Upwork — одна з найбільших і найпопулярніших платформ для фрилансерів у світі. Вона дає змогу знаходити нові завдання, формувати робочі звʼязки й не залишитися без роботи. Але є у платформи й суттєвий недолік: через активну боротьбу за цікаві проєкти новачкам (а іноді й досвідченим спеціалістам) буває складно. Як обійти конкурентів на Upwork, розповідає Ігор Воловий, співзасновник і CEO агенції інтернет-маркетингу Elit-Web.
У цій статті я поділюся сімома ефективними порадами, які варто спробувати, якщо ви працюєте на Upwork чи інших фриланс-платформах. Одразу зауважу, що ці рекомендації актуальні як для окремих фрилансерів, так і для цілих компаній, що працюють на платформі, як ми.
№1. Як вибирати правильні проєкти на Upwork
Не намагайтеся взятися за кожен проєкт, який бачите, щоб просто збільшити шанси бути обраним. Сконцентруйтеся на тих пропозиціях, що дійсно близькі вам за тематикою, у яких ви зможете проявити себе та запропонувати потенційному клієнту дійсно якісний результат.
Також обовʼязково звертайте увагу на терміни виконання й обʼєктивно оцінюйте свої можливості. Часом краще відразу відмовитися від проєкту, ніж взяти його й банально не встигнути виконати. Це буде ударом по вашій репутації на Upwork. І памʼятайте, що від кількості роботи залежить її якість, тому зберігайте баланс.
№2. Як працювати над профілем Upwork
Ваш профіль на Upwork — це ваша візитівка, головна мета якої — переконати потенційного клієнта у вашій кваліфікації, експертності та надійності. Потурбуйтеся, щоб профіль містив усю важливу інформацію: ваше ім’я, фото, опис, портфоліо, список умінь і навичок, освіту, сертифікати тощо. Намагайтеся писати коротко, але інформативно, використовуйте ключові слова та переваги для клієнтів. Не варто перевантажувати профіль інформацією, якщо вона не є дійсно важливою. Пишіть без «води» та типових фраз.
№3. Як ефективно комунікувати з клієнтами
Один із ключових факторів успіху, що допоможе вам виграти конкуренцію на Upwork, — це ваше вміння налагоджувати та підтримувати звʼязок із клієнтами, вислуховувати їхні потреби та побажання, давати зворотний зв’язок, інформувати про статус роботи над завданнями тощо.
Намагайтеся бути доброзичливими, ввічливими, чесними й відкритими. Не ігноруйте запити клієнта та його повідомлення, для зручності використовуйте різні канали комунікації — чат Upwork, месенджери, імейли, відеозвʼязок тощо. Цілком можливо, що ви з клієнтом будете знаходитися в різних часових поясах. Тоді цей момент важливо обговорити окремо, щоб не виникало непорозумінь у комунікації.
№4. Як формувати вартість послуг на Upwork
Ваш дохід на Upwork безпосередньо залежить від того, як ви встановлюєте ціни за свої послуги. Ви повинні знати свою вартість: для цього намагайтеся дослідити ринок і конкурентів, щоб визначити реалістичний і справедливий тариф за свою роботу. Враховуйте такі фактори, як ваш досвід, складність, строки й обсяг проєкту. Не занижуйте свої ціни, але й не завищуйте їх безпідставно.
Читайте також: На яких фриланс-спеціалістів зріс попит під час війни: дослідження
Водночас будьте готові до переговорів із клієнтами щодо оплати та пошуку компромісного рішення. При цьому, навіть якщо ви погодилися на меншу оплату, ніж очікували, виконуйте роботу якісно. Менша ціна не повинна відбиватися на якості результату. Іноді новий досвід, підвищення рейтингу й авторитету — це набагато важливіше, ніж додаткові 10-20% прибутку.
№5. Як працювати над рейтингом і відгуками
Можливо, це прозвучить дещо грубо, але в очах потенційного клієнта ви та ваші послуги — «товар». А як ми досліджуємо товар перед купівлею? Правильно — дивимося огляди, читаємо відгуки, знайомимося з рейтингом. Так само й на Upwork. Ваш рейтинг і відгуки мають велике значення для вашої репутації та привабливості для потенційних клієнтів. Вони свідчать про вашу кваліфікацію, надійність, задоволеність попередніх замовників.
Тому, щоб виграти конкуренцію на Upwork, вам потрібно прагнути отримати якомога більше позитивних відгуків і високий рейтинг на платформі. Для цього виконуйте свою роботу якісно, ставтеся однаково відповідально до кожного проєкту, незалежно від бюджету, дотримуйтеся термінів і прислухайтеся до побажань клієнтів. Якщо ж у вас виникають якісь затримки, намагайтеся повідомити про це клієнту завчасно та пропонуйте вихід із ситуації. Інакше ризикуєте втратити хороший рейтинг та отримати негативний відгук.
№6. Як вирізнитись серед конкурентів на Upwork
Розробляйте власну пропозицію для кожного проєкту. Це шанс продемонструвати власну зацікавленість у проєкті, а також підкреслити свої навички, досвід, розуміння поставленого завдання та стратегію розвʼязання проблеми. Клієнт завжди чекає від вас ініціативності та готовності запропонувати найкраще рішення. Звісно, ви можете просто виконувати перелік завдань і не формувати власну пропозицію. Та все ж ініціатива не буде зайвою.
№7. Як використовувати ШІ в роботі
Інструменти на базі штучного інтелекту здатні суттєво спростити вам роботу буквально на всіх рівнях. Залежно від того, що саме ви використовуєте, можна отримати багато переваг.
ШІ може забезпечити швидший і точніший пошук клієнтів та проєктів, аналіз ринку й конкурентів, написання пропозицій та контенту, зокрема email-листів, поліпшення якості вашої роботи. Наприклад, ви можете використовувати штучний інтелект для перевірки граматики, орфографії, стилю та пунктуації вашого тексту, перекладу його на іншу мову, перевірки вашого контенту на оригінальність, для його пошукової оптимізації тощо.
Як можна використовувати ШІ в роботі?
З величезної кількості різноманітних ШІ-інструментів ми зараз найчастіше використовуємо ChatGPT. Зацікавилися його можливостями та почали використовувати ще до того, як він став офіційно доступним в Україні. Довелося, звісно, шукати обхідні шляхи, але це, безумовно, було того варте: усі витрати часу й зусиль швидко окупилися.
За допомогою ChatGPT ми спробували оптимізувати роботу нашого відділу Upwork-продажу. Протестували декілька підходів та врешті-решт знайшли оптимальний баланс між ручною й автоматизованою працею.
Ось для чого зараз моя команда використовує ChatGPT ↓
- Для швидкого написання персоналізованих бідів (це текст відгуку на оголошення замовника), що враховують контекст конкретного завдання й адаптують шаблон під клієнта. Це економить купу часу, а наша команда замість однотипної рутини може займатися більш важливими справами.
- Для вдосконалення чи перекладу на англійську вже готових бідів (якщо розробникам граматичні та стилістичні помилки пробачаються, то SEO-спеціалістам — ні). І ChatGPT тут теж добре допомагає.
- Для підготовки опису профілю на Upwork. Часто набагато легше створити його за допомогою ШІ, а вже потім відшліфувати та довести до ідеалу самостійно. Знову ж таки, це економія часу.
Що це нам дає? Замість умовних 5-10 хвилин ручної роботи ми витрачаємо на те саме завдання всього 30-40 секунд завдяки ChatGPT. Так ми можемо підготувати 30 і більше бідів за день, при цьому витративши на 2-3 години менше. Спробуйте такий підхід і ви, не пошкодуєте.
Також ChatGPT можна використовувати для аналізу текстів оголошень на UpWork і створення відповіді від вашого імені. Це дуже зручно, але пам’ятайте: роботу штучного інтелекту все-таки варто завжди перевіряти.
Шукаєте роботу?
Маємо безліч вакансій у креативних індустріях, ІТ-компаніях, освіті тощо 👉
ВакансіїЧитайте також
6 корисних ШІ-інструментів, які допоможуть знайти й отримати роботу мрії
Як вижити у світі фрилансу: лайфхаки та поради від досвідченої фрилансерки
Як фрилансити на Fiverr: від старту з нуля до черги із клієнтів
Дякуємо!
Тепер редактори знають.