Зазвичай інтроверти обирають роботу, яка не вимагає великої кількості контактів з людьми. Але зробити успішну кар’єру, залишаючись в тіні, — непросте завдання. Втім, HR National та консультантка з бренду роботодавця й особистого бренду Катерина Куськал знає, як з мінімальним стресом для вразливої натури інтровертів реалізувати їхні кар’єрні плани.
Ретельно плануйте
Успіх починається з ретельного планування, і ця навичка досить розвинена в інтровертів, схильних до деталізації та обдумування. Тому найперше — визначтеся зі сферою діяльності та спеціалізацією, в яких би ви хотіли професійно розвиватися. Далі оберіть п’ять або десять найпривабливіших для вас компаній. Спробуйте промоніторити їхні кар’єрні сторінки (на джоб-сайтах та їхньому корпоративному порталі) та відкриті вакансії.
Якщо інформації про відкриті вакансії немає, можна спробувати написати листа у HR-відділ. Якщо ви вже працюєте у компанії, де хочете надалі розвиватися, поговоріть з керівником та HR про ваші наміри. Це дослідження та аналіз будуть вашим маяком у подальших кроках.
Крім цих основних кроків, перегляньте відповідні вакансії від інших компаній. Випишіть основні навички та вимоги, порівняйте зі своїми та на основі цього сформулюйте план розвитку. Найголовніше — щоб план містив ключові результати та чіткі дати їх досягнення.
Підтягніть англійську
На початку 2000-х вміння користуватися комп’ютерними програмами сприймалося як безперечна перевага. На сьогодні ця навичка рівноцінна вмінню писати.
Можливо, через декілька років так само буде і з англійською мовою. А поки що володіння нею — беззаперечний must have для людини, яка прагне зробити кар’єру. Особливо, якщо йдеться про роботу в міжнародній компанії. В ідеалі — якщо ви знатимете дві мови: англійську та мову країни, де розташовується головний офіс компанії.
Якщо англійська поки не ваша перевага, то її вивченням варто почати займатися вже сьогодні. Проаналізуйте свої знання за допомогою міжнародної шкали, пройдіть онлайн-тест на визначення рівня. Зазвичай у роботі від вас вимагатиметься вміння викладати думки на професійну тематику, вести перемовини та підтримувати ефективне листування.
Також не забувайте, що схема «вивчив та відклав до кращих часів» з іноземними мовами не працює. Їх або тренуєте як м’язи, або з часом поступово втрачаєте свій рівень.
Шукаєте онлайн-уроки з англійської?
Зареєструйтесь на безкоштовне пробне заняття від школи EnglishDom та оцініть переваги навчання по скайпу
Зареєструватися
Знайомтеся онлайн
Соціальні мережі дають нам безліч онлайн-інструментів, які допомагають комунікувати з найширшим колом людей. А що більша кількість знайомств, то більше шансів отримати нові можливості.
Але миттєвого ефекту не буде за одну ніч, для відчутного результату потрібні терплячість, частота та впорядкованість. Вчіться писати короткі повідомлення з інформацією, чим ви будете корисні як фахівець і чому власне хочете познайомитися. Не забувайте відповідати на повідомлення та підтримуйте зв’язок зі своїм колом контактів.
Для інтровертів інтернет — ідеальне середовище, де можна спілкуватися, не покидаючи своєї зони комфорту.
Із соцмереж найбільшу увагу приділяйте Facebook та LinkedIn. Перша допоможе сформувати власне ком’юніті або навіть стати лідером думок. Ініціюйте короткі бесіди, будьте активні у професійних групах, поширюйте корисний і змістовний контент — і ви не залишитеся непоміченим. Ця соціальна мережа також дає змогу створити власну групу.
LinkedIn — чудове місце для знайомств із іншими фахівцями. Вона стане вашою віртуальною візитівкою: дасть змогу презентувати себе, описувати свої ідеї та професійну діяльність в дописах та статтях, брати участь у професійних дискусіях. Але вам варто витратити час і наповнити детальною інформацією розділ «про себе».
Також це гарна платформа для пошуку наставника (ментора) — людини, яка через власний досвід допоможе вам поглянути на речі під іншим кутом.
Як шукати роботу у LinkedIn та оновлювати свій профіль?
Читати
Вчіться доносити свої думки
Важко збудувати успішну кар’єру, якщо ви не вмієте доносити свої думки до колег, керівників або значно ширшої аудиторії. Для інтровертів публічні виступи — це слабке місце, водночас — це дуже важлива навичка. Тому попрацюйте над нею.
Без ретельної підготовки виступу та практики, ви не зможете досягти wow-ефекту. Люди хочуть отримати користь від почутого або натхнення для власних дій. Тому найперше навчіться використовувати мову, зрозумілу для вашої аудиторії. Для цього корисно послухати промови лідерів думок або, наприклад, TEDx-виступи на вашу професійну тематику.
Далі починайте тренувати власну вимову. Для цього у пригоді стануть диктофон, дихальні вправи для подолання страху та техніки для поліпшення риторики.
Намагайтеся використовувати будь-які шанси виступити з доповіддю, наприклад, онлайн-наради. Відстежуйте реакцію аудиторії та просіть колег про зворотний зв’язок — це допоможе шліфувати вашу майстерність.
Працюйте над власним брендом
Сильний персональний бренд допоможе вам досягти впізнаваності, з якою рукою сягнути до успішної кар’єри. Тут значення мають ваші репутація та поведінка, зовнішній вигляд, те, як ви себе позиціюєте у соціальних мережах, на тематичних професійних заходах. Все це формує про вас думку аудиторії.
Аналізуючи себе як самостійний бренд, використовуйте модель 4К: клієнт, компанія, конкуренція та контекст.
- Оцінюючи клієнта (самого себе), відштовхуйтеся від того, що у вас є у наявності, які ресурси ви можете використати і якими є ваші індивідуальні особливості.
- Вивчіть своїх конкурентів — фахівців, які впізнаванні у професійному колі та мають репутацію, якої ви прагнете досягти. Запитуйте себе, яких умінь не вистачає вам і які вміння у порівнянні з ними є вашою перевагою.
- Проаналізуйте обрані вами раніше компанії та їхніх працівників — які цінності та модель поведінки вони публічно транслюють. Тут ви виявите зони, де можливо, корпоративна культура не збігається з вашими цінностями чи навпаки.
- Дослідіть контекст — спробуйте знайти відповідь на питання, що турбує вашу аудиторію на макро- та на мікрорівнях.
Відштовхуючись від отриманих даних, створіть ДНК свого персонального бренду — комплекс індивідуальних характеристик та особливостей, які створюють гармонійну систему — та транслюйте його у власні соціальні мережі та на робочому місці. Регулярність комунікації допоможе вам досягти впізнаваності.
Шукаєте роботу?
Маємо багато вакансій в крутих українських та міжнародних компаніях →
ВакансіїЧитайте також
Нетворкінг та пошук роботи у соцмережах: навіщо, як та невже працює?
«Я сумую за офісом». Це люди, яким некомфортно працювати вдома
Сіла батарейка: що таке професійне вигорання та як його попередити
Дякуємо!
Тепер редактори знають.