Брендинг роботодавця — сфера, яка в Україні почала активно розвиватися не так давно. А от у світі цей напрям існує досить довго, тож навколо нього вже встигла сформуватися потужна міжнародна спільнота. Раз на рік професіонали з брендингу роботодавця збираються на конференцію World Employer Branding Day.
Засновниця та CEO Happy Monday Анна Мазур і співзасновниця Employer Branding Community Катерина Дробот діляться своїм досвідом відвідування WEBD та запрошують усіх охочих приєднатись до української делегації на цьогорічній конференції.
World Employer Branding Day (WEBD) — це щорічна конференція, яка об’єднує професіоналів з брендингу роботодавця та залучення талантів. Це найбільша профільна подія в Європі, місце зустрічі професіоналів з усього світу.
Цьогоріч конференція пройде 18-20 жовтня в Амстердамі. Серед ключових тем WEBD 2023:
- стратегічне лідерство;
- переосмислення брендингу роботодавця;
- створення сильної спільноти;
- люди, ШІ та технології;
- партнерство у сфері брендингу роботодавця;
- персоналізовані та надихаючі досвіди працівників;
- перевірка бренду роботодавця на можливість впоратись з майбутніми викликами;
- вимірювання впливу брендингу.
Чому цей захід важливо відвідати усім спеціалістам з розвитку бренду роботодавця та які важливі інсайти отримали для себе на торішній конференції її учасниці Анна Мазур та Катерина Дробот, розповідаємо далі у статті.
Анна Мазур,
засновниця та CEO платформи з розвитку кар’єри Happy Monday
Про досвід участі у WEBD
Я вперше дізналась про WEBD у 2018 році. Тоді я тільки заснувала Happy Monday, ми працювали на цілковитому ентузіазмі й про те, щоб дозволити собі поїздку на міжнародну конференцію, не було й мови. Але мрія зʼявилась. Бо такі події — маст візіт для будь-якого спеціаліста, що прагне розвиватись і розширювати власну експертизу. Адже на подібних заходах обмінюються досвідом, формують тренди, знайомляться і створюють партнерства ключові гравці індустрії.
Вже наступного року я потрапила на конференцію. Перед своїм днем народження я розповіла друзям та рідним про мрію відвідати конференцію і попросила дарувати гроші на її здійснення. Так у травні 2019 я полетіла в Лісабон на свій перший World Employer Branding Day. Для мене це було визначне особисте досягнення — стати частиною міжнародної спільноти, яка розвиває напрям бренду роботодавця глобально.
Звісно, такі масштабні конференції — більше про натхнення і знайомства, ніж про навчання. Попри це, подія 2019-го року справила на мене колосальний вплив. Я зрозуміла, що ідеї, які я вкладала у свій (на той момент) мікробізнес, насправді є глобальним трендом. Над темою бренду роботодавця працюють люди з величезним досвідом, про це пишуть книжки й створюють методології. Перша конференція надихнула мене системно навчатися, отримати сертифікацію у напрямі брендингу роботодавця, сміливіше і гучніше розповідати про цю сферу і навіть запустити агенцію з таким профілем.
Окреме захоплення у мене викликають локації, на яких проводять WEBD. Моя перша конференція проходила в театрі, а друга — в оранжереї ботанічного саду. Здавалося б, місце проведення — це не найважливіший критерій оцінки професійної конференції. Але такі незвичні локації створюють додатковий антураж, дарують позитивні емоції та надихають. І фотографії з заходу виходять дуже красиві.
Вдруге я поїхала на WEBD у 2022 році й, звісно, це вже був зовсім інший досвід. Після 24 лютого 2022 року всі українці дуже змінились. У кожного з нас з’явився додатковий обов’язок — розповідати світові про війну та використовувати всі наявні ресурси для допомоги країні. Тому на минулорічну конференцію я їхала вже не як натхненна слухачка з широко розплющеними очима, а як спікерка.
Ми з Катею говорили про стійкість і незламність українців, про досвід власників українських компаній, які прокинулись одного лютневого ранку і зрозуміли, що як раніше вже не буде. Намагались розповісти, як підготуватися до того, до чого насправді неможливо підготуватися. Реакція на наш виступ, підтримка аудиторії, кількість обіймів і діалогів після нього стали для мене ще одним непереборним доказом нашої майбутньої перемоги. Я відчула, що світ з нами.
Я вважаю, що сьогодні це наша відповідальність — інтегруватися і бути частиною міжнародної спільноти, бути голосом українців на міжнародних аренах, нагадувати про наші щоденні виклики й надихати власним прикладом. Працювати на те, щоб Україна завжди була на порядку денному.
3 інсайти з останньої конференції
- Показник успішності професіонала — розвинений LQ (Learning Intelligence). Саме здатність швидко вчитися і перевчатися приходить на заміну, чи радше в доповнення, до емоційного інтелекту. Сьогодні світ розвивається з неймовірною швидкістю, і нам треба вміти швидко вчитися та адаптуватися до змін. Цю концепцію варто впроваджувати як на рівні L&D-відділів, так і в особистому плані розвитку.
- Upskilling, reskilling, outskilling. Якщо розвиток навичок для вертикального (upskilling) та горизонтального (reskilling) росту в компанії — це вже всім зрозуміла історія, то навчати співробітника, з яким ви вирішили попрощатись — це щось новеньке. Аутскіллінг — це готовність озброїти людину, що йде з компанії, навичками, які допоможуть їй знайти себе на ринку праці (це можуть бути кар’єрні консультації, експрес-курси тощо). В умовах рецесії та війни — це дуже цікавий та актуальний для України тренд, який підсилить етичність роботи з командою і допоможе зберегти дружні відносини з колишніми працівниками.
- Фокус на mental health. На цю тему у світі говорять дуже багато. Спеціалісти Microsoft навіть провели дослідження, яке показало прямий зв’язок між ментальним здоров’ям співробітників та прибутком компанії. А для українських компаній в умовах повномасштабної війни фокус на підтримку психічного здоров’я співробітників — це must.
Катерина Дробот,
експертка з брендингу роботодавця
та співзасновниця Employer Branding Community
Про досвід участі у WEBD
Моє знайомство з конференцією World Employer Branding Day почалося у квітні 2017 року в Будапешті. Тоді ми з командою MacPaw стали партнерами конференції й поїхали переймати глобальні практики брендингу роботодавця своєю мініделегацією. Я була вражена кількістю учасників та професіоналів з різних куточків світу. На той час напрямок бренду роботодавця в Україні тільки зароджувався як окрема бізнес-функція, а на конференцію з’їхались понад 400 спеціалістів з брендингу роботодавця з 40+ країн. І дехто з них був у професії вже близько 10 років.
В останній вечір конференції, сидячи на березі Дунаю, ми з колегами говорили про важливість професійної спільноти, якої тоді так не вистачало в Україні. І в моїй голові зародилась думка: «Треба робити». Влітку того ж року ми з Катериною Андрущенко та Анною Коваль створили Employer Branding Community.
Перша поїздка на WEBD була для мене дуже знаковою, адже саме вона стала поштовхом для створення спільноти, яка наразі об’єднує понад 4500 професіоналів з усієї України.
Після цього я ще встигла відвідати WEBD у 2019 році в Лісабоні в доковідні часи і була рада повернутись на конференцію у це ж місто у 2022-му. Остання конференція стала свого роду возз’єднанням глобальної спільноти після пандемії. Але для нас, як вже відзначила Аня, вона мала набагато більше значення. Ми представляли Україну, ділилися нашим досвідом та намагалися занурити спеціалістів з різних країн у співтворчість під час воркшопу на тему «Внутрішні та зовнішні комунікації у скрутні часи».
3 інсайти з останньої конференції
- Варто звернути увагу на роботу з alumni. На сьогодні я майже не зустрічала українські компанії, де системно ведеться якісна робота з колишніми колегами. А дарма, адже саме «випускники» можуть стати адвокатами бренду на нових місцях роботи, бути джерелом рекомендацій кандидатів та навіть ділитися новим здобутим досвідом з теперішніми співробітниками компанії.
- При плануванні змін варто приділити особливу увагу ініціативам із залучення мідл-менеджменту. Зазвичай спеціалісти з розвитку брендингу роботодавця мало працюють з мідл-менеджментом. Але керівники цього рівня можуть як в декілька разів посилити ініціативи, так і повністю заблокувати їх впровадження на операційному рівні. Тому дуже важливо залучити їх і зробити амбасадорами змін як всередині компанії, так і ззовні.
- В брендингу роботодавця існує лише модель P2P (people-to-people), В2В та В2С моделі відходять на другий план. Щоб бути почутими, ми маємо говорити історіями людей. Бренди «з людським обличчям» викликають більше довіри та запам’ятовуються, бо вони «свої».
6 причин взяти участь у World Employer Branding Day
- Знайомство і спілкування з колегами по сфері. Конференція надає чудову можливість поспілкуватися з професіоналами-однодумцями з усього світу. Це місце, де можна познайомитися з новими людьми, обмінятися ідеями та побудувати відносини, які допоможуть вам розвиватись професійно. Тут можна зустріти людей, які шукають рішення схожих з вашими проблем, але працюють на іншому боці планети.
- Розуміння трендів професії. Бренд роботодавця — сфера, що швидко розвивається, і такі заходи допомагають зорієнтуватися, чим зараз переймаються і які питання вирішують ключові гравці індустрії. Тут обговорюють нові тенденції, інструменти та технології, а також інноваційні стратегії, які допоможуть вам залучати та утримувати найкращі таланти.
- Зворотний зв’язок від ринку. Можливість почути колег з різних куточків світу та зануритись у стратегії великих міжнародних гравців дозволяє більш обʼєктивно оцінити власну експертизу, зрозуміти рівень розвитку сфери бренду роботодавця у власній спільноті.
- Нові концепції та інсайти. Спікери WEBD — це зазвичай керівники з розвитку бренду роботодавця великих міжнародних гравців, таких як Microsoft, Amazon, Netflix, або експерти, аналітики, викладачі, автори книг, які створюють нові концепції, дослідження та інструменти. Тут можна знайти нову модель розвитку напряму, почути інсайти з міжнародних досліджень, побачити яскраві рекламні кампанії чи дослідити останні тенденції та найкращі практики, які можна використати для вдосконалення вашої стратегії бренду роботодавця.
- Можливість бути голосом України. Нагадувати, знайомити, демонструвати кейси нашої країни — це зараз дуже важливо. Ми маємо унікальний досвід, неймовірних експертів, надзвичайні практики, але про них ніхто не дізнається, якщо ми не розкажемо. Ми вважаємо, що маємо повне право позиціонувати Україну як лідера в галузі та заохочувати інші країни та міжнародні організації до співпраці з нами.
- Just for fun. Окрім офіційної адженди, WEBD — це нетворкінг, вечірки, екскурсії, спільні обіди та вечері з новими людьми. У вас буде можливість дослідити нове місто, познайомитися з різними культурами, одночасно навчаючись і зростаючи як професіонал. А давати собі приводи для відпочинку і радості зараз особливо важливо.
Прагнете посилити бренд роботодавця?
Ось як ми можемо вам із цим допомогти
ДеталіКому варто їхати на конференцію
Ми радимо взяти участь у World Employer Branding Day професіоналам з брендингу роботодавця та тим, у чиї професійні обов’язки входить вирішення завдань з цієї сфери. Також відвідати WEBD варто бізнес-лідерам та керівникам компаній. Тут вони зможуть почерпнути інформацію про те, як побудувати сильний бренд роботодавця, і отримати розуміння, як розвивати цей напрям у поточній команді. Найбільше користі поїздка на World Employer Branding Day принесе керівникам, чия компанія перебуває на порозі трансформації, або тим, хто шукає для співпраці закордонну агенцію з розвитку бренду роботодавця.
Однак не варто очікувати від конференції повноцінного навчання з брендингу роботодавця. Як ми вже зазначали, WEBD — більше про натхнення, нетворкінг, знайомство з міжнародною спільнотою та пошук інсайтів.
Минулого року нам вдалося зібрати українську делегацію із 23 учасниць Employer Branding Community. Нашою основною місією було звучати гучно та сміливо як Ukrainian Delegation на WEBD2022, привернути увагу міжнародної спільноти до війни в Україні та показати, що наш професіоналізм та кейси гідні будь-якої міжнародної сцени. Ми ділилися досвідом, розвіртуалізувалися, дарували закордонним колегам браслети та значки з українською символікою і закликали підтримувати нас у боротьбі за нашу свободу.
Цього року маємо на меті зібрати більшу делегацію, щоб ще яскравіше розмалювати конференцію WEBD2023 в жовтні в Амстердамі у жовто-блакитні кольори. Тому запрошуємо всіх охочих доєднатись до української делегації та розігруємо 5 квитків на конференцію зі знижкою 50%. Як взяти участь в розіграші — читайте за посиланням.
Працюєте у сфері HR?
Маємо чимало інструментів, щоб допомогти вам шукати найкращих кандидатів та просувати бренд роботодавця
ДеталіЧитайте також
10 ефективних каналів для просування бренду роботодавця
І кандидати потягнуться: як правильно розвивати бренд роботодавця
Як будувати та просувати особистий бренд в соцмережах