Чим креативний рекрутинг відрізняється від інших сфер? Чи легше працювати із дизайнерами, копірайтерами та артдиректорами, ніж, наприклад, з IT-позиціями? Про особливості своєї роботи розповідає старша рекрутерка креативної агенції [isdgroup] Юля Заболотна.
Чому я обрала креативний рекрутинг
Я працюю рекрутеркою більше трьох років. Раніше закривала різні вакансії — операторів кол-центру, менеджерів, айтішників тощо. Якось довелося шукати людину, яка б наймала режисерів у продакшн. Це була позиція з високим порогом входу, і мене дуже вразили кандидати — вони говорили кількома мовами, проходили співбесіду просто зі знімального майданчика. Словом — були дуже цікавими. Тож я вирішила більше шукати саме таких кандидатів і знайти роботу в креативній сфері. Зрештою, влаштувалася на роботу в агенцію [isdgroup], де працюю вже два роки.
Як я знайшла роботу в топовій креативній агенції з досвідом усього в один рік, читайте у моїй кар’єрній історії 👉
ЧитатиЯ обрала креативний рекрутинг, бо…
- хотіла працювати з вакансіями, для яких софт скіли важливіші за технічні вміння — у такому разі рекрутер більше залучений у процес відбору та прийняття рішення;
- хотіла працювати з вакансіями з високим порогом входу та непростими вимогами: якщо креативна агенція робить круті проєкти, значить, і шукати людей на ці проєкти буде непросто;
- розуміла, що матиму багато можливостей для зростання, оскільки зазвичай в креативних компаніях немає великої HR-команди, тож я могла долучатися до більшої кількості HR-процесів.
Чим креативний рекрутинг відрізняється від інших
Креативний рекрутер закриває вакансії копірайтерів, дизайнерів, стратегів, продюсерів, артдиректорів, менеджерів у креативній сфері тощо. У цього ринку є свої особливості, які відрізняють його від інших сфер.
Креативний ринок не перегрітий вакансіями
На відміну від ІТ-ринку, креативним кандидатам не пишуть кілька рекрутерів у день, тому тут рідко можна зіткнутися з хамством у відповідь на пропозицію роботи. Якщо я пишу людям, які зараз не шукають роботу, вони кажуть: «Дякую, що написали, мені приємна увага від вашого агентства».
Тобі завжди раді, бо новий в цій сфері рекрутер — це нове корисне знайомство, а не спам, на який не хочеться відповідати.
Креативні компанії говорять самі за себе
Проєкти тут не приховують за NDA (договір про нерозголошення інформації — прим. ред.), а навпаки — показують, аби люди зі сфери й поза нею бачили, чим яке агентство займається. Тож для кандидатів «цікаві задачі» і «дружний колектив» — здебільшого не просто слова. Вони розуміють, що ви робите і що, відповідно, будуть робити вони, а також нерідко знають, яка саме команда у вас працює. І якщо рекрутер сам пише людині й називає своє агентство, вона вже приблизно розуміє, наскільки їй цікава ця пропозиція. Особливо круто працювати в агентстві, куди люди самі хочуть подаватися. Тоді в тебе є можливість відбирати найкращих кандидатів.
Креативна сфера — більш неформальна
Тут дійсно менше формальності у спілкуванні з людьми. Одне з найпопулярніших запитань від кандидатів під час співбесіди: «А можна матюкатися?». Насправді це дозволяє бути відкритішими і рекрутеру, і кандидату 🙂
Якось я інтерв’ювала менеджера в ІТ, який просив просто на співбесіді розрахувати йому компенсацію лікарняних та відпусток. У креативників такого нема.
Креативні кандидати надихають своїм ставленням до справи
Коли перед тобою стоїть завдання придумати проєкт, у перспективі здатний отримати нагороду — це складне завдання. А в креативі таких задач дуже багато. Іноді рівень професіоналізму пошукачів вражає, як і їхнє захоплення тим, що вони роблять. Пам’ятаю менеджерку, яка дізналась, що декорації для її івенту пофарбували не в той колір, і поїхала вночі їх перефарбовувати. Або дівчину, яка сім разів носила і переробляла документи для свого соціального проєкту в одну із установ КМДА. Коли знайомишся з такими людьми та бачиш їхню небайдужість до своєї справи — це надихає.
Креативна тусовка — дуже нішева
Усі агентства на слуху, тож рекрутер має комунікувати з людьми на такому рівні, щоб вони хотіли до тебе повернутися, а не заскрінити твою пропозицію та переслати колегам.
Рекрутинг — це не просто найм. Це також побудова іміджу й бренду компанії. У креативі це відчувається особливо сильно.
У сфері — обмежена кількість кандидатів, а тому фраза «давай залишатися на зв’язку» перестає бути просто словами. Креативний рекрутер і справді мусить прокачувати навички нетворкінгу. Коли в нашій агенції з’являється вакансія, перш за все я пишу кандидатам, з якими спілкувалася раніше. Наприклад, з нашою копірайтеркою ми переписувалися ще рік тому. А проджект-менеджерку забирали з попередньої роботи пів року — постійно списувалися, запитували про бажання, плани та можливості.
Нішевість також обумовлює зовсім інший рівень взаємодії з замовником. Коли ви працюєте з широким ринком, замовнику здається, що кандидати ніколи не закінчаться — не погодиться цей, то погодиться хтось інший. Через це процеси можуть тривати вічність, а рекрутер навіть не матиме змоги зупинитися й подумати, чи правильно відбирає кандидатів.
Коли ж на ринку умовно 100 людей, можна ефективніше керувати очікуваннями замовника, давати йому якісний зворотний зв’язок по процесах і будувати партнерські відносини.
Креативний рекрутер напряму впливає на бізнес
Коли для посади важливі лише хард скіли, участь рекрутера у прийнятті рішення мінімальна. Але для креативних пошукачів софт скіли дуже важливі, тому в рекрутера є можливість брати активну участь у прийнятті рішення стосовно кандидата. Ну а якщо рекрутер не знайде потрібну людину — доведеться відмовитись від проєктів, бо їх нема кому робити, що безпосередньо впливає на економічні показники бізнесу.
Цікавить робота креативного рекрутера? В [isdgroup] саме є вакансія!
Middle рекрутер до isdgroup
Читайте також
Рекрутери — про дивну поведінку кандидатів на співбесіді: частина перша | частина друга
Інструменти професії: з чим працює технічний рекрутер
І кандидати потягнуться: як правильно розвивати бренд роботодавця
Дякуємо!
Тепер редактори знають.