Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як знайти однодумців у команду та не втратити їх?

06.12.21 Happy HR 6 хв читання

Привіт, фанати щасливих понеділків! Ми — маркетингове агентство NEBO ideas agency, яке допомагає брендам виходити за межі видимого горизонту. 

Нещодавно ми працювали над одним HR-проєктом і помітили, що багато хто не знає про важливість бренду роботодавця для пошукачів. А нам хочеться, аби кожна компанія знаходила собі однодумців та створювала для них комфортні умови. Тому ділимося порадами, як зібрати та втримати свою dream team.

Як шукати співробітників та утримувати їх у команді?
Команда NEBO ideas agency


Додайте рекрутингу креативності

Світові бренди давно практикують нестандартний пошук кадрів, і, мабуть, це найкращий спосіб відшукати ланку, якої бракує компанії.

Мережа ресторанів Burger King відома своїм зухвалим креативом, зокрема й у рекрутингу. У 2018 році для реклами своїх вакансій компанія обрала фото людей з вогнем: це були, наприклад, футбольні фанати з фаєрами або чоловік із коктейлем Молотова. Надписи відсилали на сайт із вакансіями, а основний меседж (залучення любителів вогню) апелював до особливості, що вирізняє Burger King — приготування на грилі. Важливо не боятися торкатися гострих тем, якщо вони близькі вашій цільовій аудиторії. Але не варто забувати про тонку межу допустимого.

Як шукати співробітників та утримувати їх у команді?
Реклама роботи в Burger King


Коли тату-студія Berrge шукала хороших майстрів, маркетингове агентство BÜRO вирішило перетворити рекламу вакансії на тестове завдання. Вони роздрукували незвичайні листівки: на тлі, що нагадує за кольором людську шкіру, розмістили QR-код у тон, через що він не зчитувався телефонами. Щоб податись на вакансію, пошукачі мали акуратно замалювати QR-код і зробити його активним. Так Berrge отримала кандидатів, які мали найважливіші для тату-майстра якості — тверду руку й терпіння закінчити навіть найскладнішу роботу. Якщо ви можете вбити двох зайців одним пострілом — робіть це, і нехай ваша комунікація вже містить у собі тестове завдання.

Як шукати співробітників та утримувати їх у команді?
Реклама роботи в Berrge


Умілі руки потрібні всім, і німецький автомобільний гігант Volkswagen — не виняток. Проблему гострої нестачі розумних механіків компанія вирішила простим, але оригінальним способом. Вони навмисне пошкодили кілька своїх автомобілів і відправили їх у різні майстерні. Транспорт був із сюрпризом: до ходової частини прикріпили оголошення про вакансію, тож побачити його могли лише механіки. В результаті Volkswagen отримав бажаних співробітників, а спеціалісти — нову роботу. Це нормально, якщо ваша комунікація не всім зрозуміла. Головне, щоб її зчитав ваш потенційний співробітник.

Volkswagen advert for mechanics
Реклама роботи у Volkswagen


Чи можливо знайти людину, яка любить вашу компанію, хоч і працює в іншому місці? Як показала IKEA — можливо. У 2011 році австралійське відділення корпорації розвивалося швидше, ніж встигало наймати нових працівників. Бренд знайшов вихід: у кожній упаковці меблів, що продаються, був лист з описом вакансій. Так IKEA отримала понад 4 тисячі відгуків і найняла у штат 280 осіб, не витративши жодного центу на розміщення оголошення. Це чудовий приклад, як можна зробити креатив без бюджету та перетворити на канал комунікації те, що раніше ним не було.


В Україні також почав з’являтися незвичайний HR-маркетинг. Один із прикладів — аудиторська компанія Mazars. Влітку ми з ними запустили пошук співробітників через незвичайні вакансії, які були адресовані не безпосередньо пошукачам, а їхнім родичам: дружині / чоловіку, батькам, братам та сестрам, адже думка близьких часто є вирішальною у виборі місця роботи.

У вакансії ми описали головні переваги роботи в Mazars для всієї родини: хороша зарплата, бонуси у вигляді передплати Netflix або квитків у кіно. Для соцмереж зняли ролики, головними героями яких стали сім’ї та друзі нинішніх співробітників фірми. Вони розповіли про роботу в Mazars зі своєї дзвіниці: наскільки тут серйозно ставляться до work-life balance, що є можливість працювати з дому, брати дітей до офісу, вибирати собі графік тощо. У строгому світі фінансів така креативна кампанія викликала фурор, тому від охочих потрапити до фірми не було відбою.

Невже у Mazars дійсно так круто?

Ми поспілкувалися зі співробітниками компанії та готові розказати все про роботу в ній!

Читати


Транслюйте свою корпоративну культуру

При виборі конкретного бренду одягу, напою, машини, ми звертаємо увагу не лише на їхню зручність, якість та інші фізичні прояви, а й на те, чи близькі нам їхні цінності та позиціонування. У рекрутингу так само: якщо перед кандидатом стоїть вибір із двох компаній з однаковим графіком та зарплатою, він обов’язково врахує їхні цінності.

Найпростіший спосіб транслювати ваші філософію та позицію — через соцмережі. Згідно з дослідженням ресурсу Glassdoor, 79% кандидатів використовують соцмережі під час пошуку роботи. Тому саме там потрібно й важливо показувати життя компанії всередині та зовні. Для цього необов’язково перетворювати Instagram або Facebook на розважальну сторінку. Стрічка соцмереж може залишатися серйозною та професійною, а ось розповідати про життя компанії в stories нехай стане для вас корисною звичкою. Досить часто пошукачам так подобається атмосфера в компанії, що вони самі пишуть у соцмережах і запитують про роботу, навіть якщо немає відкритих вакансій. Наприклад, половина співробітників нашої агенції потрапили до команди саме так.


Давайте шанс кандидатам без досвіду


Звісно, хочеться найняти співробітника зі стажем роботи, який прийде та з першої ж секунди почне робити все як годиться. Але за роки роботи в інших місцях у людини формується певне бачення робочого процесу, і воно може відрізнятись від вашого. Тоді доводиться перебудовуватись, а іноді навіть переучуватися. А що як замість шукати найкращого співробітника, спробувати його створити?

Навчіться бачити потенціал у людині без досвіду та сприяти її розвитку. Молодим спеціалістам або тим, хто кардинально змінює професію, дуже важко пробитися кудись без солідного бекграунду за плечима. І саме такі співробітники часто стараються більше, аби виправдати очікування тих, хто дав їм шанс. До того ж це люди зі ще незамиленим оком. Вони можуть побачити ті перспективи, які досвідчений співробітник просто не помітив би. Ми в Nebo постійно беремо людей на стажування і ще жодного разу не пошкодували. Це можливість стати скульптором та створити щось прекрасне.


Як утримати однодумців у команді?  


Частіше хваліть

Думки щодо похвали дуже відрізняються. Корисно це чи шкідливо — вирішувати кожному особисто, але наука схиляється до того, що хвалити треба. Дослідження Товариства управління людськими ресурсами та Globoforce показує, що схвалення дій співробітників значно впливає на підсумкові показники та створює сильнішу корпоративну культуру. А працівники, які чують у свій бік похвалу, схильні більше старатися та довше залишатися в одній організації. Тому все просто — показуйте колективу, що ви їх цінуєте, та хвалить, якщо вони зробили можливе й неможливе.

В американській компанії Groupon жодна річниця роботи співробітника — або Grouponiversary, як її називають у команді, — не минає без привітання. За рік перебування в компанії працівнику дарують яскраво-зелену куртку Adidas, яку можна додатково брендувати ім’ям або оригінальним прізвиськом. Така увага допомагає команді відчувати своє значення.

як шукати співробітників
Брендована куртка для працівників Groupon


Дозвольте співробітникам помилятися

З дитинства багатьом вселяли думку, що помилятися не можна, і це переросло у страхи, які заважають і в житті, і в роботі. Але ми всі люди, нам властиво робити помилки. Якщо ви дозволите своїм співробітникам помилятися, вони як мінімум не боятимуться виявляти ініціативу. Станьте для них прикладом: визнавайте власні косяки та підтримуйте, якщо помилився хтось інший.

Одного разу ми, наприклад, припустилися граматичної помилки в ключовому рекламному віжуалі для клієнта. Так, пропустили. Так, страшно визнати. Але не відповідати за свою роботу ще страшніше. Тому ми визнали помилку, самостійно передрукували всі матеріали і відтоді працюємо з позаштатними редакторами та коректорами, навіть якщо дуже поспішаємо.


Розвивайте й розвивайтеся

Згідно з дослідженням LinkedIn, 45% людей звільняються через відсутність розвитку та кар’єрних перспектив. Тому визнайте цю тенденцію і створюйте всередині компанії атмосферу, що розвиває і надихає. Ось кілька варіантів, як це можна зробити.

  • Проводьте культурні зустрічі — обговорюйте новини, тенденції, книги, заходи тощо, пов’язані з вашою діяльністю. Ми з командою зустрічаємося так двічі на місяць. І тому завжди в курсі того, що відбувається у маркетинговому світі.
  • Влаштовуйте тимбілдинги. Це чудовий спосіб розігнати зайву формальність, поспілкуватись на неробочі теми та отримати новий незвичайний досвід. Ми дуже любимо подібні активності, тому вже встигли відвідати кулінарний майстер-клас, розмальовували іграшки та небо на картинах в офіс. А після виходу цієї статті можемо навіть опинитися у студії на уроці бітбоксу 🙂
  • Будьте толерантними та наймайте різних співробітників. Така позиція — тренд ХХІ століття, ці ініціативи збирають багато позитивних реакцій громадськості та нагород на фестивалях. Тому не бійтеся давати шанс і молодим стажистам без досвіду, і спеціалістам третього віку, і людям з інвалідністю.

Віримо, що ви почерпнете щось корисне з цієї статті та створите свою dream team. Тому вперед — ризикуйте та впроваджуйте незвичайні рекрутингові рішення.

Де шукати кандидатів?

Розміщуйте вакансії у нас на сайті й чекайте на резюме крутих спеціалістів!

Розмістити

Читайте також

5 порад, як збудувати успішну команду

Як утримувати таланти в компанії? 5 порад віцепрезидентки з персоналу Carlsberg Ukraine

Конфлікти в команді: 6 кроків, щоб помирити колег

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.