Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Інструменти професії: з чим працює лінкбілдер

15.03.23 Кар'єра 5 хв читання

Продовжуємо розпитувати фахівців різних професій про те, які інструменти вони використовують у роботі та що читають для професійного розвитку. З чим працює лінкбілдер, розповідає Катерина Лученко, LinkBuilding Team Lead в IT-компанії Boosta.

Інструменти професії: з чим працює лінкбілдер 1
Катерина Лученко


У сфері лінкбілдингу я вже понад три роки, і за це час встигла спробувати багато різноманітних інструментів, які допомагають оптимізувати процеси та підвищити мою ефективність.

В основному, робота лінкбілдера полягає в розміщенні посилань на сайт зі сторонніх ресурсів. Це необхідно для SEO-оптимізації, адже чим більше на ваш сайт посилаються з форумів, інших сайтів, посадкових сторінок чи ЗМІ, тим вище він перебуває в пошуковій видачі.

Здається, що все просто, але для цього лінкбілдеру спочатку треба знайти платформи для розміщення, домовитися про умови, підготувати текст та безпосередньо розмістити матеріал. Ця робота передбачає концентрацію, аналіз великих обсягів інформації та багато комунікації. Тож без інструментів, які частково спрощують це, нікуди. 



Інструменти щоденного користування

  • Ahrefs. Це базовий інструмент лінкбілдера, яким ми користуємося щодня. Він допомагає аналізувати стратегії, посилання конкурентів, шукати нових донорів та перевіряти їх на відповідність до вимог замовника. Донори — це сайти або сторінки, на яких розміщується посилання.
  • Google Sheets.  Не можу уявити свій день без роботи з таблицями. Здається, що це дуже простий інструмент, але саме там ми ведемо облік, документацію, навіть фіксуємо домовленості та спілкуємося в коментарях. 
  • Excel, а точніше — його формули. Відомий багатьом софт, який дуже допомагає оптимізувати свій час. Знання різноманітних формул дозволяє швидко робити вибірку необхідних URL, доменів, порівняння декількох списків. Часто чую на співбесідах, що не всі лінкбілдери користуються Excel-формулами. Відверто, мені їх шкода, адже це означає, що вони роблять зайву роботу й не економлять час. 
  • LinkChecker.PRO. Це найзручніший інструмент для відстежування своїх посилань. До його крутих можливостей належить те, що він надсилає сповіщення, якщо ваше посилання видалили чи додали непотрібний тег noindex/nofollow. Також повідомляє, якщо у вашому дописі з’явився небажаний лінк.


Інструменти для пошуку контактів


Робота лінкбілдера передбачає пошук контактів та багато комунікації з власниками сайтів, де теоретично може бути розміщене ваше посилання. Інструменти, наведені нижче, допомагають оптимізувати та автоматизувати ці процеси. 

  • Hunter.io. Допомагає лінкбілдеру шукати необхідні контакти та сортувати їх за позиціями. Досить корисний інструмент саме для валідації електронних адрес, адже він підсвічує ті e-mail, які є дійсними та активними, або ж навпаки — ті, що мало вживані або неактуальні. Одна з його крутих функцій — пакетний пошук адрес, коли в декілька кліків можна вивантажити одразу кілька імейлів різних сайтів. 
  • Edoms.com (Domain Click Copy).  Це розширення для браузера Chrome, яке допоможе в один клік скопіювати назву домену або електронної пошти. Здається, що це маленька деталь, але вона дуже виручає. 


Інструменти для листування

  • Snov.io. Одним з напрямів лінкбілдингу є outreach. Це метод просування в мережі, який має на меті розміщення посилань саме на авторитетних ресурсах. Для цього outreach-спеціалісту треба знаходити якісні платформи та багато комунікувати з їхніми власниками. Робоче життя такого фахівця на 50% складається з надсилання листів, а тому сервіс Snov.io для нього — незамінний інструмент. Він дозволяє запланувати розсилку листів на декілька днів наперед та у визначений час надсилає їх автоматично. 
  • ​​Mail-tester. Дуже корисний сервіс для тих, хто має підозру, що їхні листи потрапляють у спам. Цей інструмент дозволяє навіть побачити рейтинг «спамності» вашого outreach-листа.
  • Canned Replies. Це безкоштовне розширення для браузера Chrome, яке скорочує час на листування. Оскільки лінкбілдер часто надсилає багато листів з однією метою, то відповідаючи на ці листи, він також уточнює ту ж інформацію та деталі. Canned Replies зберігає шаблони питань/відповідей, які спеціаліст потім може легко обрати та скопіювати у своє повідомлення. Рекомендую! 


Інструменти для створення контенту

  • ChatGPT.  Так, усі вже, мабуть, чули або тестували цей інструмент, як мінімум, в особистих цілях. Це чат-бот зі штучним інтелектом. Для лінкбілдера, який багато працює саме з контентом, це крутий інструмент. Ще нещодавно ми замовляли тексти фрилансерам, а вже сьогодні тестуємо написання повноцінних статей за допомогою чат-боту. І ще один лайфхак — якщо ваші замовники не довіряють чи не дозволяють використовувати ChatGPT, ви можете його просити генерувати теми статей. Бо іноді креативні ресурси та фантазія у людей вичерпуються, а в нього — ні. 
  • Copywritely.com.  Це інструмент, який розробили спеціалісти Boosta. Він круто допомагає перевіряти контент на унікальність та вдосконалювати його так, щоб  ви, замовник та вебмайстер залишилися задоволеними та отримали якісний текст. 


Що читати та дивитися лінкбілдеру: добірка корисних ресурсів


Блоги:

  • Neilpatel — блог про новинки, тренди та поради щодо digital-просування;.
  • Ahrefs — тут можна прочитати багато цікавих матеріалів про SEO-оптимізацію та маркетинг загалом. Буде цікаво як новачкам, так і досвідченим спеціалістам. 

Телеграм-канали:

  • Need for SEO — канал про лінкбілдинг та SEO, а ще це класне ком`юніті, адже там можна не тільки дізнатися нові кейси та практичні поради, а ще й поспілкуватися з колегами-однодумцями.
  • Igor Rudnyk — канал українського SEO-експерта, який є власником біржі для закупівлі посилань. Він активно ділиться експертизою, а ще організовує цікаві вебінари та лекції.
  • SEO for Growth — спільнота, де публікують кейси та апдейти галузі SEO. 
  • In links we trust — профільний канал, на якому експертка ділиться своїм досвідом побудови посилань. 

YouTube:

  • SEOProfy — канал SEO-агенції SEOProfy. Кілька разів на рік вони проводять онлайн-конференцію NaZaxid, де експерти діляться корисною інформацією щодо просування на західні ринки. Також там можна знайти записи виступів SEO-експерта Віктора Карпенка та поради від його команди.

Основна моя порада як початківцям, так і досвідченим спеціалістам — завжди тримайте руку на пульсі, автоматизуйте, пробуйте та використовуйте усі можливості та інструменти, й нехай ваш сайт завжди буде в топі! 

Шукаєте роботу?

Маємо багато вакансій у перевірених компаніях, зокрема для SEO-спеціалістів 👉

Вакансії

Ще більше корисних інструментів

З чим працює технічний рекрутер

З чим працює проєктний менеджер в IT

З чим працює викладач англійської мови

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: