Навіть якщо ви дуже любите свою роботу, завжди знайдеться щось — завдання, люди, ситуації — що буде вам не до душі. Як пропрацювати неприємні моменти, щоб вони не впливали на якість вашої роботи і життя загалом, радить Оксана Пацеля — бізнес-тренерка, коуч і консультантка з побудови кар’єри.
У кожного в житті є те, що подобається, і те, що не подобається. Наприклад, я дуже люблю готувати морквяний пиріг для своїх близьких. Спостерігаючи, з яким задоволенням наминають мої шедеври, я отримую справжню насолоду. Водночас я страшенно не люблю терти моркву для пирога і відмивати міксер від тіста. Але без цього не зможу порадувати улюблених людей.
У роботі аналогічно. Є те, що ви будете робити з величезним задоволенням, навіть попри втому. Але незалежно від сили любові до своєї роботи, завжди буде те, що подобається робити менше або навіть зовсім не подобається. Це можуть бути дії, завдання або ситуації, які дратують, засмучують, викликають нудьгу. У кожного свій список таких речей: складання бюджету, аналіз ринку, підготовка умов контракту, розробка нових ідей, публічні виступи, оформлення презентації, упаковка продукту, зустріч клієнтів, прийом замовлень, процес продажу, написання звіту…
Стикаючись із необхідністю виконання таких завдань, людина зазвичай впадає у дві крайнощі.
1. Відкладає виконання до останнього. Або взагалі переносить дедлайн. Постійні переноси й відкладання накопичуються емоційним вантажем втоми, розчарування і знижують впевненість у собі.
2. Фокусується тільки на тому, що в роботі не подобається. У такій ситуації мозок несвідомо вишукує все більше і більше дратівливих факторів, і вже не обставини, а власні думки стають «спусковим гачком» для нудьги, смутку, досади, злості, невдоволення.
Звичайний сценарій розвитку таких емоцій призводить до стану «нудоти» від своєї роботи з фонової емоцією відрази. А щойно з’являється відраза, починаються практично незворотні і складно регульовані процеси. Мозок усе менше реагує на те, що раніше радувало й приносило задоволення, перестає помічати позитивні фактори.
І робота зі справи, що захоплювала, перетворюється на справжню каторгу.
Обидва варіанти призводять до зростання рівня стресу. Витрата внутрішніх ресурсів стрімко збільшується. Відродити інтерес і захопленість до роботи, яка колись надихала, стає практично нереально. Що ж тоді робити з неприємними завданнями, щоб і робота залишалася в радість, і ефективність не страждала?
Що робити з неприємними аспектами роботи?
1. Проаналізувати, що викликає незадоволення
Проведіть детальний аналіз і зрозумійте, що стоїть за вашим неприйняттям якихось завдань і ситуацій. Запитайте себе:
- які емоції ви при цьому відчуваєте;
- як зазвичай реагуєте і чи завжди так було;
- що ви втрачаєте / отримуєте від цієї ситуації;
- яких заходів вживаєте;
- хто / що вас оточує в цей момент.
Чим детальніший аналіз проведете, тим точніше зрозумієте справжню причину незадоволеності.
2. Розширити рамки свого сприйняття
Подивіться на свою роботу очима людей, яких по-справжньому драйвить те, чим вони займаються. Адже навіть у найуспішніших і щасливих людей є завдання, від яких вони із задоволенням відмовилися б. Що вони роблять, аби нейтралізувати негативний емоційний вплив подібних завдань? Озирніться навколо і знайдіть колегу з вашої сфери, який захоплює вас своєю любов’ю і ставленням до роботи. Що він / вона у ній знаходить? Як сприймає свою роботу? Як справляється з тим, що не до душі?
3. Делегувати неприємні завдання
Бажано повністю або хоча б — наскільки це можливо у вашій ситуації. Щоб делегувати, не обов’язково бути керівником, колеги в цьому процесі також беруть участь. Подумайте, з ким і якими обов’язками ви можете взаємовигідно обмінятися.
Делегувати правильно: кому, як і навіщо передавати свої повноваження?
Читати
4. Увімкніть інтерес
Що ще ви не пробували в своїй роботі? Які нові методи й технології ви можете використати? Що нового або незвичайного ви можете вивчити і впровадити у свою діяльність? Які зміни ініціювати? Емоція інтересу створює масу нових можливостей і є ключовим фактором, що визначає успішність або неуспішність будь-якої діяльності.
5. Поставити собі за мету
Діяльність без конкретної мети — це як подорож по колу, яка закінчується там же, де й почалася. У такому круїзі приємно відпочити кілька днів, але не все життя. Немає чого прагнути, нічого не мотивує, не дивує і не привертає увагу. Тож не дивно, що в таких умовах швидко з’являється нудьга і роздратування навіть від того, що радувало раніше. Поставте собі амбітну, драйвову мету й спрямуйте свою увагу на пошук можливостей для її реалізації.
Пам’ятайте: всі зміни починаються всередині, на ментальному та емоційному рівнях.
Змініть свої думки, подивіться на ситуацію під іншим кутом, розширте градус сприйняття — і на зміну нудьзі, відразі й роздратуванню прийдуть інші емоції: інтерес, довіра, захоплення й ентузіазм. Погодьтеся, з таким емоційним фоном працювати набагато комфортніше і ефективніше.
Шукаєте роботу?
У нас на сайті багато вакансій для спеціалістів різних професій 👉
ВакансіїЧитайте також
Сповідь світчерки, або Як освоїти 5 спеціальностей до 33 років
Не гроші й не влада: 4 критерії успіху засновниці The Huffington Post
Як я опанувала нову професію з нуля та знайшла роботу в топовій креативній агенції
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
Робота в інтернеті: 50 найкращих способів заробітку онлайн
15 кар’єрних консультанток, на яких варто підписатися у соцмережах
Професія в об’єктиві: чим займається фотограф та як ним стати