Згідно з дослідженням Deloitte, сьогодні компанії все більше набувають «людського обличчя» і змінюють свої підходи до пошуку талантів. Працівники й кандидати для них стають насамперед людьми, а не набором навичок. Що в цьому ключі важливо знати спеціалісту, щоб знайти роботу в компанії мрії, розповідає Юлія Шмуля, директорка з рекрутингу GlobalLogic.
1. Високий LQ може стати вашим козирем
Ми вже знаємо, що сьогодні при відборі важливу роль грає рівень EQ (емоційного інтелекту) в кандидатів, навіть на технічні позиції. Втім, роботодавці все більше звертають увагу на новий показник — LQ, тобто коефіцієнт здатності до навчання. Він свідчить про бажання й можливість людини рости професійно і залишатися затребуваною на ринку праці. А також — про здатність потенційного працівника навчатися, набувати нових навичок та швидко адаптуватися.
У вже згаданому дослідженні Deloitte 53% компаній-респондентів зазначили, що понад 50% їхніх співробітників мають змінити свої навички та вміння протягом наступних трьох років, щоб залишатись конкурентоспроможними на ринку. Тому високий LQ може зіграти вам на руку та підвищити ваші шанси отримати роботу. А перевірити його можна онлайн.
Особисто я під час інтерв’ю обов’язково запитую в кандидата, як він підтримує свій рівень експертності. Проаналізувавши відповідь, я отримую уявлення про зацікавленість людини в саморозвитку, її жагу до навчання й прагнення зросту.
2. Варто критично ставитись до першого враження
Не менше 78% кандидатів, приймаючи рішення про співпрацю з компанією, аналізують враження від спілкування з потенційним роботодавцем. Якщо людина вирішить, що цінності та атмосфера компанії не відповідають її запиту, існує ризик, що вона відмовиться від пропозиції. Перше враження може впливати і на виконання тестового завдання. Умовно, якщо враження було позитивне, то кандидат буде більш мотивованим під час виконання завдання.
Багато компаній враховують цей факт та працюють із досвідом кандидата, намагаючись його поліпшити. Але в Україні такий тренд поки лише набуває сили. Тому раджу прислухатись до інтуїції, але не забувати й про критичне мислення — адже перше враження цілком може виявитись хибним.
3. Дізнайтеся якомога більше про роботу в компанії
Згідно з опитуванням компанії Thrivemap, 48% співробітників звільняються через те, що їхні очікування не відповідають реальності, а серед опитаних мілленіалів цей показник сягає 73%.
Тому важливо, щоб роботодавці були чесними, а кандидати — об’єктивними, адже невиправдані очікування можуть звести зусилля двох сторін нанівець. Щоб дізнатися якомога більше про компанію, під час співбесіди не соромтеся ставити питання — зокрема, й про взаємодію у вашій команді та в компанії загалом, щоб скласти уявлення про атмосферу і зробити правильний вибір.
Таке трапляється не дуже часто, проте іноді компанії практикують тестовий день — це дозволяє отримати правдиві враження про майбутню посаду, робочий день та команду. Ще одне цінне джерело інформації про внутрішню кухню компанії — дні відкритих дверей.
4. Будьте готові витратити на пошуки реально багато часу
Якщо вам здається, що ви занадто багато часу витрачаєте на перегляд вакансій, підготовку до співбесід та на зустрічі з потенційними роботодавцями, то вам не здається. В середньому кандидат витрачає приблизно 11 годин на тиждень на підготовку до співбесід та перегляд нових пропозицій. Але це нормально.
В моїй практиці були випадки як блискавичних укладень угод, так і виважених перемовин протягом 7 місяців. У середньому кандидату потрібно приблизно 6 тижнів на пошук роботи, а щоб знайти потрібного спеціаліста, рекрутери витрачають приблизно 42 дні. Зважайте на це під час пошуків та не впадайте у відчай, якщо не отримаєте відповіді того ж дня.
5. Залучайте до пошуку LinkedIn та знайомих
Рекрутери, як в Україні, так і за її межами, шукають кандидатів у LinkedIn. 42% кандидатів у світі знаходять там роботу. Мої дані по Україні стосуються лише ІТ-сфери — згідно з дослідженням DOU, 18% кандидатів в Україні отримують пропозицію через цю професійну соцмережу. Наприклад, близько 26% консультантів GlobalLogic саме так і стали частиною компанії.
Щоб використовувати LinkedIn як інструмент пошуку роботи, важливо приділяти увагу тому, як ваш профіль виглядає і чи достатньо в ньому інформації. Адже рекрутер аналізує його всього 7 секунд.
Одним із популярніших джерел пошуку роботи в Україні також є реферальні програми — коли кандидатів рекомендують поточні співробітники компанії. Наприклад, згідно з тим же опитуванням DOU, 26% ІТ-кандидатів спираються на досвід знайомих та друзів під час пошуків.
Ми проводимо щонайменше дві третини свого життя на роботі, тож нехай цей час буде для вас натхненним та продуктивним. Успіхів у пошуках нової роботи!
Знайти роботу можна у нас на сайті!
Адже багато крутих українських та міжнародних компаній розміщують у нас свої вакансії.
ВакансіїЧитайте також
Як не облажатися з резюме, супровідним листом і співбесідою
Казка про вибір компанії мрії: як зрозуміти, що вона — саме та
Ні, дякую: як правильно відмовитись від роботи
Дякуємо!
Тепер редактори знають.