Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

Корисний гайд із LinkedIn для тих, хто шукає роботу

01.07.22 Поиск работы 8 min reading

LinkedIn — це не просто соцмережа, це потужний інструмент для пошуку роботи. Що потрібно знати, щоб ефективно його використовувати? Про це на вебінарі від Happy Monday розповіла кар’єрна коучиня та консультантка Євгенія Склярець. Ми законспектували найважливіше, і вийшов справжній гайд із LinkedIn для тих, шукає роботу.

Євгенія Склярець
Євгенія Склярець


Важливе про LinkedIn


Це насамперед професійна соціальна мережа. На відміну від фейсбуку чи інстаграму, лінкедин використовують для реалізації кар’єрних цілей: знайти чи запропонувати роботу, збудувати особистий бренд, запропонувати співпрацю, завести професійні знайомства. Звісно, й тут можна побачити котиків, собачок та інший непрофесійний контент, але загалом соцмережа створена для того, щоб будувати професійні зв’язки. 

Це підтверджує й офіційна статистика, згідно з якою станом на березень 2022 року в LinkedIn:

  • зареєстровані 810 млн користувачів і 57 млн компаній;
  • опубліковані 15 млн вакансій;
  • 6 людей отримують пропозицію роботи щохвилини;
  • 95% рекрутерів використовують LinkedIn постійно.

У мережі буде складно без англійської бодай на рівні В1. Це мова основної комунікації та значної частини контенту, навіть українські компанії часто публікують вакансії англійською. Сам профіль варто створювати теж англійською. Робити його двомовним (UKR/ENG), на думку Євгенії, не потрібно: великої кількості контенту та вакансій українською мовою в мережі немає, тому немає сенсу перекладати й адаптувати профіль українською, вистачить англомовного. 

Лінкедин найкраще підходить для пошуку роботи в міжнародних компаніях та організаціях. Хоча знайти пропозиції можна й від українських роботодавців, вони в мережі теж є. А от що в LinkedIn зустрічається рідко, то це вакансії для фахівців готельно-ресторанного бізнесу, медицини та робочих спеціальностей.


Що впливає на видачу вашого профілю?


Коли рекрутер шукає в лінкедині кандидатів, він вбиває у пошукове поле перелік ключових слів згідно зі своїм запитом і переглядає профілі відповідних кандидатів. Ваша задача — опинитися якомога вище в переліку кандидатів, які трапляться на очі рекрутеру. Бо переглядати десятки профілів ніхто не буде. Що впливає на видачу вашого профілю в пошуку?

  1. Headline профілю (заголовок під іменем і прізвищем) та фото. 
  2. Блоки About та Skills (розділи з загальною інформацією про вас та ваші навички). 
  3. Наявність 500+ контактів. Ви будете з’являтися у пошуковій видачі, навіть якщо у вас буде 30 контактів, але варто досягти мінімум 500, щоб пришвидшити розвиток профілю. Це говорить системі про те, що користувач активний, тому його краще показувати рекрутеру в перших рядах. 
  4. Активність у мережі. Багато хто думає, що в лінкедин можна просто зробити резюме й час від часу перевіряти його, коли треба шукати роботу. Але це так не працює: ви маєте бути активні, щоб рекрутери самі вас знаходили. Для цього раджу заходити в мережу раз на один-два тижні, підписуватись на цікавих людей, лайкати, коментувати, шерити чужі публікації чи писати свої. Наприклад, ділитися посиланнями на цікаві матеріали, які ви прочитали, і при цьому додавати свої експертні міркування. 
  5. Повністю заповнений профіль. Якщо ви тільки зареєструвались, ваш профіль буде заповнений на 30, 70 чи ще скількись відсотків (на сторінці буде відповідний індикатор). Ваша задача — довести профіль до стану All Stars, коли всі блоки заповнені повністю. Такі профілі завжди будуть у видачі вище, ніж незаповнені до кінця.  


Як створити крутий профіль у LinkedIn?


Тепер розглянемо, як потрібно заповнювати профіль, аби він потрапляв на вищі позиції в пошуковій видачі та привертав увагу рекрутерів.


Крок 1. Фото, бекграунд та локація 

Візуальна складова профілю важлива, адже впливає на сприйняття вас рекрутером. На фото ви маєте бути з усміхненим обличчям, на нейтральному фоні, бажано в одязі нейтральних кольорів. Це має бути офіційне фото (без пальм та шезлонгів), але не занадто, адже це сучасна соцмережа, де варто демонструвати свою відкритість до спілкування.

Другий елемент візуальної складової в LinkedIn — бекграунд. Це прямокутний горизонтальний банер позаду вашого основного фото. Конкретних вимог до нього немає, але зважайте, що це професійна мережа, тож не забувайте про здоровий глузд.  

Як локацію варто зазначати не те місце, де ви безпосередньо знаходитесь, а те, де є потрібні вам пропозиції чи люди. Це може бути місце, де ви шукаєте роботу. Наприклад, якщо зараз ви в Києві, але шукаєте роботу в Мюнхені, то Мюнхен і зазначайте як локацію. Або це може бути місце, де ви шукаєте клієнтів чи співробітників. Наприклад, якщо ви зараз за кордоном, але шукаєте клієнтів в Україні, то зазначайте як локацію Київ чи інше українське місто — так ви потрапите на радар українців, які шукатимуть такого фахівця, як ви.

Що робити, якщо ви хочете релокуватися в конкретну країну, але не маєте дозволу на роботу там? У таких випадках Євгенія радить додавати більше деталей. Напишіть, що готові до релокейту, якщо роботодавець підтримає й оформить усі необхідні документи. Зараз на ринку є компанії, готові супроводжувати й допомагати з переїздом. 


Крок 2. Headline (заголовок) 

Під час пошуку потрібних кандидатів рекрутер здебільшого вбиває у пошук не просто назву позиції, а й ключові слова відповідно до свого запиту. Аби профіль потрапив до топу пошукової видачі, ключові слова мають міститися в його заголовку, де їх найперше сканує система пошуку (далі шукає в About, потім — в «Навичках», і «Досвіді»). 

LinkedIn за замовчуванням ставить у заголовок назву вашої останньої посади, але це не завжди інформативно. Важливо наповнити / доповнити заголовок ключовими словами, за якими вас може знайти рекрутер чи потенційний клієнт. Для цього перегляньте 3-5 релевантних вакансій і зберіть актуальні ключові слова й фрази: назву посади, вимоги до кандидата, потрібні навички тощо.  

Створіть заголовок за такою формулою: 

Посада | Професійні напрямки | Сертифікації | Знання програм | Інша важлива інформація 

Що тут важливо:

  • використовуйте лише загальновживані назви посад;
  • за потреби вказуйте кілька назв посад в межах однієї спеціальності, наприклад HR Manager | Senior HR Specialist | HR Business Partner;
  • якщо ви не визначилися між кількома напрямами роботи й готові розглядати різні вакансії, раджу все ж обрати, на чому фокусуватись у заголовку, бо в рекрутера не буде часу вчитуватись і розбиратись, підходите ви йому чи ні; 
  • розділяйте інформацію вертикальною рискою, бо саме її система зчитує як розділювач ключових слів;
  • додавайте дані про сертифікацію чи знання програм лише тоді, коли вони важливі для посади, зокрема часто згадуються у вакансіях;
  • зазначайте в заголовку бажаний формат зайнятості, якщо це має для вас значення.

Приклади якісних заголовків:

  • Project Manager | Agile & Delivery Manager | Scrum Master | Healthcare 
  • Finance Manager | Finance Planning & Analysis | Commercial Finance | IFRS & GAAP Certified 
  • Marketing Specialist | Social Marketing | Digital Marketing | Influencer Marketing | Consulting 


Крок 3. About (Про вас)

Це аналог розділу Summary в резюме. Його основне завдання — зачепити увагу рекрутера, викликати бажання переглянути ваш профіль до кінця та запросити на інтерв’ю. 

Про що тут можна розказати?

  • Хто ви, скільки років в індустрії, чим особливий ваш досвід. Наприклад: «Я HR Generalist, маю 13-річний досвід роботи в управлінні персоналом. Працювала з клієнтами зі Східної Європи та США».   
  • Компанії, напрями, клієнти та партнери, з якими ви працювали. 
  • Важливі проєкти з вашого досвіду. Оберіть ті, якими найбільше пишаєтесь та які максимально співзвучні з цікавими для вас вакансіями. 
  • Професійні навички у форматі «Я робив / робила». Намагайтесь уникати загальних описів і максимально конкретизуйте свою роль. 
  • Кількість людей у підпорядкуванні. Це важливо, якщо плануєте працювати на керівній чи менеджерській позиції. Якщо підлеглих не було, зазначте, роботу яких фахівців ви координували. 
  • Досвід віддаленої роботи чи в особливих умовах (наприклад під час реструктуризації, ребрендингу чи інших змін у компанії). 
  • Чим ви вирізняєтеся з-поміж інших кандидатів на ринку.

Наприкінці розділу варто додати заклик до дії. Наприклад: «Готова надати більше інформації за запитом», «Зв’яжіться зі мною, аби обговорити можливості співпраці». 

Ще кілька важливих порад:

  • не робіть текст задовгим, оптимальний обсяг — 2-3 абзаци;
  • уникайте загальних фраз, зазначайте тільки те, що стосується конкретно вас;
  • пишіть від першої особи;
  • додайте ключові слова, релевантні для вашої позиції.


Крок 4. Experience (Досвід роботи)

Досвід у LinkedIn варто описувати так само, як і в резюме. Досить просто скопіювати з нього інформацію та адаптувати під соцмережу. 

Що важливо врахувати?

  • Дотримуйтеся хронології та уникайте «білих плям», тобто великих проміжків часу (тривалістю в кілька років), коли ви займалися незрозуміло чим. І декретну відпустку, і час для творчого пошуку однозначно варто так і описати, щоб рекрутер не додумував за вас.
  • Обов’язково описуйте свої обов’язки та професійні досягнення, використовуючи ключові слова. Це важливо не стільки для рекрутерів, скільки для пошукових алгоритмів лінкедину.
  • Використовуйте загальновживані на ринку праці назви посад, зрозумілі професійній спільноті.
  • Додайте посилання на сторінки компаній або проєкти, з якими ви працювали. Особливо, якщо ваша робота пов’язана з зовнішніми комунікаціями.
  • Якщо досвіду роботи немає, варто більше уваги приділити своїм навичкам — що ви вмієте робити та як можете допомагати компаніям. 


Крок 5. Skills / Навички 

У базі LinkedIn можна вибрати понад 60 навичок, але в себе в профілі краще зазначити не більше 30 штук. Навички варто деталізувати, тобто не просто «менеджмент», а «менеджмент процесів» чи «проєктний менеджмент».

Рекрутери найперше бачать лише три навички, тож переконайтеся, що це ключові скіли, важливі для вакансії, на яку ви претендуєте. Варто також запросити підтвердження навичок у колег — це підніме вас у пошуковій видачі.  

Загалом під час заповнення цього розділу не забувайте використовувати ключові слова з опису цікавих вам вакансій.     


Крок 6. Recommendations (Рекомендації) 

Рекомендації серед українських профілів трапляються рідко, лише приблизно в 10% користувачів. А дарма — принаймні три рекомендації вже додають профілю ваги й викликають більше довіри з боку рекрутера. 

Кого просити про рекомендацію? Євгенія рекомендує розпочати з керівників та менеджерів, з якими ви лишилися в хороших стосунках. Підійдуть також колеги, партнери, постачальники — немає критеріїв, хто конкретно це може бути.

Звернутися за рекомендацією можна в кілька способів.

  • Скористатися технічною можливістю самого лінкедину, що називається Ask for a recommendation: вводите в пошуковий рядок імена 20 людей, відправляєте їм запрошення та чекаєте на відповідь.
  • Написати кожному індивідуальний запит на рекомендацію на кшталт «Будь ласка, напиши 3-5 слів про мою роботу над таким-то проєктом в такій-то компанії» або «Напиши про мої навички проджект-менеджменту». 
  • Якщо це близько знайома вам людина, можете відразу надіслати їй свій варіант тексту й запропонувати його скопіювати, вставити та відправити як рекомендацію. Або спочатку відредагувати на свій розсуд, а тоді пошерити.

Зверніть увагу, що в лінкедині немає технічної можливості вказати контакти для рекомендацій. Залишити відгук можуть лише користувачі соцмережі. Якщо люди, готовий вас порекомендувати, не користуються LinkedIn, краще напишіть у розділі About, що ви готові надати рекомендації на вимогу. 


Крок 7. Інші розділи

Система пропонуватиме вам довести свій профіль до рівня All Stars і заповнити ще наступні розділи:

  • Education (освіта);
  • Certificates (сертифікати);
  • Trainings & Courses (тренінги й курси);
  • Volunteering (волонтерство);
  • Projects (проєкти);
  • Awards (нагороди);
  • Publications (публікації) тощо.

Може видатись, що для заповнення профілю потрібно щонайменше кілька днів безперервної роботи. Але хороша новина в тому, що необов’язково заповнювати всі розділи відразу. Найперше варто почати з заголовка, фото та розділу About. А решту заповнювати поступово, виділяючи на це трохи часу щодня. 

Щодо актуалізації профілю. Євгенія радить оновлювати інформацію, щойно вона змінюється, навіть якщо ви не шукаєте роботу. Щоб у майбутньому не довелося за один раз оновлювати половину профілю. Також, навіть коли ви не в пошуку, варто бодай раз на місяць заходити на свою сторінку, відповідати на повідомлення, додавати нових людей, оновлювати інформацію. У потрібний момент це спрацює на вас. 


Як розширити мережу контактів у LinkedIn?


Це потрібно з двох причин. По-перше, щоб підняти свій профіль у видачі (профіль із 500+ контактами система ідентифікує як активний). По-друге, щоб підвищити свої шанси знайти роботу (широке коло знайомств викликає довіру в рекрутера, а також допомагає вийти на цікаву для вас вакансію).

Як можна розширити мережу контактів?

  • Додавати наосліп будь-яких людей (але насправді Євгенія не радить так робити, бо це лише про кількість, а не про якість контактів).
  • Знайти людей з минулих місць роботи: колег, партнерів, клієнтів — усіх, з ким ви раніше співпрацювали й мали хороші стосунки.
  • Придивитися, кого пропонує сам лінкедин: це зазвичай хтось з освітніх закладів чи компаній, вказаних у вашому профілі.
  • Писати рекрутерам та менеджерам цікавих вам компаній. Наприклад, якщо ви хочете потрапити до відділу маркетингу PepsiCo, знайдіть співробітників звідти та відправте їм запит. 
  • Знайти земляків, знайомих чи просто людей, які займають омріяні вами позиції. 

Кілька порад для успішного нетворкінгу. Завжди пишіть, хто ви та чого хочете, запрошуючи когось у друзі, це на 99% гарантує, що вас додадуть. Наприклад, напишіть, що розширюєте мережу своїх контактів і вас зацікавив досвід цієї людини. А ще завжди відповідайте на повідомлення, який отримуєте в Direct. Адже ви ніколи не знаєте, хто знадобиться вам завтра.

Якщо вам потрібне знайоме обличчя у LinkedIn, підписуйтесь там на Happy Monday 😉

Якщо вам потрібне знайоме обличчя у LinkedIn, підписуйтесь там на Happy Monday 😉

Підписатися


Як шукати роботу в LinkedIn?


Євгенія дуже рекомендує попрацювати над своїм профілем ще до пошуку роботи, щоб чесно відповісти собі, хто ви та що шукаєте. Бо якщо ви не знаєте відповідь на це питання, знайти роботу дуже важко. Ви будете постійно вагатись і думати: «А може це? Чи це?». Та й рекрутери не знатимуть, що вам запропонувати. Тому спочатку краще сформулювати чітку позицію — яку роботу ви шукаєте, в якій країні чи місті. А вже потім починати активний пошук.

  1. Одразу дайте рекрутерам знати, що ви шукаєте. Для цього в профілі є опція Open to («Відкритий до»). Зазначте, які вакансії для себе розглядаєте, який формат зайнятості, яку локацію. До речі, цю опцію можна налаштувати таким чином, щоб тільки зовнішні рекрутери бачили, що ви в активному пошуку, а для компанії, де ви працюєте зараз, це була закрита інформація.
  2. Бодай 5-7 днів «поживіть» у вкладці Jobs («Вакансії»): регулярно переглядайте відкриті пропозиції, встановіть сповіщення, аби бути в курсі нових вакансій. 
  3. Подавайтеся на відкриті пропозиції. 
  4. Збільште свої шанси бути поміченим. Відгукнувшись на вакансію через лінкедин, продублюйте відгук через сайт роботодавця (буває, що рекрутери бачать не всі резюме через соцмережу). А також напишіть безпосередньо рекрутеру: представтесь, розкажіть про себе двома-трьома реченнями та скажіть, що будете вдячні за фідбек. Так вийде, що ви трьома різними шляхами продемонстрували свою цікавість до вакансії. 
  5. Запитуйте в рекрутерів зворотний зв’язок, якщо отримуєте відмови. Щоб вам підказали, чому ви не підходите, які навички треба підтягнути. Це допоможе краще зрозуміти свій потенціал і можливості на ринку праці. 

Наостанок важлива порада від Євгенії для тих, хто зараз шукає роботу за кордоном: не ставайте в позицію жертви та не використовуйте війну в Україні як маніпуляцію в спілкуванні з рекрутерами. Поводьтеся гідно, як професіонал, впевнений у своїх силах та конкурентоспроможності. Користуйтеся порадами вище, і ще одна успішна кар’єрна історія не змусить себе чекати!

Роботу можна шукати не тільки через LinkedIn!

Відгукуйтесь на одну з сотень вакансій на нашому сайті 👉

Вакансії

Читайте також

Як просити підвищення зарплати, щоб зрештою його отримати?

Де шукати роботу за кордоном? Добірка 180+ work-ресурсів по країнах

Як знайти роботу під час війни: поради кар’єрної консультантки

Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Більше
More More for companies
Job seekers
For companies
Войти
Have idea!
0
Поделиться своими мыслямиx

Спасибо!

Теперь редакторы в курсе.