Чим відрізняється контент-менеджер від контент-маркетолога чи контент-дизайнер від копірайтера? Скільки заробляють ці фахівці та які навички потрібні, щоб працювати з контентом? Розбирається Надія Михалевич, Senior Content Marketing Lead у міжнародній компанії Preply.
Попри те, що термін «контент-маркетинг» вперше з’явився у 1996 році, саме явище існувало задовго до того. Мій найулюбленіший приклад — путівник Мішлен, найбільш відомий і впливовий ресторанний рейтинг, що видається компанією з виробництва шин Michelin з 1900 року. Вже тоді бренди розуміли важливість побудови стосунків із користувачами через якісний і корисний контент.
Отже, контент-маркетинг існує вже давно, але чи добре ми розуміємо різницю між різними ролями в контенті? Я виокремила кілька основних:
- контент-менеджер;
- контент-маркетолог;
- контент-продюсер;
- копірайтер;
- контент-дизайнер;
- редактор.
Розберімося, чим усі вони відрізняються між собою та які навички потрібні для кожної позиції.
Контент-маркетолог і контент-менеджер: у чому різниця
Основна відмінність цих двох професій полягає в тому, що контент-менеджер більше сфокусований на стратегії, плануванні й менеджменті команди, тоді як основний фокус контент-маркетолога — це створення та промоція контенту. Розгляньмо детальніше основні навички й обов’язки цих ролей.
Навички контент-маркетолога
- Відмінні навички написання текстів і сторітелінгу.
- Здатність створювати різні типи контенту: блоги, відео, інфографіки, публікації в соціальних мережах).
- Знання SEO.
- Експертиза в просуванні контенту через різні канали: соцмережі, email-маркетинг, платна реклама.
- Володіння аналітичними інструментами: Google Analytics 4, Ahrefs, Amplitude, Tableau, Looker тощо.
- Вміння аналізувати дані й метрики для прийняття ефективних рішень.
- Здатність адаптувати контент відповідно до потреб та інтересів різних сегментів аудиторії.
- Креативне мислення.
- Організаційні навички.
- Комунікативні навички для ефективної співпраці з міжфункціональними командами: дизайн, продаж, маркетинг тощо.
Навички контент-менеджера
Це всі перелічені вище навички + ще кілька, які стосуються стратегії та планування.
- Стратегічне мислення.
- Здатність розробляти та впроваджувати контент-стратегію.
- Відмінні навички написання та редагування текстів.
- Володіння знаннями про системи управління контентом (CMS).
- Навички управління людьми.
Обов’язки контент-маркетологів і контент-менеджерів
Зони | Контент-маркетолог | Контент-менеджер |
Контент-стратегія | Створення контенту, що залучає та конвертує користувачів. | Забезпечення відповідності контенту цілям компанії та голосу бренду (tone of voice). |
Створення контенту | Написання та створення різних видів контенту. | Управління процесом створення контенту через координацію з авторами й редакторами. |
Дистрибуція | Використання SEO, соціальних мереж та email-маркетингу для просування контенту, створення платних кампаній. | Координація з маркетинговими командами для розповсюдження контенту й управління ресурсами. |
Аналітика | Використання аналітичних інструментів для відстеження ефективності контенту, прийняття рішень на основі даних. | Моніторинг ефективності контент-стратегій, звітність про ефективність контенту та надання рекомендацій щодо покращення контент-стратегії. |
Управління командою | Співпраця з командами маркетингу й дизайну для запуску промокампаній. | Управління командою райтерів, редакторів, фрилансерів, агенцій, навчання цих стейкхолдерів. |
Зарплати на ці ролі відрізняються залежно від індустрії, бізнес-сегменту та ринку. Ось кілька прикладів середньої зарплати на рік у різних країнах.
- Іспанія: 22-35 тис. євро.
- Німеччина: 36-48 тис. євро.
- США: 95 тис. доларів.
- Україна: 19 000 грн на місяць, тобто 228 000 грн або приблизно 5 000 євро на рік. Якщо ви працюєте в ІТ чи криптоіндустрії, то зарплата може сягати 18 тис. доларів на рік і більше.
Майте на увазі, що зарплата зазвичай є вищою для управлінських позицій.
Контент-продюсер
Зазвичай це той самий контент-маркетолог, але роль продюсера закінчується на етапі, коли він віддає фінальний контент на дистрибуцію — менеджеру платних кампаній, SMM-спеціалісту чи email-маркелогу. Додатково ця позиція вимагає поглибленого розуміння різних форматів контенту та особливостей тієї чи іншої диджитал-платформи.
Якщо коротко, контент-продюсер:
- планує, координує і контролює створення різних типів контенту (відео, подкасти, статті, e-books, гайди, вебінари, онлайн-події, контент для соцмереж);
- менеджерить команди та оптимізує робочі процеси;
- аналізує результати контенту на різних платформах і планує експерименти й ітерації;
- працює з ШІ-інструментами для створення контенту, до прикладу Suno (створення музики), ElevenLabs (аудіоконтент), Jasper AI (текстовий контент) тощо. Усе частіше на ринку праці з’являються такі окремі ролі, як AI Content Creator/Specialist, але я переконана, що всі контент-продюсери повинні вміти створювати контент за допомогою ШІ.
Якщо говорити про середню зарплату за рік, то вона коливається в тих самих межах, що й попередні ролі.
- Іспанія: 28-66 тис. євро.
- Німеччина: 25-44 тис. євро.
- США: 66-120 тис. доларів.
- Україна: така ж середня зарплата, як і в контент-менеджера.
Копірайтер
Є два типи копірайтерів: UX-копірайтер і маркетинг-копірайтер. У чому різниця?
Основним фокусом UX-копірайтера є покращення користувацького досвіду. Цей фахівець створює тексти для таких елементів інтерфейсу, як кнопки, повідомлення про помилки, інструкції, сповіщення тощо. UX-копірайтери здебільшого працюють із командами дизайнерів і розробників у технологічних компаніях.
Ціллю маркетингового копірайтера є підвищити залучення та конверсію через тексти. Вони створюють промоційні матеріали, як-от рекламні оголошення, банери, тексти для друкованих матеріалів і стендів для конференцій, онлайн-сторінки, дописи й рекламні кампанії в соцмережах. Маркетинг-копірайтери співпрацюють з маркетологами та спеціалістами з продажу.
Навички маркетинг- і UX-копірайтерів
Навички | UX-копірайтер | Маркетинг-копірайтер |
Навички письма та грамотність | ✅ | ✅ |
Розуміння користувацького досвіду (UX) | ✅ | ✅ |
Знання інструментів UX, як-от Figma, Sketch, Adobe | ✅ | ❌ |
Знання таких інструментів, як сервіси імейл-розсилок, Ahrefs, Google Analytics, соцмережі | ❌ | ✅ |
Навички дослідження (аудиторії, конкурентів) | ✅ | ✅ |
Розуміння принципів маркетингу | ❌ | ✅ |
Розуміння принципів бренду | ✅ | ✅ |
Софт скіли: увага до деталей, комунікаційні навички, вирішення конфліктів, адаптивність | ✅ | ✅ |
Щодо зарплат, то річна середня зарплата UX-копірайтера дещо вища, ніж у маркетинг-копірайтера.
Країна | UX-копірайтер | Маркетинг-копірайтер |
Іспанія | 30-43 тис. євро | 22-35 тис. євро |
Німеччина | 36-49 тис. євро | 25-57 тис. євро |
США | 101 тис. доларів | 65 тис. доларів (джерело) |
Україна | 240-300 тис. гривень | 270- 300 тис. гривень |
Контент-дизайнер: це дизайнер чи копірайтер?
Якщо коротко — це копірайтер зі знанням і фокусом на UX. Попри цю схожість між UX-копірайтером і контент-дизайнером, контент-дизайнер — це більш стратегічна роль, що передбачає не тільки створення контенту, а й наступні завдання:
- розробка контент-стратегії та управління контентом (проведення досліджень аудиторії, аудит, планування);
- дизайн користувацького досвіду (співпраця з UX/UI дизайнерами, девелоперами, мікрокопірайтинг, редагування);
- тестування (A/B тести, зворотний зв’язок від користувачів, оптимізація, аналіз результатів та ітерація);
- інформаційна архітектура (організація контенту, конвенція іменування елементів сайту);
- забезпечення доступності контенту для людей з інвалідністю.
Багато контент-дизайнерів починають із копірайтингу, це дає хорошу основу та практику в написанні контенту, UX, дослідженні аудиторії, розумінні технічної специфіки продукту. Знання Figma, Sketch або Adobe XD є великим плюсом.
Середня річна зарплата
- Іспанія: 35-48 тис. євро у Барселоні.
- Німеччина: 50-72 тис. євро у Берліні.
- США: 66,5 тис. доларів.
- Україна: на жаль, я не знайшла середньої зарплати для цієї ролі, але зарплата буде коливатись у тих самих межах, що й для копірайтерів.
Редактор
Питання якості контенту — чи не найбільш гостре для контент-спеціалістів. Нам болить кожен хибодрук і пропущена кома. Дуже часто роль редактора виконують контент-маркетологи чи менеджери. Я дуже рідко за свою кар’єру бачила, щоб редактор — це була окрема роль, хіба що в медіа. Зазвичай це людина, яка або пише, або перекладає контент, із лінгвістичним або журналістським досвідом.
Основне завдання цієї ролі — це контроль якості контенту: вичитка, редагування згідно зі стилем і тоном бреду, фактчекінг, дотримання всіх законодавчих та етичних стандартів (авторські права, наприклад). Середня зарплата на рік:
- Іспанія: 22-56 тис. євро.
- Німеччина: 31-82 тис. євро.
- США: 48-83 тис. доларів.
- Україна: 20 тис. гривень на місяць, або ж 240 тис. на рік.
Кілька слів на завершення
Як я вже згадувала, це лише приблизні заплати й загальні описи ролей. Усе дуже залежить від контексту та вимог конкретної компанії. Основні фактори, які впливають на зарплату, це:
- формат роботи (remote чи офіс) та локація;
- роки досвіду;
- менеджерський досвід;
- бізнес-сегмент (B2B чи B2C, продуктова компанія чи аутсорс)
- рівень середньої ринкової зарплати на даному ринку.
Через те, що ШІ змінює та оптимізує багато процесів у маркетингу, контент-професії стають більш мультизадачними. З власного досвіду скажу, що за свою кар’єру я виконувала обов’язки всіх контент-професій (від менеджера соцмереж і копірайтера до контент-менеджера і продюсера на конкретні ринки, як от іспаномовний, до прикладу).
Бонус: мої улюблені платформи для пошуку роботи
Звісно, №1 — це Happy Monday 🙂 А також:
- Otta
- Working In Content
- Superpath Jobs
- Jobs | CreativeGuild
- Wellfound
- Meritocracy
- EU Remote Jobs
- WeWorkRemotely
- MeetFrank
Готові надсилати своє резюме?
Обирайте одну з крутих вакансій у нас на сайті — і вперед 👉
ВакансіїЧитайте також
Опановуємо нову професію: безкоштовні курси з SMM та копірайтингу
8 креативних технік для написання текстів авторам, копірайтерам, SMM-никам
Який ви маркетолог? Тест, що допоможе знайти свій метч із маркетингом
Дякуємо!
Тепер редактори знають.