Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Гайд контент-професіями: про різницю між контент-менеджером, копірайтером та іншими

11.09.24 Кар'єра 12 хв читання

Чим відрізняється контент-менеджер від контент-маркетолога чи контент-дизайнер від копірайтера? Скільки заробляють ці фахівці та які навички потрібні, щоб працювати з контентом? Розбирається Надія Михалевич, Senior Content Marketing Lead у міжнародній компанії Preply.

Надія Михалевич Senior Content Marketing Lead у Preply
Надія Михалевич

Попри те, що термін «контент-маркетинг» вперше з’явився у 1996 році, саме явище існувало задовго до того. Мій найулюбленіший приклад — путівник Мішлен, найбільш відомий і впливовий ресторанний рейтинг, що видається компанією з виробництва шин Michelin з 1900 року. Вже тоді бренди розуміли важливість побудови стосунків із користувачами через якісний і корисний контент.

Отже, контент-маркетинг існує вже давно, але чи добре ми розуміємо різницю між різними ролями в контенті? Я виокремила кілька основних:

  • контент-менеджер;
  • контент-маркетолог;
  • контент-продюсер;   
  • копірайтер;
  • контент-дизайнер;
  • редактор. 

Розберімося, чим усі вони відрізняються між собою та які навички потрібні для кожної позиції.


Контент-маркетолог і контент-менеджер: у чому різниця


Основна відмінність цих двох професій полягає в тому, що контент-менеджер більше сфокусований на стратегії, плануванні й менеджменті команди, тоді як основний фокус контент-маркетолога — це створення та промоція контенту. Розгляньмо детальніше основні навички й обов’язки цих ролей.


Навички контент-маркетолога 

  • Відмінні навички написання текстів і сторітелінгу. 
  • Здатність створювати різні типи контенту: блоги, відео, інфографіки, публікації в соціальних мережах).
  • Знання SEO
  • Експертиза в просуванні контенту через різні канали: соцмережі, email-маркетинг, платна реклама.
  • Володіння аналітичними інструментами: Google Analytics 4, Ahrefs, Amplitude, Tableau, Looker тощо. 
  • Вміння аналізувати дані й метрики для прийняття ефективних рішень.
  • Здатність адаптувати контент відповідно до потреб та інтересів різних сегментів аудиторії.
  • Креативне мислення. 
  • Організаційні навички.
  • Комунікативні навички для ефективної співпраці з міжфункціональними командами: дизайн, продаж, маркетинг тощо.


Навички контент-менеджера

Це всі перелічені вище навички + ще кілька, які стосуються стратегії та планування.

  • Стратегічне мислення. 
  • Здатність розробляти та впроваджувати контент-стратегію.
  • Відмінні навички написання та редагування текстів. 
  • Володіння знаннями про системи управління контентом (CMS).
  • Навички управління людьми. 


Обов’язки контент-маркетологів і контент-менеджерів 

Зони відповідальностіКонтент-маркетологКонтент-менеджер

Контент-стратегія
Створення контенту, що залучає та конвертує користувачів.Забезпечення відповідності контенту цілям компанії та голосу бренду (tone of voice). 
Створення контентуНаписання та створення різних видів контенту.Управління процесом створення контенту через координацію з авторами й редакторами.
Дистрибуція Використання SEO, соціальних мереж та email-маркетингу для просування контенту, створення платних кампаній.Координація з маркетинговими командами для розповсюдження контенту й управління ресурсами.
Аналітика Використання аналітичних інструментів для відстеження ефективності контенту, прийняття рішень на основі даних. Моніторинг ефективності контент-стратегій, звітність про ефективність контенту та надання рекомендацій щодо покращення контент-стратегії. 
Управління командою Співпраця з командами маркетингу й дизайну для запуску промокампаній. Управління командою райтерів, редакторів, фрилансерів, агенцій, навчання цих стейкхолдерів. 

Зарплати на ці ролі відрізняються залежно від індустрії, бізнес-сегменту та ринку. Ось кілька прикладів середньої зарплати на рік у різних країнах.

Майте на увазі, що зарплата зазвичай є вищою для управлінських позицій. 


Контент-продюсер 


Зазвичай це той самий контент-маркетолог, але роль продюсера закінчується на етапі, коли він віддає фінальний контент на дистрибуцію — менеджеру платних кампаній, SMM-спеціалісту чи email-маркелогу. Додатково ця позиція вимагає поглибленого розуміння різних форматів контенту та особливостей тієї чи іншої диджитал-платформи.

Якщо коротко, контент-продюсер: 

  • планує, координує і контролює створення різних типів контенту (відео, подкасти, статті, e-books, гайди, вебінари, онлайн-події, контент для соцмереж);
  • менеджерить команди та оптимізує робочі процеси;
  • аналізує результати контенту на різних платформах і планує експерименти й ітерації; 
  • працює з ШІ-інструментами для створення контенту, до прикладу Suno (створення музики), ElevenLabs (аудіоконтент), Jasper AI (текстовий контент) тощо. Усе частіше на ринку праці з’являються такі окремі ролі, як AI Content Creator/Specialist, але я переконана, що всі контент-продюсери повинні вміти створювати контент за допомогою ШІ. 

Якщо говорити про середню зарплату за рік, то вона коливається в тих самих межах, що й попередні ролі.


Копірайтер


Є два типи копірайтерів: UX-копірайтер і маркетинг-копірайтер. У чому різниця?

Основним фокусом UX-копірайтера є покращення користувацького досвіду. Цей фахівець створює тексти для таких елементів інтерфейсу, як кнопки, повідомлення про помилки, інструкції, сповіщення тощо. UX-копірайтери здебільшого працюють із командами дизайнерів і розробників у технологічних компаніях. 

Ціллю маркетингового копірайтера є підвищити залучення та конверсію через тексти. Вони створюють промоційні матеріали, як-от рекламні оголошення, банери, тексти для друкованих матеріалів і стендів для конференцій, онлайн-сторінки, дописи й рекламні кампанії в соцмережах. Маркетинг-копірайтери співпрацюють з маркетологами та спеціалістами з продажу. 


Навички маркетинг- і UX-копірайтерів 

Навички UX-копірайтерМаркетинг-копірайтер
Навички письма та грамотність
Розуміння користувацького досвіду (UX)
Знання інструментів UX, як-от Figma, Sketch, Adobe
Знання таких інструментів, як сервіси імейл-розсилок, Ahrefs, Google Analytics, соцмережі 
Навички дослідження (аудиторії, конкурентів)
Розуміння принципів маркетингу 
Розуміння принципів бренду
Софт скіли: увага до деталей, комунікаційні навички, вирішення конфліктів, адаптивність

Щодо зарплат, то річна середня зарплата UX-копірайтера дещо вища, ніж у маркетинг-копірайтера. 

Країна UX-копірайтерМаркетинг-копірайтер
Іспанія30-43 тис. євро22-35 тис. євро
Німеччина36-49 тис. євро 25-57 тис. євро
США101 тис. доларів65 тис. доларів (джерело)
Україна 240-300 тис. гривень270- 300 тис. гривень 


Контент-дизайнер: це дизайнер чи копірайтер? 


Якщо коротко — це копірайтер зі знанням і фокусом на UX. Попри цю схожість між UX-копірайтером і контент-дизайнером, контент-дизайнер — це більш стратегічна роль, що передбачає не тільки створення контенту, а й наступні завдання:

  • розробка контент-стратегії та управління контентом (проведення досліджень аудиторії, аудит, планування); 
  • дизайн користувацького досвіду (співпраця з UX/UI дизайнерами, девелоперами, мікрокопірайтинг, редагування); 
  • тестування (A/B тести, зворотний зв’язок від користувачів, оптимізація, аналіз результатів та ітерація); 
  • інформаційна архітектура (організація контенту, конвенція іменування елементів сайту);
  • забезпечення доступності контенту для людей з інвалідністю.

Багато контент-дизайнерів починають із копірайтингу, це дає хорошу основу та практику в написанні контенту, UX, дослідженні аудиторії, розумінні технічної специфіки продукту. Знання Figma, Sketch або Adobe XD є великим плюсом.  

Середня річна зарплата

  • Іспанія: 35-48 тис. євро у Барселоні.
  • Німеччина: 50-72 тис. євро у Берліні.
  • США: 66,5 тис. доларів.
  • Україна: на жаль, я не знайшла середньої зарплати для цієї ролі, але зарплата буде коливатись у тих самих межах, що й для копірайтерів. 


Редактор

Питання якості контенту — чи не найбільш гостре для контент-спеціалістів. Нам болить кожен хибодрук і пропущена кома. Дуже часто роль редактора виконують контент-маркетологи чи менеджери. Я дуже рідко за свою кар’єру бачила, щоб редактор — це була окрема роль, хіба що в медіа. Зазвичай це людина, яка або пише, або перекладає контент, із лінгвістичним або журналістським досвідом. 

Основне завдання цієї ролі — це контроль якості контенту: вичитка, редагування згідно зі стилем і тоном бреду, фактчекінг, дотримання всіх законодавчих та етичних стандартів (авторські права, наприклад). Середня зарплата на рік


Кілька слів на завершення 


Як я вже згадувала, це лише приблизні заплати й загальні описи ролей. Усе дуже залежить від контексту та вимог конкретної компанії. Основні фактори, які впливають на зарплату, це: 

  • формат роботи (remote чи офіс) та локація; 
  • роки досвіду; 
  • менеджерський досвід; 
  • бізнес-сегмент (B2B чи B2C, продуктова компанія чи аутсорс) 
  • рівень середньої ринкової зарплати на даному ринку. 

Через те, що ШІ змінює та оптимізує багато процесів у маркетингу, контент-професії стають більш мультизадачними. З власного досвіду скажу, що за свою кар’єру я виконувала обов’язки всіх контент-професій (від менеджера соцмереж і копірайтера до контент-менеджера і продюсера на конкретні ринки, як от іспаномовний, до прикладу).  


Бонус: мої улюблені платформи для пошуку роботи


Звісно, №1 — це Happy Monday 🙂 А також:

  • Otta 
  • Working In Content
  • Superpath Jobs 
  • Jobs | CreativeGuild
  • Wellfound
  • Meritocracy
  • EU Remote Jobs  
  • WeWorkRemotely 
  • MeetFrank

Готові надсилати своє резюме?

Обирайте одну з крутих вакансій у нас на сайті — і вперед 👉

Вакансії

Читайте також

Опановуємо нову професію: безкоштовні курси з SMM та копірайтингу

8 креативних технік для написання текстів авторам, копірайтерам, SMM-никам

Який ви маркетолог? Тест, що допоможе знайти свій метч із маркетингом

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.