Як підготуватися до співбесіди, щоб відчувати себе максимально впевнено? І на чому варто зробити акцент під час інтерв’ю? Радить Олена Іванчикова, кар’єрна консультантка і авторка каналу Enjoy In Career.
Мої клієнти часто запитують про те, як успішно пройти співбесіду. Йдеться про підготовку, поведінку — вербальну і невербальну, —зовнішній вигляд, самоподачу. Пропоную їсти слона по шматочках і на кожному пункті зупинитися детально.
Підготовка до співбесіди
Співбесіда починається не з моменту особистої зустрічі, а набагато раніше — з підготовки. На що звернути увагу ще до знайомства з роботодавцем?
1. Перед зустріччю уточніть, з ким буде проходити інтерв’ю
Так ви зможете звернутися до співрозмовника по імені. Можна також уточнити, який дрес-код заведений в компанії.
2. Діловий стиль одягу є більш презентабельним
Але не на всі посади та не в усі компанії. Тому орієнтуйтеся по ситуації. Незалежно від стилю одягу, обов’язково прийти з акуратною зачіскою, доглянутими руками і в чистому взутті.
3. Важливо зібрати інформацію про компанію та вакансії
Коли була заснована компанія, через які зміни вона проходила за час свого розвитку? Якщо доступна інформація про організаційну структуру — взагалі супер.
За допомогою нетворкінгу в соціальних мережах можна уточнити у співробітників компанії, чому взагалі відкрилася така вакансія. Це допоможе виявити потреби, які ви, як кандидат, вирішите. У процесі співбесіди ви зможете з упевненістю сказати, що поцікавилися основною інформацією про компанію і позицію. Це покаже вашу активність, що однозначно відзначить роботодавець.
4. Підготуйтеся до типових питань на співбесіді
Не полінуйтеся приділити час і прорепетирувати максимально точні відповіді. Ось кілька прикладів популярних на інтерв’ю питань.
• Чому ви вирішили прийти на співбесіду саме в нашу компанію? / Чому відгукнулися на нашу вакансію?
Тут можливі обидва варіанти питання. Говоріть про те, що саме привабило вас в цій компанії або вакансії. Про те, чого немає в інших. Вкажіть на особливості і переваги роботодавця.
• Чим ви будете корисні на даній позиції? Якою ви бачите свою роботу?
Для відповіді на це питання обов’язково проаналізуйте вакансію. Знайдіть основну потребу роботодавця — проблематику, яку компанія вирішить за допомогою фахівця на даній позиції.
• Якими навичками і якою експертністю ви відрізняєтеся від інших кандидатів?
Чому ми повинні взяти на цю позицію саме вас? Це інший варіант можливого питання, відповідь на яке складається з опису ваших сильних навичок і компетенцій.
• Чому ви залишили попереднє місце роботи?
Це питання ставлять практично на всіх співбесідах. Рекомендую заздалегідь підготувати на нього коротку і прозору відповідь. Головне — чесно і конструктивно.
Що говорити на співбесіді: відповіді на типові запитання
Читати• Які свої основні досягнення виділяєте і чому?
Вам потрібно проаналізувати весь свій досвід в ракурсі досягнень і завершених проєктів. Про них і розкажіть.
• Яким ви бачите свій розвиток і цілі в найближчі 3-5 років?
Вкажіть вектори, на які ви орієнтуєтеся. Якщо плануєте вертикальний кар’єрний ріст, то визначте який. Якщо хочете розвиватися горизонтально, як фахівець — розкажіть, які знання ви б хотіли розширити і поглибити. Роботодавець хоче побачити серйозність ваших намірів. Саме це і йому і покажіть.
Це найбільш популярні питання, до яких варто бути готовим. Також вам варто підготуватися і до нестандартних питань, які ставлять все частіше. Ці питання можуть перевіряти ваші soft skills, стосуватися цінностей, життєвої місії і філософії. Наприклад …
• Що для вас важливо в житті? Які сфери, крім роботи, ви вважаєте пріоритетними?
• Розкажіть про себе щось, що не стосується професійної сфери.
• Назвіть ваші слабкі якості
Відповідаючи на це питання, відразу розкажіть про те, як ви намагаєтесь покращити цю особисту характеристику. Перетворюйте свої недоліки в історії, які покажуть вас з кращого боку.
• Що ви цінуєте в людях?
• Чому одні люди досягають в житті успіху, а інші переживають невдачі? Чому виникають конфлікти в команді? Навіщо люди прагнуть зробити кар’єру?
Такі питання називаються проєктивними. Вони сформульовані як загальні, але ваша відповідь розповість співрозмовнику саме про ваш досвід і життєві установки. Щоб повернутися в реальність, скажіть просто: «Не можу відповідати за всіх, але особисто я думаю…» Тут важливо бути чесним, щирим і готовим до глибшого діалогу.
5. Підготуйте самопрезентацію — містку і, водночас, інформативну
Пам’ятайте, що на співбесіді ви продаєте себе як фахівця. Важливо показати вашу унікальну товарну пропозицію: переваги, навички, досвід.
В самопрезентації зробіть акцент на основних кар’єрних переходах. У разі вузької спеціалізації покажіть динаміку горизонтального розвитку — важливі досягнення і вирішені проєкти. Якщо отримували додаткову освіту — скажіть і про неї.
Продумайте питання з вашого боку
Співбесіда — це діалог. Після вивчення інформації про роботодавця і вакансії, відразу продумайте незрозумілі для вас пункти та оформте їх в коректні послідовні питання. Це допоможе легше формулювати і ті питання, які будуть виникати вже в процесі інтерв’ю.
Питання про можливості кар’єрного росту, про структуру відділу, цінності та філософію компанії також доречні і правильні.
Співбесіда для двох: 7 причин ставити питання рекрутеру
Читати
Як поводити себе на співбесіді
7. Пунктуальність – запорука гарного початку співбесіди
Приходити потрібно вчасно, а краще — заздалегідь, щоб роботодавець не чекав. Якщо склалися непередбачені обставини і ви спізнюєтеся — повідомте про це рекрутеру. І обов’язково уточніть, чи можливо розпочати співбесіду трохи пізніше. Пам’ятайте про тактовність і манери — вони в дрібницях.
8. Іноді small talk творить дива
Привітайтеся при зустрічі, зверніться до співрозмовника і скажіть, що раді знайомству. І не забудьте поставити телефон на беззвучний режим.
9. Будьте помірно лаконічні
Бажано, щоб відповідь на кожне питання не перевищувала 2 хвилин. При цьому уникайте односкладових відповідей («Так» / «Ні»).
10. Важливо і те, як ви говорите
Мова про міміку, жести, тембр голосу. Сісти краще навпроти співрозмовника, лицем до лиця і прийняти відкриту позу. Говоріть виразно і розмірено. По можливості підлаштуйтеся під ритм співрозмовника. Врахуйте, що досконально контролювати невербальну поведінку на зустрічі можливо тільки за ретельної підготовки. Ви повинні знати, що говорити і коли.
Важливо зрозуміти, що співбесіда — це знайомство, тобто діалог. Спілкуйтеся, будьте конструктивні, вкажіть на свою професійну унікальність і цінність в ході бесіди. Це підвищить шанси на працевлаштування.
Читайте також
Що говорити на співбесіді: відповіді на типові запитання
Ні, дякую: як правильно відмовитись від роботи
Що говорити на співбесіді про причини звільнення?
Готові до співбесід?
Тоді надсилайте резюме на одну з відкритих вакансій!
Вакансії
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
10 вакансій для комунікаційників і піарників: до Laba, «Освіторія», UkraineWorld і не тільки
Схожі статті, які можуть сподобатись
За крок від оффера: 7 безплатних онлайн-тренажерів для співбесід
Онлайн-тест. Чи знаєте ви, як краще скласти резюме?
Як скласти резюме, що приверне увагу в 2023 році? Поради досвідчених рекрутерок