Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як взяти максимум від участі в конференції: поради бізнес-аналітика ІТ-команди NIX

20.11.23 Кар'єра PR 7 хв читання

Можна поставити собі за мету відвідувати якомога більше конференцій та витрачати на це чимало часу й коштів. А можна не гнатися за кількістю й отримувати від участі те, що треба. Як вибрати конференцію, що відповідатиме вашим очікуванням, та отримати від неї максимум користі? Практичними порадами ділиться Head of Business Analysis Team в ІТ-команді NIX Юрій Гомон.


Навіщо відвідувати конференції


Серед причин відвідати професійний івент виділю наступні.

  • Познайомитися з експертами своєї галузі. Ви можете обмінятися контактами, підписатися одне на одного в соцмережах. Це дасть змогу і після події ділитися досвідом, звертатися за порадами чи співпрацювати.
  • Дізнатися про нові підходи в роботі. Можливо, ви не знаєте про всі переваги певної технології бізнес-аналізу, а хтось давно використовує її та може поділитися інсайтами. Усе нове тільки в плюс для роботи.
  • Перевірити власну гіпотезу. Наприклад, провести опитування серед інших учасників, поцікавитися думкою експертів галузі, щоб зрозуміти, чи ви на правильному шляху.
  • Представити свою компанію або проєкт. У такий спосіб ви сприятимете залученню нових клієнтів або інвесторів.
  • Знайти майбутніх співробітників. Це особливо цінно для тих фахівців, у кого в команді є вакансії. Адже профільні події збирають таланти, котрі шукають нові кар’єрні можливості. Тож ви можете заохотити спеціалістів спробувати себе у вашій компанії.
  • Підсилити особистий бренд. Для досвідчених фахівців участь у публічних подіях (не лише як спікер) — хороший спосіб заявити про свою експертність у певній галузі та бути на слуху в професійній спільноті.
  • Познайомитися з іншою культурою бізнесу. Міжнародні конференції відвідують люди звідусіль. Тож у вас є класний шанс дізнатися більше про особливості ведення бізнесу в інших країнах.


Як вибрати конференцію, варту уваги


Перед реєстрацією на подію раджу врахувати такі критерії.

  • Теми виступів і дискусій. Почитайте розклад, перевірте, які виступи стосуються вашої діяльності, та визначте цікаві вам теми. Круто, якщо спікери є авторитетами у своїй галузі. Так ви зможете дізнатися перевірені лайфхаки та познайомитися з тими, хто розвиває напрям і задає тенденції на ринку.
  • Цільову аудиторію. Знайти її можна на сайті івенту (якщо це вказано в описі події) або запитати в організаторів поточний перелік ЦА.

Чому це важливо? Конференції для початківців фокусуються на простих темах та основних підходах до роботи. Тоді як досвідчених учасників цікавлять складніші речі: практичні кейси, як вирішувати ті чи інші завдання тощо. Наприклад, мені свого часу було цікаво отримати базові знання для бізнес-аналітика в ІТ: як зробити беклог (перелік завдань — прим. ред.), поліпшити взаємодію користувачів із продуктом тощо. Зараз мені важливіше почути про тенденції в бізнес-аналізі, як розвиваються колеги та що з їхнього досвіду може стати в пригоді й мені. 

  • Відгуки попередніх учасників. Якщо конференція проходить не вперше, почитайте фідбек про неї у соцмережах чи на сайті івенту. Якщо хтось із колег відвідував захід, розпитайте про враження. Знайшли учасників минулих подій у соцмережах? Поцікавтеся, що людині сподобалось, а що — ні.


Визначаємо співвідношення «ціна — якість»  

Оцініть витрати на участь у конференції (часові, матеріальні, фізичні) та зіставте їх із можливими перевагами (це можуть бути корисні знайомства, нові знання, пропозиція роботи тощо). 

Порівняйте конференцію, яка вас зацікавила, з іншими, більш доступними заходами, наприклад із вебінарами на схожу тему. Це допоможе остаточно вирішити: чи варто брати участь у події, чи достатньо обмежитись вебінаром або онлайн-курсом, де ви отримаєте ті самі знання в зручний для вас час і, можливо, безплатно.


Приклади конференцій для бізнес-аналітиків

Як бізнес-аналітик, хочу порадити колегам звернути увагу на такі профільні конференції. 

  • Building Business Capability. Одна з найбільших та найвідоміших конференцій для бізнес-аналітиків. Проводиться у США.
  • PMBA Conferences. Найбільша конференція для бізнес-аналітиків, яка проводиться в країнах Північної Америки.
  • European Business Analysis Day. Щорічна конференція, яка проводиться в Німеччині.
  • Business Analysis Conference. Міжнародна конференція з бізнес-аналізу в Туреччині та Південно-Східній Європі, яку проводить BA-Works.
  • BA & Beyond. Заснована в Брюсселі у 2018 році.
  • BA Life. Щорічна онлайн-конференція. BA Life стала фіналістом National StartUp Awards у 2022 році.
  • Global Business Analysis Day. Безплатна онлайн-конференція, що триває 24 години.
  • Festival of Business Analysis. Проходить у країнах Азії та в Австралії. Є можливість особистої участі та онлайн.
  • Business Analysis Conference Europe. Щорічна європейська конференція з бізнес-аналізу, що проводиться 15 років поспіль.

Підписуйтеся на сторінки цих подій у соцмережах та стежте за анонсами.


Поради для нетворкінгу на конференціях


Нетворкінг завжди має бути серед цілей, які ви ставите перед собою на час участі в конференції.

Для початку роздивіться, як знайомляться інші учасники. Якщо люди відкриті до спілкування, підходьте до них, вітайтеся та починайте розмову. Достатньо представитись і запропонувати тему для обговорення чи поставити питання, скажімо, на тему певної лекції.

Якщо ви вперше знайомитеся на конференціях і не впевнені, як розпочати спілкування, зверніть увагу на наступні поради.


Аналізуйте оточення

Перш ніж заговорити з людиною, проаналізуйте ситуацію. Якщо потенційний співбесідник їсть чи розмовляє — зачекайте більш слушної нагоди, щоб звернутися до нього. Помітили когось, хто роззирається довкола? Запитайте, чи є в людини кілька вільних хвилин. Якщо так, то ваш нетворк поповниться новим контактом.

Дайте співрозмовнику можливість коректно відмовитися від спілкування. Підійдуть фрази на кшталт «Ви не проти поговорити?», «Можна долучитися до вашого обговорення?» тощо. Так людина не почуватиметься як на співбесіді, коли її відразу «атакують» конкретними запитаннями. Навпаки — побачить, що ви цікавитесь її думкою, тож охочіше підтримає розмову.

Якщо ви хочете познайомитися зі спікером, почніть із подяки за виступ. Експерту буде приємно, що його досвід цінують слухачі. З позитивним настроєм людина охочіше поговорить із вами. Але зверніть увагу на розклад конференції. Якщо у спікера невдовзі почнеться наступний виступ, йому треба зібратися з думками, тож не відволікайте його запитаннями. Бачите чергу до експерта? Краще не долучатися до натовпу, а зустріти спікера в більш спокійній атмосфері та поставити свої запитання особисто.


Відвідуйте side-івенти

Це додаткові події, які можуть бути передбачені програмою конференції, наприклад афтепаті. Учасники збираються в неформальній атмосфері випити кави чи келих вина та поговорити з іншими на різні теми. Будьте готові, що розмов про роботу буде менше, адже тут люди здебільшого відпочивають. Зате це чудовий спосіб краще зрозуміти фахівців вашої галузі та познайомитися з іншою культурою, якщо конференція міжнародна.


Не забувайте про силу small talks

Це дозволить вам впевненіше знайомитись і задасть тон бесіді. Запитайте людину про враження від конференції чи конкретного виступу, і ви вже ненав’язливо почнете знайомство. 

Також зазвичай у перервах між виступами учасники йдуть до зони кейтерингу та кавових апаратів, тож цілком логічно почати розмову на якусь із цих тем. «Там дуже смачні брускети», «Ви не проти, якщо я присяду за ваш стіл?» — такі прості фрази допоможуть зав’язати розмову, а згодом перейти до професійних питань. 


Як запам’ятовувати найголовніше

Під час заходу може здатися, що ви все запам’ятаєте. Але раджу не покладатися на пам’ять і занотувати найцікавіше. Ось що мені допомагає зберегти в голові цінну інформацію ↓

  • Мапа думок. Записуйте ідеї, які виникли після почутого. Зв’язки між думками зобразіть графічно: запишіть тему й підкресліть чи обведіть її, щоб потім швидко зрозуміти, чого стосуються ці записи. Окремо виділіть основні компоненти ідеї, а стрілками покажіть зв’язки між ними. Так ви зекономите час на розлогі нотатки.
  • Тези з виступу спікера. Занотовуйте основні думки та нову для себе інформацію. Не потрібно формулювати цілі речення. 

Впоратися із новою інформацією з конференцій мені допомагає методологія Getting Things Done. Це система персональної продуктивності, розроблена консультантом з питань управління та особистої продуктивності Девідом Алленом та опублікована в однойменній книзі. Її суть у тому, щоб ефективно довести справи до кінця. Наприклад, почули на конференції про новий інструмент — запишіть назву. У список завдань додайте ознайомлення з ним. Зробіть так з усією новою інформацією, яку занотували на заході. У вас назбирається багато справ, які потребуватимуть вашої участі. Потім розсортуйте список завдань на кілька менших, наприклад за пріоритетами або специфікою проєктів. Окремо виділіть завдання, які можете делегувати. Періодично оновлюйте списки, викреслюйте зроблене, додавайте нове. Так ви не перейматиметесь, що щось забули, та бачитимете власний прогрес.

А ось які методи мені не підійшли ↓

  • Знімати відео. Концентруючись на процесі знімання, можна пропустити цікаві моменти. Або спікер буде ніяково почуватися перед вашим об’єктивом. До речі, це часто заборонено організаторами.
  • Записувати на диктофон. Незручно переслухувати та розшифровувати виступи.
  • Робити детальний конспект. Є ризик замість інсайтів занотувати вже відому вам інформацію. Фокусуючись на такому форматі, ви не отримаєте задоволення від атмосфери конференції.

Хоча, можливо, у чомусь ви знайдете для себе зручність. Спробуйте!


Використовуйте інсайти з конференції у роботі


Так ви будете розвиватись як профі та показувати приклади дієвих рішень у своїй команді. Одного разу на конференції я зустрів Дебру Пол, за книжками якої вивчав бізнес-аналіз. Я попросив експертку більше розказати про фреймворк для системи компетенцій, описаний в одній з її робіт. Це дало мені можливість ефективніше оцінювати роботу аналітиків та визначати вектори їхнього професійного розвитку. Тобто завдяки конференції я зміг спростити свої робочі процеси.

Діліться з командою найцікавішим і практичним. Можливо, для себе ви не почули нічого нового, а комусь ваші нотатки будуть корисними. І це можуть бути не лише теми, які безпосередньо стосуються вашої професії, а й щось для загального розвитку. Почули від спікера нові способи подолання ‎синдрому самозванця? Обговоріть із колегами, що вони про це думають і чи підтримують такі методи. Можливо, когось це навчить більше цінувати результати своєї роботи.

Отже, щоб узяти максимум від участі в конференціях, передусім готуйтеся до подій. Зафіксуйте, що робитимете під час і після івенту. Обирайте конференції, після яких зможете застосувати отримані знання в роботі. Цінуйте свій час та інвестуйте його в професійне зростання.

Потрібна робота?

Маємо безліч вакансій у креативній індустрії, ІТ-компаніях, освіті тощо 👉

Вакансії

Читайте також

6 правил, які допоможуть отримати користь з будь-якої конференції

Як компанії отримати користь з ІТ-конференції? Інсайти з Web Summit

Чому я беру участь у студентських конференціях і де їх шукаю

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!