Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Співбесіда англійською: як підготуватися та уникнути помилок

03.05.22 Пошук роботи 8 хв читання

Проходження співбесіди англійською мовою актуальне для багатьох українців, які виїхали за кордон або шукають віддалену роботу в іноземних компаніях. Яка різниця між співбесідою з іноземним рекрутером та українським? До яких запитань варто бути готовим? Яких помилок слід уникати? На ці та багато інших питань відповіла кар’єрна консультантка та Vice President of People в Reface Юлія Кудіна на вебінарі, організованому Happy Monday. Законспектували найцікавіше.

Юлія Кудіна
Юлія Кудіна


Через війну пошук роботи за кордоном для наших громадян суттєво спростився. Світова спільнота намагається максимально підтримати українців, зокрема допомогти швидко і легко працевлаштуватися. Вперше в історії Європейського Союзу біженцям надали дозвіл легально працювати на рівні з іншими жителями ЄС. 

Багато роботодавців створюють зелені коридори найму для українців: спрощують процедуру подачі на вакансію, зменшують кількість етапів відбору, надають перевагу українцям перед іншими кандидатами. Однак співбесіди пошукачам-українцям все одно не уникнути, а потреба говорити іноземною мовою ще більше підсилює хвилювання. 

Не варто надто перейматися через мовне питання, адже будь-який адекватний рекрутер чи працедавець усвідомлює, що вам зараз і так важко, і старатиметься не бути надміру вибагливим.

Якщо рівень вашої англійської вище Intermediate, ви однозначно зможете пройти співбесіду. Кандидати з нижчим рівнем теж мають всі шанси достойно себе показати, просто треба буде докласти трохи більше зусиль під час підготовки.


Як підготуватися до співбесіди англійською?


Процес проходження співбесіди в іноземну компанію майже не відрізняється від українського, а результат багато в чому залежить від вашої підготовки. Тому цьому етапу варто приділити особливу увагу. 

  1. Дізнайтеся всю можливу інформацію про компанію. Перегляньте їхній сайт, сторінки на LinkedIn, Dou, Glassdoor. Ознайомтеся з цінностями команди, зі словами й поняття, якими оперує компанія. Якщо на співбесіді ви будете користуватися лексикою, яку використовує компанія, роботодавець це обов’язково помітить й оцінить.
  2. Знайдіть інформацію про інтерв’юерів. В запрошенні на співбесіду зазвичай вказують, хто буде спілкуватися з вами. Спробуйте знайти профіль цієї людини на сайті компанії або в одній із соцмереж. В цьому немає критичної необхідності, але, якщо ви переглянете фото людини, прочитаєте її пости, вам буде легше спілкуватися з нею.
  3. Досконало вивчіть вакансію. Зазвичай в описі вакансії є відповіді на всі запитання, що звучатимуть на інтерв’ю. Проаналізуйте кожен пункт і підготуйте кейси, які підтверджують відповідність вашого досвіду прописаним вимогам.
  4. Будьте готові пояснити кожне слово у своєму резюме. Рекрутер обов’язково захоче дізнатися більше деталей щодо вашого попереднього досвіду чи навичок, ніж прописано в резюме. Тому потрібно мати в голові приклади й уточнення до кожного пункту. 
  5. Підготуйте список людей, які можуть дати вам рекомендацію. В Європі значно частіше, ніж в Україні, запитують референси від попередніх роботодавців або колишніх колег. Складіть список, до кого можна звернутися із цим проханням, але перед тим як передавати рекрутерові чиїсь контакти, обов’язково попередьте цю людину.
  6. Підготуйте список запитань. Найчастіше рекрутери відмовляють кандидатам, які не виявляють достатньої зацікавленості, тому не нехтуйте можливістю поставити запитання. Навіть якщо рекрутер дуже детально все розповів, все одно запитайте щось — про обов’язки, типовий робочий день, команду, проєкт, труднощі, які можуть виникнути. 
  7. Перечитайте листування з представником компанії, щоб не упустити важливі деталі. В листах може бути важлива інформація про особливості проведення інтерв’ю, наприклад, присутність hr-стажера, який мовчки спостерігатиме за процесом, чи деталі про те, як потрапити в офіс і знайти потрібний кабінет. Якщо ви перепитуватимете у рекрутера те, про що вже йшлося у листуванні, — продемонструєте свою неуважність і халатність.
  8. Попрактикуйтеся відповідати на запитання з другом чи родичем. В будь-чому важлива практика, і якщо у вашому житті не було досвіду проходження співбесід або це було дуже давно, краще трохи порепетирувати.

Ресурси, які будуть корисними при підготовці до співбесіди

Попереду співбесіда?

Наш онлайн-гайд «Як успішно пройти співбесіду» допоможе якісно підготуватися до інтерв’ю, влучно відповісти на запитання рекрутера та отримати роботу мрії.

До гайда


Як відповідати на поширені питання


Tell me about yourself / Розкажіть коротко про себе

Потрібно підготувати розповідь на 2-3 хвилини про вашу освіту, досвід, досягнення, навички, релевантні посаді, на яку ви співбесідуєтеся. Також варто обґрунтувати свою мотивацію податися саме на цю вакансію. Дотримуйтеся золотої середини: не говоріть забагато та уникайте зайвої деталізації, але й не змушуйте рекрутера витягувати з вас кожне слово. Під різні вакансії можна трохи змінювати самопрезентацію.

Tell me about your strengths and weaknesses / Розкажіть про свої сильні й слабкі сторони

Говорячи про слабкі сторони, не заглиблюйтеся у всі свої вади та шкідливі звички. Розказуйте лише про навички, зазначені в описі вакансії, в яких ви недостатньо компетентні. Говорячи про сильні сторони, не просто називайте якості, а розказуйте, як конкретно вони проявляються у вашій роботі.

Стандартні запитання

Формулювання цих запитань можуть відрізнятися, але зазвичай хоча б одне з них має прозвучати на будь-якій співбесіді. 

  • Tell us about a challenging situation you had at work (and the way you solved it).
    Розкажіть про складну ситуацію на роботі (і як ви її вирішили)
  • What was your most difficult customer?
    Який клієнт був для вас найважчим?
  • How did you solve conflicts at your previous job?
    Як ви вирішували конфлікти на попередній роботі?
  • Can you recall a situation where you had to disagree with your superior?
    Можете пригадати ситуацію, коли вам доводилося не погоджуватися з керівником?
  • Did you happen to lead a team/be in charge of a project?
    Вам траплялося бути лідером команди/відповідати за проєкт?
  • Tell me about one of your achievements and how you reached it.
    Розкажіть про одне з ваших досягнень і як ви його досягли.

Тут важливо не лише те, що ви розповідаєте, а й те, як ви подаєте інформацію. Тому на такі запитання найкраще відповідати за допомогою техніки STAR (Situation, Task, Action, Result). 

  • Situation — ситуація, з якою ви зіткнулися в роботі. Що це за ситуація? Як вона виникла та в яких умовах відбувалася? Наскільки важливою для роботи вона була? 
  • Task — завдання, яке стояло перед вами. Хто ставив задачу: керівник чи ви особисто?
  • Action — ваші конкретні дії для розв’язання завдання. Чи були труднощі під час цієї роботи? 
  • Result — результат, якого вдалося досягти. Конкретні приклади з цифрами, якими можна підкріпити ці результати.

Якщо у вас ще немає професійного досвіду, за допомогою цієї техніки можна розповідати про проєкти в молодіжних організаціях або навіть розбирати ситуації з життя.


Година Х — співбесіда: які аспекти слід врахувати


Різниця між іноземними та українськими рекрутерами

Багато хто стверджує, що рекрутери за кордоном вибагливіші, а процес найму складніший. Але це міф — в більшості випадків принципи й цілі роботи HR-команди однакові, незалежно від країни. Щоправда, певні труднощі можуть виникнути через відмінність менталітету. Будьте готовими до того, що вам можуть поставити якесь неприємне запитання чи дуже довго даватимуть відповідь. Зазвичай в Україні процес найму проходить швидше, ніж у Європі чи Америці.

Майстерність в простоті

Не намагайтеся говорити складною англійською, використовувати купу часів, зворотів та ідіом у кожному другому реченні. Зосередьтеся на тому, щоб чітко донести інформацію.

Не зрозуміли — перепитайте: “Sorry, I didn’t quite get it, can you say it again?” 

Не бійтеся перепитати, якщо не почули запитання або якщо у інтерв’юера незрозумілий акцент. Краще перепитати, ніж почати розповідати щось зовсім не те. 

Небажані теми

  1. Скарги та негативні коментарі на адресу попередніх роботодавців.
  2. Ваші професійні невдачі та слабкі місця. Говоріть про них, тільки якщо запитають.

Чесність — найкраща стратегія

Не намагайтеся показати себе кращим, ніж ви є. Розказуйте про реальний досвід, не прикрашайте. Бо якщо вас візьмуть на роботу за навички й досвід, яких ви не маєте, — в результаті найбільше постраждаєте саме ви. 

Незручні питання

Головні ваші козирі — відвертість та відкритість. Можна сказати, що ви не хотіли б відповідати на те чи інше питання, якщо воно занадто особисте і не стосується роботи.

Відповідь «Я не знаю» — неприйнятна

Рекрутеру важливо почути хід ваших думок, тому забудьте про лаконічність і відповіді так/ні/не знаю. Вигадуйте відповідь, навіть якщо такої ситуації не було у вашому досвіді: «Я не стикався з цим у своїй практиці, але якби таке сталося, то я б…».

Типові помилки кандидатів на співбесідах в іноземні компанії 

  1. Надмірна балакучість. 
  2. Хвилювання.
  3. Погана підготовка.
  4. Надмірна самовпевненість.
  5. Пасивність.
  6. Слабка самопрезентація.


Що робити після співбесіди?


✔ Уточніть терміни отримання відгуку та стежте за календарем. Якщо в зазначений термін відповіді не буде — нагадайте про себе. 

✔ Виконайте тестове завдання, якщо посада передбачає його наявність.

✔ Продовжуйте пошуки цікавих вакансій — не варто припиняти пошуки, поки не отримаєте офер.

✔ Проаналізуйте самі власну поведінку й оцініть, як все пройшло, а також попросіть рекрутера дати вам фідбек.

Насправді ви можете взагалі не готуватися до співбесіди, і вона пройде дуже круто. Але якщо щось піде не так або навіть все буде добре, але вас не візьмуть на роботу, ви не зможете сказати собі, що зробили все, що від вас залежало. Тому краще ретельно підготуватися і бути впевненим у власних силах.

Готові до співбесід?

Тоді відгукуйтеся на одну з понад 1000 вакансій на нашому сайті 👉

Вакансії

Читайте також

Де українцям шукати роботу під час війни: база ресурсів (оновлюється)

Резюме для роботи в IT-компанії: 11 типових помилок кандидатів

Як і навіщо підвищувати власну цінність на ринку праці?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.