Проджект-менеджери сьогодні затребувані практично в будь-якій сфері. Що входить в обов’язки такого фахівця, скільки він може заробляти на старті і як ним стати, розповідає проєктний менеджер Fedoriv Agency Назар Житкевич.
Про вибір професії
Проєктним менеджером у Fedoriv я працюю близько двох років, але управлінням різними проєктами й людьми займаюся, можна сказати, все життя.
Моїм першим місцем роботи стала компанія UMC в 2000 році. Я почав з оператора колл-центру, а в підсумку став керувати двома групами до 125 осіб. Усі необхідні скіли я отримав саме там. У компанії з великою увагою ставилися до навчання персоналу і приблизно раз в квартал відправляли нас на тренінги для вивчення різних навичок.
З 2006 року я працюю у сфері креативу, виробництва контенту і шоу-бізнесу. Рішення зайнятися адмініструванням виникло, коли я працював у Comedy Club Ukraine. Виявилося, що в мене є системні скіли, мені легко наводити порядок в якихось адміністративних питаннях, а людям приємно зі мною спілкуватися. Я запропонував команді Comedy взяти організаційну частину роботи на себе і став займатися концертним менеджментом: організовував людей, дотримувався графіків і бюджетів. І зрозумів, що в мене це добре виходить.
Про обов’язки й завдання проєктного менеджера
Будь-який проєкт — це процес, який повинен початися й успішно закінчитися. Для цього потрібно все розрахувати, спланувати і всіх організувати.
Тому найперша й головна задача — це планування і контроль виконання плану. Це стосується всього — бюджету, термінів, кількості та якості.
Наприклад, у нас є 10 завдань, два з яких потрібно виконати сьогодні. Моя роль — організувати і проконтролювати, щоб так і сталося. Креативна команда повинна менше думати про організацію процесів і більше творити. Тому відповідальність за виконання завдань командою і завантаженість кожного учасника лежить на мені.
Друге — робота з документами: я повинен забезпечити, щоб ми змогли вчасно отримати бюджет і взятися за реалізацію проекту. Це скрупульозний процес, який вимагає розуміння юридичних і фінансових аспектів.
Третє і найвеселіше — брифінги та участь у штормінгах з креативниками. Класно, коли ти разом із креативною командою можеш щось придумати і вплинути на кінцевий продукт.
Ну і четверте — last but not least — це клієнтський сервіс. Проєктний менеджер має вибудувати такі стосунки з клієнтом, щоб той радів його дзвінку, навіть якщо це дзвінок з нагадуванням про оплату 🙂
Про робочі процеси
Зараз велика частина процесів перейшла у цифрове поле. Раз на тиждень у нас відбувається загальний менеджерський статус, на якому ми відстежуємо динаміку проєктів, плануємо обсяг роботи на майбутній тиждень і розподіляємо завдання між креативними командами. Це все планується в календарях і різних програмах, а далі я контролюю, щоб все відбувалося вчасно.
Мені подобається система IT— SCRUM: ти на тиждень складаєш собі список завдань і кожен день перевіряєш, що зробив, а що завадило тобі щось зробити. Такими кроками дуже зручно рухатись, бачити прогрес і не депресувати від того, що нічого не встигаєш.
6 фішок Scrum, які будуть корисні у роботі кожному
ЧитатиНа початку дня я роблю чек по завданням і зустрічам — чи все заплановано й призначено, чи всі знають, що вони повинні робити. Важливо ввести всіх у контекст і рухатися за графіком. Решта дня здебільшого складається із зустрічей, які зараз в основному проходять в Zoom.
До карантину я думав, що мені більше сподобається працювати віддалено, але після декількох місяців дистанційки зрозумів, що все-таки люблю бути в офісі. В ізоляції втрачається живий контакт із командою і почуття причетності до спільного творення. Тому я дійшов до такого формату: кілька днів працюю в офісі, а кілька — віддалено.
Про улюблені проєкти
У 2020 році разом із режисером Антоніо Лукічем ми зняли ролик для «Нової Пошти», яким дуже пишаємося. І в тому ж році закінчили повне керівництво з комунікації, брендингу та дизайну «Нової пошти». Цей проєкт не можна назвати «зірковим», але це величезна робота, рівносильна для нас написанню книги, згідно з якою житиме й працюватиме велика кількість людей.
І взагалі минулий рік був дуже інтенсивним і яскравим. Ми зробили кампейни для «Брестського м’ясокомбінату», Dnipro-M і «Нової Пошти» — всі ці проєкти я дуже люблю. Але моїм найулюбленішим залишається анімаційний серіал для «Нової Пошти», який триває вже майже три роки. Ще в 2018 році Андрій Федорів придумав, як великому бренду класно спілкуватися з клієнтами про нові продукти, і запропонував створити анімаційний світ «Нової Пошти», де можливо все. Мультики вийшли дуже милими, теплими й позитивними. Це серіал, який постійно розвивається і не має кінця. Я ним реально пишаюсь.
Про те, як стати проєктним менеджером і досягти успіху в професії
Якщо вам подобається доводити справи до кінця — це знак, що варто задуматися про цю професію. Зараз є мільйон різних курсів з проєктного менеджменту, і це чудово. Я рекомендую звернути увагу на курси управління проєктами у KMBS и KAMA.
Без освіти не вийде, тому що є базові речі, які ти зобов’язаний знати як менеджер будь-якого проєкту. Є якісь неприємні рутинні завдання, про які часто забувають, і від цього все руйнується. А класний досвід можна отримати на стажуванні в успішній компанії, що зростає.
Які hard skills потрібні проджекту:
- письмова грамотність;
- володіння Excel;
- глибоке розуміння сфери, в якій працюєш.
Які soft skills потрібні проджекту:
- вміння формулювати думки й доносити їх;
- вміння домагатися зворотної реакції;
- вміння правильно розставляти пріоритети.
Плюс я вважаю, що проєктний менеджер має бути хорошим комунікатором і трохи психологом. Якщо ти ведеш проєкт, то повинен організувати все так, щоб креативна команда і команда з боку клієнта відчували себе комфортно, щоб у всіх було розуміння процесу і зберігалася залученість.
Для проєктного менеджера також важливі стресостійкість та контроль над своїми емоціями. Навіть найменша дрібниця може все зруйнувати. Всі люди різні, тому потрібно навчитися їх відчувати і доносити думку так, щоб вона була зрозуміла всім.
Для успішної роботи проджектом потрібно чітко розуміти профільні процеси того бізнесу, в якому ти працюєш — з яких завдань він складається, хто і як їх виконує. Якщо цього не знати, тебе всі обдурять. Проєктного менеджера оточують маніпуляції: всі завжди хочуть щось прикрасити — терміни, обсяги, специфікацію, якість. Тобі потрібно це розуміти, регулювати і впливати. Потрібно знати всі деталі процесу, і тоді ти зможеш і розподілити навантаження, і допомогти клієнту скласти правильний бриф.
Потрібно глибоко вивчити сферу, перш ніж керувати в ній проєктами.
Плюс успішність і ефективність твоєї роботи залежить не стільки від сфери, скільки від рівня компанії. Мені дуже сподобалася цитата одного з проєктних менеджерів в Google: «Робота в Google сильно відрізняється від роботи в інших компаніях можливістю співпрацювати з професіоналами найвищого рівня. У Google, якщо ти хочеш, щоб твій проєкт круто реалізували, тобі потрібно його пропітчити серед талантів і зробити так, щоб люди були зацікавлені в його виконанні». Я вважаю, що це класний принцип — він розширює роль проджекта і робить його не просто управлінцем, а й натхненником.
У Fedoriv ми працюємо виключно з власниками, яких називаємо Fathers — тому що тільки Father знає, якою має бути його компанія. Наша і моя задача — максимально чітко зрозуміти його ідеологію, отримати всю інформацію для брифа, зробити його максимально докладним, зрозумілим і донести все це команді. Тоді вийде крутий проєкт, який буде цікаво реалізовувати, який буде працювати на розвиток бренду і яким можна буде пишатися.
Про те, скільки можна заробляти і як шукати роботу новачкові
Мало знати, що презентації потрібно робити в Keynote, а таблиці в Excel — поки ти не зробиш 3-5 проєктів, ти, швидше за все, будеш залишатися на рівні Junior.
Це як у спорті або музиці: чим більше тренуєшся, тим менше часу витрачаєш на виконання якихось завдань, і залишається більше ресурсу на творчість.
Здебільшого молоді спеціалісти отримують 15 000-20 000 грн. А далі межі немає. Проджект-менеджмент часто пов’язаний з якимись бонусами і надбавками за досягнення цілей. Я знаю проджектів з аграрної сфери, і у них в принципі немає зарплатної стелі — все залежить від обсягу виконаної роботи.
Перш ніж шукати роботу, потрібно визначитися зі сферою, в якій ви хочете керувати проєктами. А далі використовуйте будь-які можливості, адже в нашій реальності немає меж і можна достукатися до кого завгодно. Наприклад, можна написати власнику компанії в Instagram, і є ймовірність, що він відповість.
На співбесіді краще бути максимально чесним, так ви точно зацікавите людину. Не мовчіть і покажіть, що вам цікаво, навіть якщо у вас немає досвіду. Якщо ви стараєтесь і у вас є бажання — це неодмінно оцінять.
Про те, що читати проджекту для розвитку
Мені допомогли такі книги:
- «Золоте теля» Ільфа і Петрова — історія про мотивацію і натхнення справжнього проджект-менеджера;
- «Корпорація геніїв» Еда Кетмелла і Емі Уоллес — книга про те, як управляти творчим хаосом;
- усі книги Георгія Данелії — історії про кіно й кіновиробництво;
- «Витончене мистецтво забивати на все» Марка Менсона — про те, як розрізняти важливе і неважливе;
- «Мислення швидке й повільне» Деніела Канемана — про принцип прийняття рішень нашим мозком;
- «Історія на мільйон доларів» Роберта Маккі — про те, як працюють круті історії.
Про любов до своєї професії
Відтоді як я став проєктним менеджером у сфері реклами, мені завжди було круто усвідомлювати, що ти працюєш для великих клієнтів. Коли до тебе звертається «Нова Пошта» та каже, що їм потрібно зняти крутий ролик — ти розумієш, що до тебе звернувся величезний бренд, і ваш юніт зараз буде робити щось дуже класне і масштабне. Це хвилююче.
Для реалізації таких проєктів ми завжди залучаємо найкращих фахівців. І я отримую величезне задоволення від роботи з людьми, які зараз є наймоднішими і найпрофесійнішими у своїй сфері — ця комунікація дуже надихає.
Ти займаєшся найкращими проєктами на ринку для найуспішніших брендів і робиш це з найкращими професіоналами. Це ж робота мрії!
Читайте інші статті експертів із Fedoriv
Зсередини про роботу копірайтера: чому все не так, як у Пелевіна і Бегбедера
Чим займається і скільки заробляє графічний дизайнер
Що читають у Fedoriv Group та особисто Андрій Федорів
Шукаєте роботу?
А вона шукає вас! У нас на сайті купа вакансій для фахівців різних професій.
Вакансії
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
Робота в інтернеті: 50 найкращих способів заробітку онлайн
15 кар’єрних консультанток, на яких варто підписатися у соцмережах
Професія в об’єктиві: чим займається фотограф та як ним стати