Більшість порад із пошуку роботи традиційно спрямовані на випускників, джунів чи світчерів. Але допомоги потребують і більш досвідчені фахівці, і навіть С-level спеціалісти — керівники, чиї назви посад починаються зі слова Chief, як-от CEO, COO, CTO, CMO тощо. Адже ринок таких позицій конкурентний і динамічний, а вакансії рідко розміщують у відкритому доступі.
Як С-level спеціалістам шукати роботу, розповідає Анастасія Шепіда, експертка з залучення талантів і Talent Acquisition Team Lead у рекрутинговій агенції з екосистеми Genesis — talentC.
Останні тенденції ринку для С-level фахівців
Війна та пандемія Covid-19 внесли свої корективи в тренди на ринку праці, зокрема й для С-level позицій. Виділю кілька ключових тенденцій.
- Конкуренція. Конкуренція на ринку C-level позицій зростає з кожним роком. Особливо зараз, коли світові ІТ-гіганти (Meta, Google, Microsoft та ін.) та українські компанії скорочують команди та призупиняють найм. Загалом зараз ми спостерігаємо тенденцію до зменшення кількості вакансій і натомість збільшення кількості відгуків від кандидатів.
- Необхідність міжкультурних навичок. Зростання глобалізації та розвиток міжнародного бізнесу формують нові вимоги до кандидатів — вміння керувати багатонаціональними командами, а також розуміння міжнародних бізнес-практик.
- Розширення обов’язків і вимог до кандидатів. У сучасних умовах C-level менеджери мають бути гнучкими й адаптивними з огляду на динамічну зміну бізнес-стратегій та вимог ринку.
Здебільшого спеціалісти рівня C-level займають керівні позиції в одній компанії протягом тривалого часу і через це виявляються не готовими до сучасних тенденцій і вимог ринку та припускаються суттєвих помилок під час пошуку нової роботи.
Помилки С-level спеціалістів під час пошуку роботи
За час своєї роботи з C-level кандидатами я помітила ряд помилок, які заважають їм швидко й ефективно знаходити роботу.
❌ Відсутність стратегії пошуку та недостатня активність. Деякі кандидати підходять до пошуку роботи занадто пасивно, бо чекають, що працедавці самі звернуться до них із пропозицією.
❌ Застаріле резюме чи його відсутність. Багато менеджерів вважають, що їм уже не потрібне резюме, або ж забувають оновити його відповідно до того досвіду, який здобули на попередніх місцях роботи.
❌ Обмеження себе у виборі вакансій. Кандидати часто розглядають лише обмежений перелік вакансій. Наприклад, зосереджуються тільки на великих і відомих компаніях. Або обмежуються лише тими галузями, в яких працювали раніше, не розглядаючи інші, де їхні навички також можуть бути корисними. Або бояться подаватися на вищі позиції: кандидат із досвідом СОО не розглядає для себе позицію СЕО, Head напряму боїться подаватися на позицію С-рівня тощо.
❌ Ігнорування професійного кола контактів. Кандидати не використовують свою мережу контактів і зв’язків, щоб дізнатися про нові можливості. Тоді як спілкування з колегами, колишніми співробітниками, клієнтами й іншими людьми зі своєї галузі (і не лише зі своєї) може допомогти в пошуку нових можливостей.
❌ Недостатня підготовка до співбесід. Наприклад, кандидати забувають ознайомитися з діяльністю компанії, тоді як роботодавець хоче бачити, що ви розібралися у його специфіці, цінностях та місії. Або кандидати не розуміють власну цінність і описують попередній досвід роботи загалом, без підкреслення того, що продемонструє їхню професійність та вміння вирішувати складні кейси.
Для уникнення цих помилок пропоную ряд дієвих порад, що допоможуть у пошуку.
Практичні поради для ефективного пошуку
1. Розробіть стратегію
Визначте цілі пошуку роботи та стратегію їх досягнення. Подумайте, яка у вас професійна орієнтація, що вас мотивує, яка ваша мета. Визначте розмір і галузь компанії, де хотіли б працювати, бажані позиції, рівень зарплати. Розробка стратегії дозволить вам бути зосередженим, заощадить час та енергію.
2. Залучайте всі можливі канали пошуку
Більшість вакансій на посади високого рівня не розміщують на jоb-сайтах, але повністю виключати цей канал не варто. Можливо, якісь відкриті вакансії вам вдасться знайти й там.
Додатковими каналами пошуку можуть стати:
- професійні соціальні мережі, а саме LinkedIn;
- нетворкінг (розглянемо цей пункт окремо);
- послуги рекрутингових агенцій, що спеціалізуються на закритті таких вакансій;
- професійні конференції та заходи, де ви можете познайомитися з засновниками бізнесів, зарекомендувати себе, а також розпитати про відкриті позиції.
3. Активно використовуйте LinkedIn
З нашого досвіду найбільшу увагу варто приділити саме використанню LinkedIn, бо тут кандидат може отримати більше пропозицій, ніж за допомогою сайтів пошуку роботи. Тож оновіть свій профіль та оптимізуйте його за допомогою ключових слів, щоб потрапляти у відповідні пошукові запити рекрутерів (для цього ознайомтеся з вимогами на цікаві вам позиції та інтегруйте цю інформацію у свій профіль).
Доповнений та прокачаний профіль у LinkedIn, який відповідає всім вимогам рекрутера, виступає вашою візитівкою та виділяє серед інших кандидатів. Ще один простий спосіб привернути увагу — ділитися своєю експертною думкою. Це дозволить підвищити вашу впізнаваність і сприятиме отриманню нових можливостей та пропозицій.
Також використовуйте LinkedIn, щоб налаштувати сповіщення про вакансії за релевантними ключовими словами. У разі розміщення нових вакансій ви отримаєте повідомлення на електронну пошту, тож перевіряйте її кілька разів на тиждень.
4. Оновіть своє резюме відповідно до вимог ринку
Пам’ятайте: резюме менеджера має відрізнятися досягненнями. Важливо зазначати конкретні метрики, усе, що можна виміряти та оцінити: зростання прибутку, підвищення ефективності команди, зменшення витрат тощо. Варто показати зміни, що відбулися в компанії внаслідок вашої роботи.
Також зараз роботодавці все частіше цікавляться не лише кейсами у форматі «завдання-результат», а й тим, як кандидат керував командою та мотивував співробітників, як вирішував конфліктні й кризові ситуації. Особливо актуальні зараз антикризові та стратегічні дії, здатність орієнтуватися в умовах невизначеності.
5. Підготуйтеся до співбесіди
Ознайомтеся з вебсайтом компанії, перегляньте сторінку роботодавця в LinkedIn та знайдіть інформацію на інших ресурсах, наприклад на DOU. Також продумайте свій elevator pitch — коротке інтро, що чітко пояснює, чим ви зараз займаєтесь, які у вас досягнення і яку пропозицію ви шукаєте.
Ви роками будували кар’єру, тому вам може бути важко пригадати конкретний випадок, коли інтерв’юер попросить навести приклад тої чи іншої ситуації з вашого досвіду. Тому витратьте час до співбесіди, щоб заздалегідь продумати відповіді на типові запитання. А також…
6. Сформуйте зарплатні побажання
Здебільшого C-level вакансії в нашій країні публікуються без зазначення заробітної плати (в Європі та США дещо інша картина). А кандидати, що довго працювали на одному місці, могли трохи «відірватися» від ринку. Як зорієнтуватися, яку зарплату озвучувати на співбесіді?
- Дослідіть ринок. Перегляньте відкриті вакансії на цікаві для вас позиції — можливо, деякі з них міститимуть зазначені цифри. Пошукайте зарплатну статистику на ресурсах на кшталт DOU або в дослідженнях, які проводять великі аудиторські компанії.
- Скористайтеся послугами карʼєрного консультанта: він проведе з вами невелику співбесіду та зорієнтує стосовно зарплати на ринку для спеціалістів вашого рівня.
- Запитайте в рекрутерів, який бюджет їхня компанія закладає на позицію та якою зарплатною політикою керується.
7. Не забувайте про нетворкінг
Вихід у реальний світ так само важливий, як і створення цифрового контенту. Налагодження зв’язків з колегами в галузі — ще одна можливість збільшити свої шанси в пошуку нових карʼєрних можливостей. Адже більшість вакансій на менеджерські позиції закривається за допомогою рекомендацій. Тому відвідуйте заходи з нетворкінгу, погоджуйтесь та ініціюйте каву з рекрутерами й лідерами галузі, відвідуйте конференції (як спікер чи учасник дискусії), а також додавайтеся на LinkedIn до executive-рекрутерів, які закривають складні позиції, зокрема й C-level.
8. Скористайтеся послугами кар’єрного консультанта
Кар’єрні консультанти можуть допомогти визначити ваші сильні та слабкі сторони, професійні цілі й можливості кар’єрного розвитку, розробити професійний бренд і надати підтримку в пошуку роботи. А також — підказати, як скласти резюме й мотиваційний лист, як готуватися до співбесіди, як знаходити вакансії та дізнаватися про компанії, що шукають працівників.
9. Будьте в курсі новин і тенденцій галузі
Щоб дізнаватися про новини та відстежувати актуальні тенденції галузі, керуйте своєю стрічкою новин у соцмережах (Instagram, Facebook і Twitter), налаштуйте сповіщення Google, використовуйте SEO-інструменти, підпишіться на корисні розсилки, цікавих людей, компанії тощо. Фахівець, який тримає руку на пульсі всього, що відбувається в галузі, матиме перевагу в очах роботодавців.
Етапи відбору для С-level спеціалістів
Наостанок хотілося б зупинитися на тому, який вигляд має процес відбору на С-level позиції, бо його етапи можуть дещо відрізнятися від рекрутингу на інші вакансії.
- Пропозиція від рекрутера та HR-інтерв’ю. Основна мета — з’ясувати, чи збігаються цінності кандидата з цінностями компанії, та дізнатися побажання кандидата щодо нового місця роботи.
- Співбесіда з керівниками відділів (фінанси, маркетинг, технології тощо). На цьому етапі будуть оцінювати знання та досвід кандидата в певній галузі, його лідерські якості, розуміння потреб бізнесу й інші компетенції.
- Тестове завдання може бути, але дуже рідко.
- Співбесіда з майбутньою командою. Цей етап дозволяє зрозуміти, наскільки майбутній керівник культурно й ціннісно зможе інтегруватися в колектив, чи вміє знаходити спільну мову та конструктивно спілкуватися з членами команди. На цьому етапи також можна оцінити лідерські якості кандидата.
- Фінальна співбесіда або бар-рейзинг — це зустріч з засновниками, СЕО або СОО компанії (всіма одразу або з кимось окремо) для розуміння мотивації, стратегічного мислення кандидата та фіналізації умов співпраці.
- Job offer.
Що в підсумку?
Вимоги до всіх C-level посад змістилися з технічних та інших хард скілів у бік професійної вправності в управлінні та досягненні бізнес-цілей, а також лідерських навичок. Щоб зростати на C-level позиції, потрібно бути хорошим комунікатором, мати стратегічне мислення та вміти мотивувати й розвивати команду. Я вважаю, що тенденція до збільшення важливості загальної бізнес-орієнтації над функціональною орієнтацією збережеться й надалі.
Що досвідченіший менеджер, то менше потенційних можливостей для розвитку він має: кількість C-level позицій на ринку загалом невелика, люди займають такі позиції роками, тож знайти вакансію такого ж чи вищого рівня доволі складно. Для таких кандидатів найкращий спосіб знайти роботу — це нетворкінг і докладання зусиль, щоб рекрутери самі їх побачили та звернулися з цікавою пропозицією. Тому відповідь на питання: «Як знайти C-level позицію?» — це «Допомогти рекрутерам знайти вас».
Шукаєте роботу?
Перевірте актуальні вакансії у нас на сайті. Можливо, якась чекає саме на вас 👉
ВакансіїЧитайте також
Як зробити так, щоб робота сама вас знаходила
До чого варто готуватися, коли шукаєте нову роботу?
Нетворкінг та пошук роботи у соцмережах: навіщо, як та невже працює?
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Роботодавців у ЄС зобов’яжуть вказувати рівень зарплати у вакансіях
Що має знати маркетолог у 2024 році: 8 найголовніших навичок
Як українська команда створює дейтинг-застосунок і безпечний простір для ЛГБТІК+ спільноти
Схожі статті, які можуть сподобатись
На боці користувача: хто такий UX/UI дизайнер, скільки заробляє та як ним стати
Що буде з ринком праці та які професії матимуть попит у майбутньому? Прогнози рекрутерів
Як написати мотиваційний лист на роботу чи навчання: правила та зразки