Чому роботодавцям потрібна культура визнання в компанії та що конкретно робити, щоб сформувати й розвивати таку культуру? Розповідає та ділиться порадами з досвіду Анастасія Яворська, віцепрезидентка й Head of People SPD-Ukraine.
Що таке культура визнання та чому вона важлива?
Культура визнання (recognition culture) — це система цінностей та практик, що стимулює та підтримує визнання працівників за досягнення цілей та внесок у розвиток компанії. Компанії з такою культурою визнають як значні успіхи своїх фахівців, як-от залучення нових клієнтів чи реліз продукту, так і їхні щоденні зусилля — допомогу іншим, менторство тощо. Культура визнання в компанії важлива з кількох причин.
Задовольняє біологічну потребу людей у визнанні. Визнання й повага знаходяться на одному з найвищих щаблів піраміди потреб Маслоу. Визнання також має безпосередній вплив на мозок: воно спричиняє вивільнення дофаміну, що призводить до відчуття задоволення. Це стимулює прагнути ще більшого визнання, щоб знову відчути задоволення, і так по колу (Gallup).
Краще мотивує та збільшує лояльність працівників. Люди, які отримують визнання за свої досягнення, почуваються більш мотивованими та залученими. Відповідно вони більше працюють, а також довше залишаються з компанією та відчувають себе більш дотичними до досягнення її цілей (Employee Job Satisfaction and Engagement Survey). Також визнання стимулює людей більше вкладатися у свою роботу, що покращує їхню лояльність до компанії та перфоманс (Harvard Business Review).
Покращує атмосферу в компанії та її репутацію. Культура визнання покращує комунікацію в компанії, а також створює сприятливу атмосферу для роботи. Крім того, вона може вплинути на репутацію компанії та залучити до неї нових талановитих працівників. Багато людей шукають роботу, де їх визнаватимуть і цінуватимуть, тому компанії з розвиненою культурою визнання мають перевагу над іншими роботодавцями (Gallup).
З низки причин культура визнання в компанії особливо важлива в часи кризи чи невизначеності, як-от зараз на українському ринку.
- Під час кризи люди часто відчувають перевантаження та невизначеність, а визнання може допомогти забезпечити стабільність, підвищити впевненість людини в собі та в тому, що вона робить.
- У періоди невизначеності, коли людина втрачає опори, визнання на роботі може стати для неї підтримкою та мотивацією рухатися вперед, планувати та досягати цілей.
- Отримавши досвід визнання в компанії, людина копіює його та несе далі, поліпшуючи таким чином стосунки з близькими та рідними, що важливо в часи турбулентності.
- Визнання допомагає викорінити підсвідомі комплекси, надає впевненість у собі та своїх досягненнях, допомагає впоратися з упередженнями та створює правильні звички й поведінкові патерни.
Як побудувати культуру визнання? Алгоритм дій
Розвиток recognition culture — це процес, який вимагає зусиль, ресурсів та фундаментального, стратегічного підходу. Якщо ви плануєте створити й розвивати у своїй компанії таку культуру, зверніть увагу на ці етапи.
1. Почніть зі стратегії. Розробіть стратегію, що міститиме мету, цілі, цінності та практики культури визнання, які відповідають потребам вашої компанії та команди.
2. Визначте цільову аудиторію. Подумайте, кого ви хочете визнавати та за які досягнення. Це можуть бути окремі співробітники, команди, департаменти чи всі колеги. Зі свого досвіду раджу впроваджувати практики визнання на всю компанію, щоб ті чи інші працівники/команди не відчували брак уваги.
3. Знайдіть інструменти для визнання. Це можуть бути прямі слова подяки (отримані онлайн чи офлайн), нагороди, подарунки, підвищення винагороди, бонуси чи премії, сертифікати на навчання, рекомендації та будь-які інші форми вдячності.
4. Пропишіть процедури та процеси. Це можуть бути щотижневі, щомісячні чи щорічні зустрічі для оцінки перфомансу та визнання досягнень.
5. Розпочніть з малого. Зосередьтеся на конкретних досягненнях, які можна відзначити. Наприклад, визнання співробітника за допомогу колегам у складних ситуаціях або ж визнання команди за успішний реліз продукту.
6. Зробіть культуру визнання буденною. Після того, як розробите стратегію та почнете відзначати співробітників, зосередьтеся на тому, щоб робити це щодня. Відкрито визнавайте досягнення людей, хваліть їх і сприяйте розвитку взаємного визнання в команді.
7. Забезпечте підтримку й ресурси для розвитку культури визнання. Це можуть бути тренінги та семінари для співробітників про те, як правильно давати фідбек чи висловлювати вдячність. Також можна створити бібліотеку зі зразками практик вдячності чи запровадити будь-які інші ініціативи.
8. Оцініть результати. Проаналізуйте, наскільки ефективно працює культура визнання та який вплив має. Це можна зробити за допомогою регулярного опитування з питаннями щодо того, чи відчувають колеги свою цінність, чи отримують достатньо фідбеку та вдячності за роботу, чи відчувають себе причетними до досягнень компанії тощо.
Важливо! Не забудьте дослідити вашу цільову аудиторію та її мотивацію. Навіть якщо цільова аудиторія — це всі співробітники компанії, навряд чи в них усіх однакова мотивація. Для когось важливіше фінансове заохочення, для когось — слова вдячності, подарунки, нагороди чи листівка від СЕО. Такий аналіз допоможе вибрати найбільш підхожі інструменти й канали для розвитку recognition culture.
Окрім того, врахуйте формат роботи в компанії. Якщо колеги активно відвідують офіс, є сенс подумати над офлайн-активностями, церемоніями нагородження тощо. Якщо ж люди працюють здебільшого дистанційно, варто зробити процес більш диджиталізованим, щоб усі могли взяти в ньому участь незалежно від місця роботи.
Поділіться з кандидатом профілем компанії
Профіль на Happy Monday — це можливість розповісти більше про себе, свою культуру, команду та продукти
Все про профіль
Поради, перевірені на практиці
Поділюся нашим власним кейсом розбудови культури визнання в SPD-Ukraine. У 2022 році ми провели Engagement Survey серед працівників і побачили, що в категорії Recognition & Feedback отримали найнижчі бали. Це змусило нас переглянути ті практики визнання, які ми використовували раніше і які втратили свою ефективність в умовах повномасштабної війни та дистанційної роботи значної частини колег.
Так ми створили проєкт для розвитку культури вдячності та визнання — SPD Praise. Організували віртуальний простір, де колеги можуть дякувати одне одному, відзначати здобутки та нагороджувати як команди, так і окремих колег кастомним бейджем за будь-які успіхи. За більш ніж рік роботи проєкту ми зробили чимало висновків щодо того, як краще будувати й розвивати культуру визнання, тож хочемо поділитися найважливішими порадами.
Порада №1. Почнемо з важливого питання: хто відповідальний за розбудову культури визнання в компанії?
Ні, не лише HR або People Team. Звісно, фахівці з роботи з людьми можуть бути ініціаторами цього процесу, але до нього також мають бути залучені менеджери, тимліди, комунікаційники. Саме тому перша порада — визначте проєктну команду та призначте відповідальних.
Порада №2. Інтегруйте ваші цінності та корпоративну культуру. Програма визнання має стати продовженням усього, що вже є у вашій компанії. Так, наприклад, для нашого проєкту ми створили гейміфіковані бейджі, кожен з яких відповідав одній з цінностей компанії.
Порада №3. Зробіть програму не разовою, а довгостроковою. Для цього можна запускати спринти, дарувати подарунки та обирати переможців щоразу в різних категоріях. Ми, наприклад, запускаємо тематичний Praise Week щокварталу, додаючи до нього щось нове — тему, бейджі, подарунки тощо.
Порада №4. Активно заохочуйте СЕО та лідерів команди до промотування культури визнання. Спиратися на підтримку топменеджерів дуже важливо, адже вони регулярно взаємодіють з людьми та транслюють цінності й практики компанії.
Порада №5. Якщо ви менеджер чи менеджерка, впроваджуйте щоденні практики вдячності чи визнання у своїй команді, підтримуйте та популяризуйте ініціативи компанії, спрямовані та розвиток такої культури. Це допоможе утримувати таланти та створюватиме приємне середовище для роботи, що позитивно вплине на досягнення команди та компанії загалом.
Що в підсумку?
Може здатися, що розбудовувати культуру визнання довго й складно, та насправді можна почати з простих речей — регулярно дякувати колегам за їхню роботу, підтримувати їх і відзначати їхні досягнення будь-яким способом на рівні всієї компанії. В умовах невизначеності саме це може стати підтримкою та мотивацією для людей рухатися вперед, планувати й досягати цілей, створить відчуття приналежності, довіру, лояльність та покращить задоволеність роботою.
Окрім того, культура визнання може бути важливим елементом успіху компанії загалом, оскільки вона допомагає залучати, утримувати й мотивувати таланти, а також покращувати комунікацію, атмосферу та перфоманс команд.
Шукаєте працівників?
Розміщуйте вакансії у нас на сайті та чекайте на топових кандидатів!
РозміститиЧитайте також
Бренд роботодавця в часи війни: що варто робити, а чого краще уникати
Чому роботодавці не бачать за посадами людей та кому від цього гірше
Як забезпечити гендерну рівність у колективі та чому компанія від цього тільки виграє?
Дякуємо!
Тепер редактори знають.