Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Професія акаунт-менеджер: чим займається і скільки заробляє

16.11.21 Кар'єра 6 хв читання

Будь-яка компанія, яка бере в роботу клієнтські проєкти і прагне довгострокової успішної співпраці, не може обійтися без акаунт-менеджера. Як виглядає ця професія зсередини і як стати акаунт-менеджером, розповідає Альона Новікова — Head of Accounting and New Business Digital Chain (mr.fish) із 15-річним досвідом у професії.

Альона Новікова про професію акаунт-менеджер
Альона Новікова


Про свій кар’єрний шлях


Моя кар’єра акаунт-менеджера почалася 15 років тому, коли я влаштувалася на посаду молодшого менеджера в мережеве креативне агентство Adventa Lowe (зараз MullenLowe Adventa).

Після цього я працювала в локальному агентстві повного циклу Tabasco, де за 5 років виросла з Senior Account Manager до Group Account Director. Я вважаю, що саме там мені вдалося повністю розкрити свій потенціал і зрозуміти, куди рухатися далі.

З Tabasco я перейшла на аналогічну позицію до глобальної мережевої агенції Saatchi&Saatchi, де мені пощастило попрацювати з брендом Coca&Cola, який є моїм лавмарком.

У mr.fish я прийшла 8 місяців тому. Ми познайомилися з COO Digital Chain (mr.fish) Анною Швецовою, яка від колеги дізналася про мене як про сильного акаунт-директора; обговорили бачення Ані щодо формування відділу New Biz та актуальні завдання у цій сфері. Тоді в компанії не було відкритих акаунтських вакансій, але mr.fish нерідко шукає людей у ​​команду, а не на конкретну позицію — так сталося і в моєму випадку. Через деякий час я отримала офер від mr.fish. На той момент у мене вже були пропозиції від кількох великих агентств та одного локального, але я зважила всі за і проти та прийняла пропозицію. І до сьогодні рада цьому рішенню.

Альона працює в компанії mr.fish, про яку ми детально розповідаємо в рубриці #ПеревіреноHappyMonday

Читати


Чим займається акаунт-менеджер


Акаунт-менеджер — це, по суті, менеджер по роботі з клієнтами. Він відповідає за якісне та своєчасне виконання клієнтських замовлень. Це перша людина в компанії чи агенції, з якою стикається клієнт. Саме від його професіоналізму залежить, чи складеться подальша співпраця.

Багато хто має спотворене уявлення про обов’язки акаунт-менеджера і думає, що він лише передає завдання від клієнта до відділів компанії та назад, але це далеко не так. Від акаунта залежить, що саме спеціалісти компанії підготують для клієнта, коли клієнт отримає матеріали та скільки компанія заробить на проєкті.

Головне завдання акаунт-менеджера — зберігати рівень щастя клієнта, забезпечуючи при цьому дохід компанії.

Я порівняла б хорошого акаунт-менеджера з професійним танцюристом, який вміє відчувати партнера (у нашому випадку — клієнта) і завжди готовий до будь-яких його віражів. Клієнт повинен відчувати, що він у безпеці. А цього можна досягти тільки в тому випадку, якщо акаунт тримає руку на пульсі й передбачає всі питання замовника. Тому ранок акаунта починається не з кави, а з перевірки пошти та складання чекліста на день.

Ще один важливий момент у роботі акаунт-менеджера — це розбір помилок. Їх абсолютно не соромно робити, але дуже важливо аналізувати. Бажано це робити разом із командою, щоб посилювати спільну відповідальність за проєкт.


Акаунт-менеджер — це не…

Є три позиції, з якими часто плутають акаунт-менеджера, але це не одне й те саме.

1. Проджект-менеджер. Проджект, на відміну від акаунта, частіше працює на стороні клієнта та відповідає за розвиток свого продукту, сервісу чи послуги. Він залучає в процес різних спеціалістів, зокрема агентства.

На ринку поняття акаунт- і проджект-менеджера іноді розмиваються. У невеликих командах одна людина може закривати завдання обох напрямів. А коли команда доростає до певного рівня — з’являється і необхідність, і можливість ці функції розділяти.

2. Менеджер з теплих продажів. Теплі продажі в маркетинговій сфері більше схожі на тендери, під час яких потенційний клієнт обирає маркетингового партнера. Акаунт-менеджери можуть як обслуговувати поточних клієнтів, так і брати участь у тендерах на нових. Тому певною мірою теплі продажі — частина роботи акаунта. Але лише невелика частина.

3. Акаунтант. Простою мовою акаунтант — це бухгалтер. Просто слова схожі, обов’язки — абсолютно різні 🙂


Hard і soft skills, необхідні акаунт-менеджеру


Які hard skills потрібні акаунту:

  • розуміння алгоритму роботи агентських департаментів;
  • вміння налагодити процеси всередині команди — підготувати таймінг, прорахувати кошторис, забрифувати креатив тощо;
  • вміння працювати з негативним фідбеком.

Які soft skills потрібні акаунту:

  • вміння генерувати питання та не соромитися ставити їх клієнту;
  • вміння надихнути агентську команду на проєкт;
  • структурність, спокійність та екстравертність.

Щоб стати хорошим акаунт-менеджером, потрібно структурно мислити, любити людей та вміти знаходити з ними спільну мову.


Де шукати роботу та на яку зарплату розраховувати


Акаунт-менеджер — це насамперед людина, яка налагоджує процеси та керує ними. Він може працювати в креативному агентстві, медіа- або диджитал-агентствах, у продакшн-студіях і навіть у штаті компанії, яка приходить за послугами в одне з агентств.

На заробітну плату акаунта впливає кілька факторів:

  • релевантний досвід роботи;
  • рівень компанії або агенції (спеціалізація, локальна чи мережева);
  • кількість та рівень клієнтів менеджера.

Наразі ринковий рівень зарплат акаунтів коливається: джун може отримувати 13-17 тисяч гривень, синьйор — 20-25, акаунт-директор — від 27 до 50. В останнього оплата залежить від кількості людей у ​​підпорядкуванні та розміру клієнтського портфеля.


Перспективи та кар’єрний ріст


Стандартний шлях акаунта виглядає приблизно так: Junior Account Manager — Middle Account Manager — Senior Account Manager — Account Director — Client Service Director. Термін розвитку залежить від багатьох чинників як з боку людини, так і з боку роботодавця.

Успішний акаунт-менеджер має всі шанси стати директором креативного агентства або продовжити свою кар’єру на стороні клієнта в ролі бренд-менеджера чи менеджера продукту.


Акаунт-менеджер: плюси та мінуси професії


Головний мінус у тому, що робота акаунт-менеджера найчастіше динамічна і пов’язана з великим стресом — починаючи від отримання негативних, часом різких, коментарів і закінчуючи ненормованим робочим графіком.

Стати успішним акаунтом буде важко інтровертам і людям, які не готові працювати трохи більше ніж з 9 до 18. Акаунт-менеджер — це «вирішувач» проблем клієнта, починаючи з підготовки красивої презентації для виступу на конференції і закінчуючи зйомками ролика на ТБ з селебріті. Тому він має бути на зв’язку 24/7, а це не для всіх.

Серед плюсів — можливість розширювати свій кругозір та компетенції, працюючи з багатьма клієнтами з різних галузей. Особисто я люблю занурюватись в нові проєкти, дізнаватись про нові продукти та технології — це дуже захопливо. Також ведення мережевих клієнтів дозволяє налагоджувати особистий нетворкінг на глобальному рівні.


Як стати акаунт-менеджером


Профільна освіта для такого фахівця не обов’язкова, але будь-яка вища освіта може стати в пригоді. Я, наприклад, закінчила КПІ за спеціальністю «інженер комп’ютерних систем». Багато чого з того, що ми вивчали, далеке від моєї нинішньої роботи. Але, наприклад, навичка розуміння алгоритмів та структур, яку я набула за час навчання, дуже допомагає розуміти принцип проєкту та вибудовувати процеси всередині команди.

Але якщо вищої освіти немає або вона зовсім не релевантна, достатньо буде стажерської практики в сильному агентстві та бажання вчитися.


Які курси відвідати

Онлайн-курси на Coursera та подібних ресурсах можуть замінити будь-який університет та підготувати людину до роботи краще й швидше. Також можна пройти спеціальні курси в Laba — їхня перевага в тому, що ментори та викладачі мають реальний досвід і навчають слухачів на прикладі справжніх кейсів та завдань.


Що почитати

Хороших книг дуже багато, але насамперед я б радила пройтися за цим списком:

  • «Домовитися можна про все! Як досягати максимуму в будь-яких переговорах» Гевіна Кеннеді
  • «Маркетингові війни» Джека Траута
  • «Як керувати рабами» Джеррі Тонера
  • «П’ять мов любові» Гері Чепмена
  • Всі книги Іцхака Кальдерона Адізеса

Також корисними будуть книги про створення презентацій та історії успіху великих брендів.

Шукаєте роботу акаунт-менеджером?

Маємо вакансії для таких спеціалістів від перевірених роботодавців 👉

Вакансії

Читайте також

Хто такий QA automation engineer та як ним стати

Хто такий креативний продюсер і чим займається у рекламній індустрії

Історії людей, які працюють особистими помічниками і кайфують від цього

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: