Відчуваєте в собі талант і прагнення розвиватися в комунікаціях? Яна Рапута з DSTRCT Communication agency розповідає, як потрапити на роботу в агентство і чи варто це взагалі робити.
5 міфів про роботу в комунікаціях
Робота в комунікаційних агентствах оповита романтичним флером творчості, нескінченних вечірок і рекламних фестивалів. І все більше молодих фахівців мріють потрапити в агентство й почати кар’єру SMM-ника, дизайнера, копірайтера, інфлюенс-менеджера…
Але під час підбору кандидатів на вакансії в агентство ми часто маємо справу з тим, що претенденти, особливо на початкові позиції, не зовсім адекватно уявляють собі, що саме на них чекає. Тому насамперед хотілося б розвіяти деякі популярні міфи про роботу в комунікаціях, зокрема й в агентстві.
Міф №1. SMM-менеджери лише постять дописи
Дописи вони, звісно, постять (проте не завжди, а тільки коли на проєкті немає ком’юніті-менеджера), але постингу передує дуже серйозна робота: провести глибоке дослідження, вивчити аудиторію, розробити SMM-стратегію, поставити правильні ТЗ дизайнеру й копірайтеру, затвердити це з клієнтом і взяти до уваги його побажання. І це ще без урахування щоденного моніторингу конкурентів, відстеження ефективності (а це цифри та формули, так) і оновлень фішок та алгоритмів соцмереж.
Міф №2. Робота піарника — це ходити на просеко-вечірки і спілкуватися зі знаменитостями
Популярний міф, сформований фільмами й серіалами. Так, у піарі дуже важливий нетворкінг і підтримання контактів. І так, піарники часто бувають на заходах і вечірках, але зазвичай вони ж їх і організовують (і тоді їм точно не до веселощів).
Робота піар-менеджера — це більшою мірою робота з текстами, тезами, листування з редакторами та журналістами. Так само як і робота інфлюенс-менеджера — це не тусовки з блогерами, а їх постійних пошук, моніторинг цін та оновлення бази.
Міф №3. У будь-якому дизайні найважливіше — це проявити себе
Дизайнери, безумовно, — творчі та креативні люди. Але не варто забувати, що в будь-якому проєкті є клієнт, а в нього є вимоги та продукт. І в будь-якому дизайні на першому місці повинен бути продукт, а не творче самовираження його автора. Інакше чому ви дизайнер, а не вільний художник?
Міф №4. Діджитал-маркетинг — це перший крок в IT
Так, є певні зони перетину — наприклад, розробка сайтів або додатків. Але це все ж різні ринки з різними типами клієнтів, різними механізмами й процесами. Якщо ваша кінцева мета — увійти в IT, то краще відразу шукайте джуніор-позиції в IT-компаніях.
Світчери в ІТ: як почати кар’єру, якщо ви працювали в інших сферах?
Читати
Міф №5. Реклама — це їздити на фестивалі й отримувати нагороди
Так, це найприємніша частина проєкту: коли він отримує визнання в професійній галузі і, звичайно ж, фестивальну нагороду. Але цьому передує довга й наполеглива робота, іноді з перепрацюваннями, іноді з мільйоном правок, іноді з переробленням проєкту з нуля. Але від цього вона не менш улюблена 🙂
3 причини почати кар’єру в агентстві
По-перше, агентство — це рух вперед і постійне розширення кругозору. Під час роботи над клієнтськими проєктами ви дізнаєтеся тонкощі найрізноманітніших галузей і бізнесів — від FMCG та ритейлу до пластичної хірургії та інвестицій у нерухомість.
По-друге, у сфері комунікацій та діджиталі є застосування практично будь-яким можливостям.
Любите цифри, таблички й пошук причинно-наслідкових зв’язків? Спробуйте себе в аналітиці або таргетингу.
Любите постійне спілкування з людьми, хочете бачити весь проєкт зсередини і керувати ним, а також знаходити рішення нерозв’язних завдань? Тоді вам в акаунт-менеджери.
Жити не можете без соцмереж, весь час тестуєте нові фішки і знаходите нових блогерів для відстеження? Розгляньте напрям SMM або інфлюенс-менеджменту.
По-третє, робота в рекламі — це завжди про творчість. Так, більшість процесів усе ж ґрунтуються на багаторівневих стратегіях, комплексних дослідженнях і потребах аудиторії, але тут завжди можна проявити себе і зробити роботу, якою потім будеш пишатися і показувати друзям: «Дивіться, це наш слоган / сценарій / банер».
Як потрапити на роботу в агентство
Найперший крок — вивчіть, які агентства є на ринку, подивіться їхні сайти та портфоліо. На тих, чиї роботи та філософія сподобаються вам найбільше, підпишіться у соцмережах. Зазвичай там вакансії публікуються в першу чергу.
Моніторте тематичні телеграм-канали та групи в фейсбуці: дуже часто фахівців знаходять там ще до офіційної публікації вакансії на сайтах пошуку роботи. Ось, наприклад, найпопулярніші з них: Happy Monday, Крезюме вакансії, Lobby X Ukraine, Ad Good as Hell, Match.
Наш телеграм тут👇
Ми щодня публікуємо свіжі вакансії та інші корисні матеріали.
ПідписатисьУсім відомі сайти пошуку роботи теж ніхто не скасовував: великі агентства часто публікують вакансії саме там.
Зрештою, якщо вам дуже подобається якесь агентство і ви впевнені, що їм варто взяти на роботу саме вас, можна спробувати щастя і відправити резюме та портфоліо (але обов’язково з супровідним листом!) на пошту, вказану в контактах. Якщо ваша кандидатура вразить, вас запам’ятають і внесуть в базу, навіть якщо відкритих вакансій в агентстві наразі немає.
Як подаватися на вакансію
Отже, ви побачили вакансію мрії. Як подати свою кандидатуру, щоб не втратити шанс? Подача на вакансію складається з трьох основних елементів: супровідний лист, резюме та портфоліо. Ось кілька порад по кожному.
Супровідний лист
Це перше, що бачить людина, яка отримує вашу заявку. І дуже погано, коли його немає зовсім. Така сама ситуація, коли супровідний лист — це відвертий копіпаст без адаптації під вакансію і компанію. Повірте, це дуже помітно і зчитується, ніби вам все одно, куди ви подаєтесь, ви просто масово розсилаєте резюме.
4 поради, як написати супровідний лист
ЧитатиНе лінуйтеся написати хоча б пару речень про те, чому варто розглянути на цю посаду саме вас. Але тут теж потрібно дотримуватися певних правил. Не варто описувати в супровідному листі абсолютно все, що ви вмієте, в надії, що роботодавець якось сам розбереться, де саме ви можете бути йому корисні.
Наприклад, не пишіть: «Я активна й цілеспрямована людина. У вашій сфері не працював, але працював офіціантом, менеджером складу, бариста, фотографом і ще трохи тамадою на весіллях. Можливо, зможу бути вам корисним». Це говорить тільки про те, що ви не розумієте ринку праці і свого місця в ньому, не знаєте, як структурувати інформацію, і не вмієте адаптуватися під вимоги. Адже те ж саме можна подати абсолютно по-іншому:
«Я працював офіціантом, тому відмінно вмію спілкуватися з клієнтом і згладжувати конфліктні ситуації. Робота фотографом допомогла мені розвинути надивленість, розуміння композиції віжуалів і значно полегшить роботу з дизайнерами. Ще я працював тамадою, тому не буде жодних проблем при презентації ідей клієнтам, я вмію імпровізувати й відповідати на провокаційні питання».
Тепер набагато цікавіше! І вже дійсно є ймовірність, що роботодавець замислиться, чим же така людина може бути йому корисна. The star is born, як то кажуть. А точніше — новоспечений джуніор-аккаунт.
Резюме
В інтернеті повно порад, як правильно скласти резюме. Втім, хочеться звернути увагу на один неочевидний момент: не загравайтесь у красу. Так, на красиво зверстаний різнокольоровий документ дивитися приємніше, але не варто забувати, що резюме — це насамперед інформативний документ. Воно повинно бути зрозумілим і легко читатися. Не факт, що роботодавець буде витрачати час на те, щоб розібратися в багаторівневому таймлайні й зрозуміти ваш досвід роботи. Або вдивлятися в різні відтінки заливки, щоб зрозуміти, який же там у вас рівень навичок. Не ускладнюйте прості речі. А креатив краще проявіть у портфоліо.
Портфоліо
Не всі вакансії вимагають портфоліо, але якщо вимагають — його обов’язково потрібно прикріпити. Тут є дві найчастіші помилки.
- Неструктуроване портфоліо. Прикріплювати посилання на Google-диск з масою тек із різноплановими назвами — це дуже погано. Навіть якщо в цих теках десь причаїлися геніальні роботи, навряд чи роботодавець буде пробиратися крізь хаос, щоб їх знайти.
- Надмірно переобтяжене роботами портфоліо. Не варто згадувати абсолютно все, що ви зробили за своє життя. Додавайте лише роботи, якими ви найбільше пишаєтеся і які підтверджують ваші різнопланові навички. Портфоліо — це ваше професійне обличчя, там має бути тільки найкраще.
А що робити, якщо ви початківець і проєктів в портфоліо у вас немає? Відповідь дуже проста — придумайте собі проєкти. Портфоліо потрібно для демонстрації ваших навичок, а не для перевірки, чи були у вас реальні замовники.
Якщо ви дизайнер, придумайте собі задачу і виконайте її. Наприклад: «Я бачив рекламну кампанію бренду Х, я б візуалізував її трохи по-іншому, ось так». Або: «Ось дизайн лендингу для бренду У, який би зробив я».
Якщо ви SMM-менеджер-початківець, шлях той же: придумайте пару брендів (наприклад, магазин корейської косметики і бренд екотоварів) і зробіть усе, що б ви зробили для реальних клієнтів: вивчіть конкурентів, визначте аудиторію, розробіть стратегію, створіть акаунти і базово їх наповніть. І ні, особиста сторінка в Instagram із фото сніданків та селфі — це не портфоліо SMM-менеджера.
Якщо ви досить допитливі, вам не подобається рутина і «застій» у мізках, для вас важлива хороша атмосфера в команді, ви готові працювати багато і щодня вчитися нового, то вам однозначно варто розглянути агентство як першу кар’єрну сходинку. Але є небезпека: ця сфера заражає вірусом любові до своєї справи і її вже не захочеться змінити 🙂
Шукаєте роботу?
У нас на сайті багато вакансій для фахівців з SMM, реклами, комунікацій і не тільки.
ВакансіїЧитайте також
Як не облажатися з резюме, супровідним листом і співбесідою
Як я опанувала нову професію з нуля та знайшла роботу в топовій креативній агенції
Чому ідеальне резюме не гарантує працевлаштування
Дякуємо!
Тепер редактори знають.