за порадою друзів, після самостійного дослідження перспективних напрямів працевлаштування, а також через бажання працювати в IT. Ці причини мали місце і в моєму випадку.
Після університету я вирішила стартувати карʼєру як account-менеджер. На жаль, на той час PAXLE Academy ще не існувало, тому навчалася всього вже на робочому місці.
З мого досвіду, оптимальний час входу початківця у сферу — приблизно 3 місяці. Це збігається зі строком випробувального терміну в компанії й дає можливість як працівнику, так і компанії зрозуміти, чи вони підходять одне одному. Новачок також має змогу сформувати враження про свою роботу та вирішити, чи варто й далі розвиватися у цьому напрямку.
Переваги професій affiliate та account-менеджерів
➕ Віддалена робота. Ви не прив’язані до офісу і нема потреби в офлайн взаємодії з колегами чи партнерами, тому можете працювати з будь-якого куточка світу. Наприклад, практикувати воркейшн, тобто поєднувати роботу з подорожами.
➕ Можливість відвідувати міжнародні конференції. Як affiliate, так і account-менеджери постійно відвідують профільні заходи в різних країнах та розширюють коло професійних знайомств та партнерств.
➕ Розвиток англійської мови. Постійне спілкування з іноземними партнерами допомагає підвищувати рівень володіння мовою, що важливо для успішної роботи та подальшого кар’єрного зростання.
➕ Відчуття свободи та гнучкості у роботі. Тут головне — результат, який напряму залежить від вас, а ви отримуєте максимально комфортні умови для розвитку.
➕ Досвід перемовин та розвиток стресостійкості. У цій індустрії вам часто потрібно спілкуватися з різними людьми та домовлятися про взаємовигідні умови для всіх сторін. Це непросто, тому що в процесі перемовин і роботи бувають різні ситуації, коли не все проходить ідеально. Проте це прекрасна можливість для розвитку комунікативних навичок та стресостійкості.
➕ Конкурентна зарплата. Всі фахівці у сфері перформанс-маркетингу отримують зарплату згідно зі своїми результатами. Виплати складаються зі ставки та бонусів, що дозволяє навіть на джуніор-позиціях отримувати непогану фінансову мотивацію. В середньому ж заробітна плата affiliate та account-менеджерів становить $2–5 тис.
Ігор Куций,
Affiliate Manager в C3PA
Я б ще відніс до переваг, що фахівці перформанс-маркетингу — це молоде та прогресивне ком’юніті. В компаніях сфери є можливість напряму спілкуватися зі спеціалістами C-level, на відміну від корпорацій, де для цього потрібно роками рухатися карʼєрною драбиною.
Існує безмежна кількість спільних чатів, каналів та мітапів (тобто, неформальних зустрічей), де ви можете зустріти однодумців та перейняти досвід в інших. Це створює атмосферу, що мотивує до подальшого професійного зростання та нетворкінгу.
Недоліки роботи у сфері
Хоча робота у перформанс-маркетингу має багато переваг, існують і недоліки, або краще сказати — виклики.
➖ Професійне та емоційне вигорання. Ця сфера вимагає від вас великої кількості енергії та наполегливості. Важливо вчасно розпізнавати ознаки вигорання та шукати способи підтримки свого емоційного стану.
➖ Самостійне управління часом та робочим навантаженням. Оскільки зазвичай мова про віддалений формат зайнятості, ви повинні вміти організувати свою роботу. Зокрема, самостійно ставити собі завдання та стежити за їх виконанням, щоб досягати необхідних результатів.
➖ Відсутність короткострокового результату. Іноді ви можете вкладати багато зусиль, але не отримувати бажаного результату. Слід памʼятати, що спочатку ви працюєте на результат, а потім ваші напрацювання працюють на вас, тому проявіть терпіння та завзятість.
Але попри недоліки, позитивних аспектів в цій роботі більше.
Міфи про роботу у перформанс-маркетингу
Існує кілька поширених міфів про роботу у сфері, які можуть стати перешкодою для новачків. Розгляньмо деякі з них.
Міф #1. Тут зі старту отримують шалені гроші.
Дехто думає, що у цій сфері навіть початківці можуть заробляти великі гроші. Проте реальність полягає в постійній праці та розвитку для досягнення успіху, зокрема і фінансового.
Міф #2. Це дуже складна сфера, і новачку важко пробитися без досвіду.
Навіть якщо ви починаєте з нуля, у цій сфері є багато можливостей для навчання. Наприклад, курси від Paxle Academy допоможуть вам здобути необхідні знання та навички, щоб розпочати карʼєру в перформанс-маркетингу.
Міф #3. Треба вміти генерувати трафік.
Це не обовʼязкова умова на початку карʼєри, але розуміння принципів роботи паблішерів буде корисним для карʼєрного розвитку.
Міф #4. Це робота не для інтровертів.
Головне бути відкритим до спілкування. А інтроверт ви чи екстраверт — це неважливо. Кожен може розвивати навички комунікації вже під час роботи в команді.
Всупереч міфам, перфоманс-маркетинг відкриває широкі можливості для тих, хто готовий працювати над собою та постійно вдосконалюватися.
Поради для початківців
- Не бійтеся пробувати нове і вірте у власні здібності. Успіх в цій галузі починається з впевненості у власних можливостях.
- Розвивайтесь як особистість та професіонал. Високий емоційний інтелект та розвинені аналітичні навички — це те, без чого складно розвиватися не тільки у світі перформанс-маркетингу, а й будь-якій сфері. Не переставайте вивчати нові методи, інструменти та стратегії.
- Вивчайте тренди та тенденції, стежте за топовими медіа, щоб бути завжди в курсі подій. Швидке реагування на зміни у галузі допоможе вам залишатися конкурентоспроможними.
- Визначте, яка роль підходить саме для вас. Можливо ви хочете розвиватися як affiliate-менеджер або account-менеджер, або ж вам цікавий напрям Business Development. Навчання в Paxle Academy може стати хорошим стартом, щоб зробити для себе цей вибір.
- Заводьте знайомства з людьми, які вже працюють у цій сфері. Вони можуть стати для вас джерелом цінних порад. Спілкування з колегами та запитання допоможуть швидше зрозуміти особливості роботи.
- Вдосконалюйте свою англійську. Це міжнародна сфера, і відмінне володіння англійською мовою допоможе вам ефективно спілкуватися з міжнародними партнерами та впевненіше почуватися на конференціях.
Зацікавилися розвитком у сфері перформанс-маркетингу?
Реєструйтеся на курси та вебінари від Paxle Academy, щоб здобути нову перспективну професію або прокачати свої знання.
До курсівЧитайте також
Що читати маркетологам: 7 книг для професійного розвитку
Диджитал напрям у маркетингу: гід професіями у сфері
Як розвиватися маркетологу: про кар’єру, навички, плюси та мінуси професії
Дякуємо!
Тепер редактори знають.