Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Чому англійська для співробітників — це must have для компанії?

12.10.21 Happy HR 4 хв читання

Чому компаніям варто «вкладатися» в корпоративну англійську для співробітників? Своїми міркуваннями ділиться Джастін Віггінс, керівник відділу персоналу міжнародного EdTech-маркетплейсу для пошуку онлайн-репетиторів Preply. 

Джастін Віггінс
Джастін Віггінс


Вчити чи не вчити?  


Майже шекспірівське «Вчити чи не вчити?» щодо англійської сьогодні має одну відповідь: ствердну. 92% українців, опитаних дослідницькою компанією TNS у 2016 році, вважають, що володіння англійською має бути нормою сучасності. Згідно з дослідженням 2019 року, англійська рівня Advanced — це на 125% більша зарплата, як порівняти з менш «просунутими» кандидатами. Ба більше — існує ряд професій, для яких вільна англійська фактично є одним із hard skills. 

Ось, наприклад, 5 професій в ІТ, для яких потрібна лише англійська 👉

Читати

А що в реальності? Згідно з результатами дослідження 2015 року, лише 18% українців володіють англійською мовою на рівні вище середнього (Upper-Intermediate). А у 2020 році, за даними порталу EF English Proficiency Index, Україна взагалі увійшла до п’ятірки країн у Європі, які знають англійську найгірше. 

Хороша новина полягає в тому, що роботодавці готові надавати певний «кредит довіри» кандидатам, яких від бажаної посади відділяє лише недостатній рівень англійської. Звісно, якщо у вимогах вказано «Advanced / Fluent», а на співбесіді звучить щось на кшталт “Let me speak from my heart” — це трохи не та історія. Інша справа, якщо в активі співробітника вже є певні знання. У такому разі освіжити їх та тримати в тонусі допоможуть корпоративні заняття з англійської.  


Навіщо бізнесу англійська?

Згідно з дослідженням, яке ми провели минулого року, третина опитаних потребує належного рівня володіння мовою, аби краще знаходити спільну мову з колегами. Це дійсно дуже важливо для бізнесу: що чіткіше та зрозуміліше співробітник спілкується з іншими працівниками, то менше часу йде на розв’язання проблем та виправлення помилок, яких, до речі, також стає менше. Та й корпоративній культурі це йде лише на користь. 

На другому місці серед причин вивчення англійської мови для роботи — комунікація з бізнес-партнерами. Третє місце в опитуванні впевнено посідає необхідність знати та покращувати англійську заради самовдосконалення: працівники хочуть краще розуміти лекції, виступи та решту контенту, що допомагає їм розвиватися. 


Яку форму корпоративного навчання обрати?


Треба зазначити, що наразі корпоративною англійською вже особливо нікого не здивуєш: дедалі більше компаній, які дбають про свою репутацію на ринку праці, додають цю опцію до соцпакета. Подекуди це відбувається з вирахуванням частини витрат із зарплати співробітника (за попереднім погодженням сторін, звісно). Інші ж компанії повністю беруть витрати на себе.

А от до форми навчання ще лишаються питання. Класична (і найекономніша, будемо чесні) форма полягає в ранкових (до початку роботи), денних (під час обідньої перерви, фактично — замість) чи вечірніх (після 18:00) групових заняттях з одним викладачем на максимум десятеро «студентів». За деякий час хтось починає пропускати заняття через робочі процеси, ще комусь просто некомфортно займатися в групі, а хтось відчуває себе не у своїй тарілці, бо не встигає за колегами та викладачем.

Значно вплинула на формат занять пандемія: під час локдауну інших варіантів, аніж вдосконалювати свої знання в онлайні, просто не лишилося. Але сервіси для групових відеодзвінків виявилися не настільки досконалими, як хотілося б: проблеми зі звуком при одночасній розмові кількох людей або ж низька якість відеозв’язку в окремих студентів під час заняття не сприяли мотивації групи загалом. Тож дуже швидко побільшало запитів на індивідуальні уроки. Зокрема й від тих студентів, які до цього були не проти займатися в групах.

Розгадка проста: ефективність індивідуальних занять зростає, бо викладач упродовж академічної години приділяє увагу одній людині, а не кільком одразу. Зменшується і стрес: розуміння того, що часу на закріплення пройденого матеріалу більше, теж позитивно впливає на результат. 

Такий формат також оптимальний для співробітників, чий графік роботи часто є ненормованим. Наприклад, як у команди юристів Данської Ради у справах біженців, що працює в Україні з 1998 року та щодня готує силу-силенну офіційних паперів двома мовами: українською та англійською. Жорстка прив’язка до певного часу мовних курсів була для цих спеціалістів незручною, а тому вони обрали заняття з персональними тьюторами з можливістю формувати гнучкий графік онлайн-зустрічей. Вже за три місяці навчання юристи відзначили значне покращення мовлення та більшу впевненість під час спілкування англійською.

Можна вже сміливо казати, що формат групових занять поступово відходить у минуле і вже не мотивує так, як раніше. Судіть самі: групове заняття посеред чи після робочого дня не дає такого ефекту й мотивації саме для вивчення мови, як індивідуальне. Якщо метою є просто не забути англійську, цілком вистачить і розмовного клубу. Але для прогресу підходить виключно формат 1:1.

Очевидно, що англійська для сучасного бізнесу — це must have, що не обговорюється. Роботодавець абсолютно вправі розраховувати на достатній для поставлених цілей рівень знання мови від співробітників.  Водночас варто розуміти, що інвестуючи в корпоративну англійську, компанія інвестує у своїх працівників та як наслідок — у загальний розвиток компанії. Витрачені (тут навіть доречнішим буде термін «вкладені») кошти швидко «відіб’ються», причому не тільки зменшенням витрат на послуги зовнішніх перекладачів. Компанія зекономить насамперед дорогоцінний робочий час: свій та своїх співробітників. 

Шукаєте роботу або співробітників?

У розділі «Вакансії» ми допомагаємо компаніям і кандидатам знайти одне одного!

Вакансії

Читайте також

Не підручником єдиним: 8 небанальних способів підтягнути англійську

Як знайти час на англійську, якщо його бракує на все

Як вивчати англійські слова? 7 ефективних методів

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.